PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćJak dorasta PR w Polsce?

Jak dorasta PR w Polsce?

Nasz gość 01.10.2009 (08:34) artykuł nadesłany

PR w Polsce zdaje się być wciąż młodym rynkiem, wymagającym ciągłego rozwoju. Swoistym poligonem okazał się w ostatnim czasie PR instytucji finansowych. O to jak rozwija się i jaka jest przyszłość polskiego PR zapytaliśmy Dariusza Marszałka, Specjalistę do spraw PR z Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, wcześniej Szefa Zespołu PR i Relacji Inwestorskich dla Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Co podczas pracy dla Giełdy Papierów Wartościowych okazało się  dla Pana najciekawszym i jednocześnie wymagającym wyzwaniem?  

Dariusz Marszałek: Praca na giełdzie sama z siebie jest wyzwaniem. To bardzo specyficzna firma, której nie można się „nauczyć’ nigdzie indziej, bo póki co mamy tylko jedną giełdę papierów wartościowych w Polsce. Giełda działa także na wielu płaszczyznach – spółki, inwestorzy, firmy z rynku finansowego – dla każdej z nich istotne są inne aspekty działania giełdy i rynku, ale praca w obszarze PR dla nich wszystkich uczy dużej odpowiedzialności za słowo.

Jak polski PR zmienia się na przestrzeni lat?  

D.M.: Polski PR dojrzewa wraz z całą naszą gospodarką, która wciąż jest młoda. Odnoszę wrażenie, że środowisko PR dojrzewa trochę  szybciej, jednak nie zawsze jest właściwie rozumiane przez kadrę  zarządzającą. Na przestrzeni ostatnich lat PR-owcy w końcu sami zadbali o swój PR i temat naszej pracy jest obecny w świadomości szerszego grona odbiorców. Niedobrze, że często – zwłaszcza politycy – nadużywają naszej profesji dyskredytując swoich przeciwników, zarzucając im „działania PR”. Polskie społeczeństwo jest żywo zainteresowane sceną polityczną i bardzo źle, że wiedzę na temat PR czerpie właśnie z takich wypowiedzi.  

Co Pana zdaniem powinno ulec zmianie, czego brak, lub co należałoby rozwinąć w PR w Polsce?  

D.M.: Ciągle musimy pracować nad budowaniem wizerunku i pozycji naszej branży. PR musi stać się nieodzownym elementem prowadzenia wszelkiego rodzaju aktywności – gospodarczej, społecznej itp. Nie mniej ważna jest edukacja samego środowiska i budowanie wspólnoty.  

Czy kryzys miał wpływ na polski PR? Czy był on dla niego szansą rozwoju?  

D.M.: Nie podchodzę do kryzysu jako do wielkiego nieszczęścia. Historia uczy nas, że turbulencje w gospodarce są rzeczą naturalną; mają też swoją wartość dodaną – zazwyczaj powodują bardziej rewolucyjne zmiany w otoczeniu i swego rodzaju skok rozwojowy. Myślę, że to się sprawdzi również na rynku PR. Obserwując rynek finansowy odnoszę wrażenie, że obecnie przekaz skupia się bardziej na budowaniu wiarygodności, zaufania, działaniach edukacyjnych, niż skupia na PR produktów czy usług i celach sprzedażowych.  

Czym rożni się praca dla Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych od pracy dla Giełdy Papierów Wartościowych? Co stanowi dla Pana nowe ciekawe wyzwania?  

D.M.: Giełda jest silnie obecna nie tylko w świadomości rynku finansowego, ale także społeczeństwa. Łatwiej było przyciągnąć uwagę mediów, rynku finansowego, czy inwestorów, niż w takiej instytucji jak KDPW. Z drugiej strony praca dla giełdy to ciągłe zmaganie się z trudnymi sytuacjami i odpowiedzialność za stabilność rynku. Krajowy Depozyt jest instytucją bardziej infrastrukturalną, która do tej pory nie koncentrowała się na budowaniu swojego wizerunku na szerszej arenie. Teraz ma się to zmienić – i to jest największe wyzwanie dla pracy PR-owców w KDPW, a jednocześnie szansa na realizację ambitnego projektu. Ta instytucja spełnia jedną z najważniejszych ról na rynku kapitałowym i to trzeba podkreślać. Ludzie, którzy tu pracują mają unikatowe doświadczenia i wiedzę, które mogą być doskonałym atutem i narzędziem promocji.

Co dla Pana jest inspiracją w pracy PR-owca? Skąd czerpie Pan wzorce?  

D.M.: Zawód PR-owca wymaga nieustannego uzupełniania wiedzy na bardzo różne temat, obserwacji otoczenia, które szybko się zmienia, analiz, porównań  i śledzenia zmian zarówno na rynku PR, jak i w branżach, którymi się zajmujemy. Dla mnie to właśnie zdobywanie ciągle nowych doświadczeń i informacji pozwala na szukanie inspiracji do pracy.  

Nie mniej ważni są ludzie, z którymi się pracuje. Jak do tej pory miałem i mam okazję pracować z naprawdę wyśmienitymi fachowcami.

Polskie instytucje finansowe jakiem są  środowiskiem dla PR? Czy narzucają  tempo innym instytucją, czy tez podążają  ich śladami?  

D.M.: Instytucje finansowe wymagają specjalnego podejścia, jeśli chodzi o działania promocyjne czy PR. Obserwując rozwój rynku na przestrzeni ostatnich lat dostrzegam już zrozumienie takiego podejścia. Na rynku możemy znaleźć agencje wyspecjalizowane w PR finansowym, instytucje wykształciły także duże grono specjalistów. Ale nie można zapominać, że rynek ten rządzi się trochę innymi prawami; banki, TFI, a zwłaszcza instytucje obsługujące infrastrukturę tego rynku – jak KDPW, czy giełda – są instytucjami zaufania publicznego i na budowaniu wizerunku stabilnych i godnych zaufania muszą się skupić. Oczywiście są to także organizacje biznesowe, zatem muszą zarabiać – pomnażać pieniądze swoich klientów i swoich udziałowców.  

Rozmawiała Barbara Koziar

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl

nasz gość public relations 2009-10-01
Redakcja PRNews.pl
Tagi: nasz gość public relations

Sprawdź także:

a 0 42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł. Wyniki badania PayPo
23.05.2025 (04:39)

42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł. Wyniki badania PayPo

Zbliżający się Dzień Dziecka to nie tylko czas radości dla najmłodszych, ale też istotna data w kalendarzu …

a Analizy 0 Dwa pokoje na kredyt? Na sam start para musi oszczędzać 19 miesięcy
23.05.2025 (04:37)

Dwa pokoje na kredyt? Na sam start para musi oszczędzać 19 miesięcy

Od niecałych 40 tysięcy w Wałbrzychu, Tarnobrzegu czy Koninie po ponad 100 tysięcy w Krakowie i Warszawie – co …

a 0 Apifonica wdraża technologię, która pozwala na swobodne rozmowy z voicebotami
23.05.2025 (04:36)

Apifonica wdraża technologię, która pozwala na swobodne rozmowy z voicebotami

Apifonica prezentuje nową funkcję voicebotów: Inteligentne Reakcje. To rozwiązanie, które ma znacząco podnieść …

a 0 PKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości
23.05.2025 (04:33)

PKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości

Językowy znak jakości dla instytucji potwierdza, że PKO Bank Polski podchodzi kompleksowo i systemowo do …

a Kariera w finansach 0 VeloBank z wakacyjnym płatnym programem stażowym dla studentów
23.05.2025 (04:31)

VeloBank z wakacyjnym płatnym programem stażowym dla studentów

Tylko do końca maja studentki i studenci, którzy ukończyli II rok studiów, mogą aplikować do płatnego stażu, …

a 0 Program Pilotażowy dla Spółdzielni Energetycznych właśnie wkroczył w fazę realizacji
23.05.2025 (04:29)

Program Pilotażowy dla Spółdzielni Energetycznych właśnie wkroczył w fazę realizacji

16 maja 2025 r. w Legnicy TAURON Dystrybucja i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we …

PRNews.pl

Zobacz również

Dla Kuby czy na Kubę? Bankowy indeks słów zakazanych. Nadgorliwy system znów zablokował przelew

Dla Kuby czy na Kubę? Bankowy indeks słów zakazanych. Nadgorliwy system znów zablokował przelew

O tym, czy nasz przelew dotrze na…

Revolut chce mieć francuską licencję. Utworzy też oddział w Polsce. Co to oznacza dla klientów?

Revolut chce mieć francuską licencję. Utworzy też oddział w Polsce. Co to oznacza dla klientów?

Revolut wystąpi o kolejną licencję bankową –…

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców