Od początku stycznia 2010 roku Miikka Savolainen piastuje stanowisko Prezesa Itella Information Sp. z o.o, polskiej filii międzynarodowej korporacji Itella Information z siedzibą w Espoo w Finlandii. Savolainen odpowiada również za sprzedaż Itella Information w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym w takich krajach jak Austria, Czechy, Węgry, Słowacja, Rumunia oraz w Polsce.
Na rynkach Europejskich, Itella Information świadczy usługi outsoursingowe związane z procesem fakturowania oraz administracją finansową w firmach. Firma Itella ma już silną pozycję w Skandynawii, krajach nadbałtyckich i w Niemczech. Wiosną 2009 roku rozpoczęła również działalność w Rosji. Warszawski ośrodek funkcjonuje jako europejskie centrum operacyjne w zakresie digitalizacji. W Polsce ma miejsce część procesu digitalizacji operacji klientów z innych krajów, w których działa Itella.
Firma Itella rozszerzyła swoją działalność na Polskę w 2008 roku poprzez zakup firmy BusinessPoint S.A, polskiej spółki specjalizującej się w druku i zarządzaniu dokumentacją, jednego z największych tego typu dostawców usług w Polsce. Obecnie zatrudnia 250 osób, a jej siedziba mieści się w Warszawie. W Polsce, Itella Information posiada długą listę klientów, a wśród nich są PGNiG, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) czy Canal+.
„Itella Information jest prekursorem usług fakturowania elektronicznego (e-invoicing) oraz innych usług świadczonych drogą elektroniczną (e-services). W Polsce posiadamy bardzo nowoczesną jednostkę produkcyjną, która obsługuje również naszych klientów skandynawskich. Wraz z ogromnym potencjałem, jaki oferuje polski rynek, największy w Europie Środkowo-wschodniej naszym celem jako grupy biznesowej jest stać się partnerem numer jeden w dziedzinie procesów fakturowania w Europie” mówi Savolainen. „W wielu krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz w Rosji, posługiwanie się fakturami w formie elektronicznej nie jest jeszcze powszechne, a skanowanie i drukowanie odbywa się wewnątrz firmy. Z drugiej strony, bardzo szybki rozwój usług elektronicznych jest możliwy w tych krajach,” zwraca uwagę Savolainen.
„Usługi IT to potężny nowy obszar, gdzie możemy pokazać nasze skandynawskie „know-how”. Długie doświadczenie firmy Itella w Skandynawii, krajach nadbałtyckich i w Niemczech rozszerza się obecnie na nowe obszary i regiony” mówi Savolainen.
W Polsce, Rosji oraz innych krajach Europy Środkowej, Itella Information świadczy podstawowe usługi takie jak skanowanie faktur zakupowych oraz drukowanie faktur sprzedażowych według formatu obowiązującego w danym kraju. Dla klientów w wielu różnych krajach, działania w zakresie drukowania i skanowania zostały scentralizowane w Bratysławie (Słowacja). W obecnej chwili, podobne centrum powstaje w Rumunii.
W całej Europie firma Itella skanuje rocznie ponad 120 milionów dokumentów. Ponadto, przetwarza około 250 milionów transakcji elektronicznych. Firma Itella Information określiła swoją strategię ekspansji zgodnie z potrzebami rynku.
Źródło: Itella Communication