PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeJak dzięki Legal Design zatrzymać klientów, zmniejszyć liczbę reklamacji i zbudować zaufanie

Jak dzięki Legal Design zatrzymać klientów, zmniejszyć liczbę reklamacji i zbudować zaufanie

Informacje 18.04.2025 (14:25)

Czy policzyłeś kiedyś, ilu klientów odeszło od Twojej firmy, bo nie rozumiało obowiązującej między Wami umowy? Bo długi, napisany małą czcionką regulamin wprowadzał zmiany niejasne dla konsumenta? Bo zagubienie i niepewność sprawiły, że tak ciężko pozyskany odbiorca tak łatwo zrezygnował z usługi? Jeśli jesteś jak większość firm, prawdopodobnie nawet się nad tym nie zastanawiałeś.

Nikt nie bada, dlaczego klienci odchodzą z powodu skomplikowanych, niejasnych, pełnych prawniczego żargonu i nieczytelnych dokumentów. A w czasach chronicznego braku zaufania i kruchej lojalności, klienci mają mnóstwo powodów, aby przejść do konkurencji. Na przykład takiej, którą rozumieją, a ona rozumie ich.

Legal Design – prosto do celu, jasno i skutecznie

– Odpowiedzią dla – zwłaszcza dużych – firm na powszechną dziś utratę klientów może być metoda Legal Design – mówi Katarzyna Armińska-Waszczyk z gdańskiej kancelarii wdrożeniowej Armińska Radcowie Prawni. – Legal Design to zyskujące na popularności podejście, które na pierwszym miejscu stawia klienta i jego potrzeby. W ramach tej metody projektuje się dokumenty prawne tak, aby były zrozumiałe, przejrzyste i przyjazne dla odbiorcy. Zamiast skomplikowanego branżowego języka – proste sformułowania. Zamiast bloków tekstu – jasne infografiki, ikony i tabele. Na efekt takich dokumentów nie trzeba długo czekać. Klient rozumie umowę, wie, na co się zgadza, jasne są dla niego konsekwencje jej zakończenia. W rezultacie czuje się pewniej i ufa Twojej firmie – dodaje ekspertka.

Więcej zaufania, mniej reklamacji

Ci, którzy w firmach pracują na pierwszej linii frontu, czyli w obsłudze klienta, doskonale wiedzą, jak szybko i prosto można ograniczyć liczbę telefonów i reklamacji. Pytania klientów o to, gdzie mogą znaleźć coś w umowie lub regulaminie albo jak należy rozumieć poszczególne postanowienia, można liczyć w tysiącach. Liczba zmarnowanych przez to godzin pracy rośnie wprost proporcjonalnie do wielkości call center. Tymczasem rozwiązanie jest w zasięgu ręki. To stworzenie prostych, przejrzystych i jasnych dokumentów, które zmniejszają liczbę reklamacji i nieporozumień. Zrozumienie rodzi zaufanie i rozwiewa wątpliwości. Telefony milkną, a relacje naprawiają się. Dzięki Legal Design zbudujesz lojalność klientów i ograniczysz ryzyko, że będą chcieli odejść do konkurencji.

Zbuduj pozycję dzięki transparentności

W czasach ograniczonej uwagi konsumentów i jednocześnie ich rosnącej świadomości, transparentność i zaufanie stają się cenną walutą. Konkurencja nie zasypia gruszek w popiele i gdy tylko ma okazję, z zaangażowaniem i chęcią przyciąga cudzych klientów do siebie. W natłoku informacji i rosnących budżetów marketingowych coraz trudniej się wyróżnić. Niech takim wyróżnikiem stanie się uwaga skierowana na klientów. Tę pracę wykonają dla Ciebie Twoje dokumenty. Przekonwertowanie ich w metodzie Legal Design to nie tylko estetyka, ale strategia biznesowa. Warto ją rozważyć, bo doświadczenie przekonuje, że przynosi ona realne korzyści.

Jak to się robi?

– Wdrożenie Legal Design nie wymaga rewolucji. Przygotowując dokumenty w tej metodzie, zaczynamy od analizy obecnych umów i regulaminów. Zastanawiamy się, czy są zrozumiałe dla osoby spoza branży? Czy odnoszą się do potrzeb klienta? Czy rozumieją je pracownicy firmy? Następnie, przy wsparciu specjalisty od języka, prawnika oraz grafika przekształcamy je w przyjazne i czytelne formy. To inwestycja, która szybko się zwraca – mówi Katarzyna Armińska-Waszczyk, która w swojej kancelarii tworzy dokumenty metodą Legal Design.

Zadbaj o dobrostan prawny klienta

Nie dawaj klientowi powodu, aby odszedł od Ciebie z powodu skomplikowanych i niezrozumiałych dokumentów. Podejmij z nim dialog i zbuduj zaufanie. Dowiedz się, czego pragnie, czego nie rozumie, jakie są jego cele, problemy, bolączki. Zastosuj metodę Legal Design i przekonaj się, jak przejrzystość przekłada się na zadowolenie i lojalność Twoich odbiorców. W świecie tak wielu opcji, klienci wybierają te, które dbają o ich dobrostan. Także ten prawny.

Źródło: Kancelaria Armińska Radcowie Prawni

2025-04-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Poczta Polska zacieśnia współpracę z Żabką w zakresie obsługi paczek
12.05.2025 (20:07)

Poczta Polska zacieśnia współpracę z Żabką w zakresie obsługi paczek

Poczta Polska podpisała nową umowę z firmą Żabka Polska Sp. z o.o., która zakłada bezpośrednie partnerstwo …

a 0 Bank Millennium podał wyniki za I kwartał. Rozpoczyna realizację strategii’28 Wartość i Wzrost
12.05.2025 (20:05)

Bank Millennium podał wyniki za I kwartał. Rozpoczyna realizację strategii’28 Wartość i Wzrost

Grupa Kapitałowa Banku Millennium S.A. w 1kw25 odnotowała zysk netto w wysokości 179 mln zł co oznacza wzrost o 40% …

a 0 Bank Pocztowy z nowością – wprowadza możliwość zdalnego odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel
12.05.2025 (20:03)

Bank Pocztowy z nowością – wprowadza możliwość zdalnego odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel

Bank Pocztowy, jako jeden z pierwszych banków w Polsce, udostępnił klientom możliwość zdalnego odblokowania …

a 0 Pięć dokumentów, które najczęściej podpisujemy elektronicznie
12.05.2025 (20:01)

Pięć dokumentów, które najczęściej podpisujemy elektronicznie

Od chwili rynkowego debiutu kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, dostarczana przez KIR usługa …

a 0 Płyń z muzyką, nie z wydatkami i wygraj karnety na ING Silesia Beats
12.05.2025 (19:59)

Płyń z muzyką, nie z wydatkami i wygraj karnety na ING Silesia Beats

ING Bank Śląski zaprasza do udziału w konkursie, w którym nagrodą główną jest karnet VIP na ING Silesia Beats o …

a 0 Leczenie Szpitalne w Polsce – nowość dla klientów Allianz Polska
12.05.2025 (19:57)

Leczenie Szpitalne w Polsce – nowość dla klientów Allianz Polska

Leczenie Szpitalne w Polsce – to cenne uzupełnienie ubezpieczenia na zdrowie i życie w Allianz Polska, o które …

PRNews.pl

Zobacz również

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

W czwartym kwartale ubiegłego roku liczba kart…

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Erste Group podpisał umowę w sprawie zakupu…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców