PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeJak dzięki Legal Design zatrzymać klientów, zmniejszyć liczbę reklamacji i zbudować zaufanie

Jak dzięki Legal Design zatrzymać klientów, zmniejszyć liczbę reklamacji i zbudować zaufanie

Informacje 18.04.2025 (14:25)

Czy policzyłeś kiedyś, ilu klientów odeszło od Twojej firmy, bo nie rozumiało obowiązującej między Wami umowy? Bo długi, napisany małą czcionką regulamin wprowadzał zmiany niejasne dla konsumenta? Bo zagubienie i niepewność sprawiły, że tak ciężko pozyskany odbiorca tak łatwo zrezygnował z usługi? Jeśli jesteś jak większość firm, prawdopodobnie nawet się nad tym nie zastanawiałeś.

Nikt nie bada, dlaczego klienci odchodzą z powodu skomplikowanych, niejasnych, pełnych prawniczego żargonu i nieczytelnych dokumentów. A w czasach chronicznego braku zaufania i kruchej lojalności, klienci mają mnóstwo powodów, aby przejść do konkurencji. Na przykład takiej, którą rozumieją, a ona rozumie ich.

Legal Design – prosto do celu, jasno i skutecznie

– Odpowiedzią dla – zwłaszcza dużych – firm na powszechną dziś utratę klientów może być metoda Legal Design – mówi Katarzyna Armińska-Waszczyk z gdańskiej kancelarii wdrożeniowej Armińska Radcowie Prawni. – Legal Design to zyskujące na popularności podejście, które na pierwszym miejscu stawia klienta i jego potrzeby. W ramach tej metody projektuje się dokumenty prawne tak, aby były zrozumiałe, przejrzyste i przyjazne dla odbiorcy. Zamiast skomplikowanego branżowego języka – proste sformułowania. Zamiast bloków tekstu – jasne infografiki, ikony i tabele. Na efekt takich dokumentów nie trzeba długo czekać. Klient rozumie umowę, wie, na co się zgadza, jasne są dla niego konsekwencje jej zakończenia. W rezultacie czuje się pewniej i ufa Twojej firmie – dodaje ekspertka.

Więcej zaufania, mniej reklamacji

Ci, którzy w firmach pracują na pierwszej linii frontu, czyli w obsłudze klienta, doskonale wiedzą, jak szybko i prosto można ograniczyć liczbę telefonów i reklamacji. Pytania klientów o to, gdzie mogą znaleźć coś w umowie lub regulaminie albo jak należy rozumieć poszczególne postanowienia, można liczyć w tysiącach. Liczba zmarnowanych przez to godzin pracy rośnie wprost proporcjonalnie do wielkości call center. Tymczasem rozwiązanie jest w zasięgu ręki. To stworzenie prostych, przejrzystych i jasnych dokumentów, które zmniejszają liczbę reklamacji i nieporozumień. Zrozumienie rodzi zaufanie i rozwiewa wątpliwości. Telefony milkną, a relacje naprawiają się. Dzięki Legal Design zbudujesz lojalność klientów i ograniczysz ryzyko, że będą chcieli odejść do konkurencji.

Zbuduj pozycję dzięki transparentności

W czasach ograniczonej uwagi konsumentów i jednocześnie ich rosnącej świadomości, transparentność i zaufanie stają się cenną walutą. Konkurencja nie zasypia gruszek w popiele i gdy tylko ma okazję, z zaangażowaniem i chęcią przyciąga cudzych klientów do siebie. W natłoku informacji i rosnących budżetów marketingowych coraz trudniej się wyróżnić. Niech takim wyróżnikiem stanie się uwaga skierowana na klientów. Tę pracę wykonają dla Ciebie Twoje dokumenty. Przekonwertowanie ich w metodzie Legal Design to nie tylko estetyka, ale strategia biznesowa. Warto ją rozważyć, bo doświadczenie przekonuje, że przynosi ona realne korzyści.

Jak to się robi?

– Wdrożenie Legal Design nie wymaga rewolucji. Przygotowując dokumenty w tej metodzie, zaczynamy od analizy obecnych umów i regulaminów. Zastanawiamy się, czy są zrozumiałe dla osoby spoza branży? Czy odnoszą się do potrzeb klienta? Czy rozumieją je pracownicy firmy? Następnie, przy wsparciu specjalisty od języka, prawnika oraz grafika przekształcamy je w przyjazne i czytelne formy. To inwestycja, która szybko się zwraca – mówi Katarzyna Armińska-Waszczyk, która w swojej kancelarii tworzy dokumenty metodą Legal Design.

Zadbaj o dobrostan prawny klienta

Nie dawaj klientowi powodu, aby odszedł od Ciebie z powodu skomplikowanych i niezrozumiałych dokumentów. Podejmij z nim dialog i zbuduj zaufanie. Dowiedz się, czego pragnie, czego nie rozumie, jakie są jego cele, problemy, bolączki. Zastosuj metodę Legal Design i przekonaj się, jak przejrzystość przekłada się na zadowolenie i lojalność Twoich odbiorców. W świecie tak wielu opcji, klienci wybierają te, które dbają o ich dobrostan. Także ten prawny.

Źródło: Kancelaria Armińska Radcowie Prawni

2025-04-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców