Na portal Bankier.pl wskazało 23,6% ankietowanych inwestorów.
SII już po raz szósty przeprowadziło badanie, które ma na celu określenie profilu polskiego inwestora giełdowego. Cześć badania poświęcona została źródłom, z których inwestorzy czerpią informacje na temat rynku kapitałowego. Okazuje się, że inwestor giełdowych to zdecydowanie „zwierzę” internetowe. To medium wyprzedziło prasę, radio i telewizję. „Jednak nie ma tu zdecydowanych liderów, ani zdecydowanych outsiderów. Mniej więcej po równo rozłożyły się głosy” – zaznacza Michał Masłowski z SII. „Wśród serwisów internetowych było największe rozdrobnienie odpowiedzi. Teraz każdy w pół godziny może założyć stronę internetową i zostać źródłem informacji” – dodaje Masłowski.
Wśród źródeł internetowych najwięcej inwestorów – 23,6% – wskazało na portal Bankier.pl, jako podstawowe źródło informacji. Drugą pozycję w rankingu zyskał portal parkiet.com z 21,2% wskazań, na trzecim miejscu znalazł się portal money.pl, który zyskał uznanie 16,2% inwestorów.
Bezapelacyjnie najwięcej inwestorów pozyskuje informacje o rynku kapitałowym w Internecie – komentuje dla Bankier.tv wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów 2008, Michał Masłowski ze Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych . Wśród portali jako źródło informacji prym wiedzie Bankier.pl – dodaje. ______________________________ Zobacz wypowiedź eksperta dla Bankier.tv |
Wśród źródeł prasowych niekwestionowanym liderem okazał się dziennik „Parkiet”, z którego korzysta 79,6% inwestorów. Na drugim miejscu z 39,5% wskazań znalazł się „Puls Biznesu”. Ostatnie miejsce na podium zajęła „Rzeczpospolita”, na którą wskazało 19,2% inwestorów.
Rozgłośnie radiowe cieszą wśród inwestorów nieco mniejszą popularnością, niemniej jednak Radio PIN jest ulubioną rozgłośnią tej grupy. Natomiast TVN CNBC ogląda niemal połowa inwestorów, dla których telewizja stanowi adekwatne źródło informacji na temat rynku kapitałowego.
Badanie przeprowadzone zostało między czerwcem a sierpniem 2008 roku. Wyniki opracowano na podstawie 1320 wywiadów.
M.D.