PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak zwiększyć atrakcyjność sklepu internetowego?

Jak zwiększyć atrakcyjność sklepu internetowego?

Marketing i PR 12.11.2010 (08:01)

Często zastanawiamy się, jak to się dzieje, że internauci wybierają ten a nie inny sklep internetowy. Czym kierują się nasi klienci przy podejmowaniu decyzji o zakupie? Dlaczego konkurencyjny e-sklep, oferujący te same, co my, produkty w identycznych – lub nawet trochę wyższych – cenach ma większe obroty? 

Kupując produkty w tradycyjnym sklepie, najczęściej zwracamy uwagę na jakość produktu, cenę, datę ważności. Oczywiście, nie bez znaczenia jest lokalizacja wybranego przez nas sklepu. Nieraz przecież za tańszy – w założeniu – produkt zapłacimy w efekcie więcej, jeżeli do jego ceny doliczymy koszt i czas dojazdu.

Podstawowe warunki dokonywania zakupów w sklepach internetowych są właściwie takie same. To naturalne – każdy klient chce wydać jak najmniej, zyskując w zamian jak najwięcej. Przede wszystkim interesuje go więc cena produktu oraz koszty transportu. Istotny jest też czas przesyłki. Coraz częściej kupujący decydują się na wyższe koszty transportu (np. przesyłki kurierskie), by móc cieszyć się swoim zakupem trochę wcześniej.

Własny sklep internetowy


Zakładając własny sklep internetowy, musimy przede wszystkim uzmysłowić sobie, czego nasi przyszli klienci oczekują od e-sklepu? Dlaczego wolą kupować przez internet? Co możemy im zaproponować, by wybrali właśnie nasz sklep spośród tak ogromnej konkurencji?

Internet – to, jednym słowem, wygoda. Kilka kliknięć myszką, wpisanie danych do formularza i przelew internetowy wymagają o wiele mniejszego nakładu czasu i energii, niż spędzenie pół dnia w centrum handlowym. Chcąc zatrzymać przy sobie klientów, musimy więc postarać się, by zakupy w naszym sklepie internetowym były dla nich łatwe i przyjemne, by obsługa strony internetowej nie wymagała od nich specjalnych umiejętności.

Jak tego dokonać?

Projekt e-sklepu musi być przede wszystkim ukierunkowany na potrzeby i oczekiwania klientów; przystosowany do standardów ich zachowania. Dużym błędem jest silenie się na zbytnią oryginalność. Wielu właścicieli sklepów internetowych chce zaprezentować swoim klientom niestandardowy layout, licząc na wzbudzenie większego zainteresowania – mówi Michał Chołuj z NETFACE, firmy zajmującej się projektowaniem aplikacji internetowych. – Owszem, efekt ten często zostaje osiągnięty. Projektując sklep internetowy trzeba jednak wziąć także pod uwagę tych użytkowników, którzy zostaną zniechęceni nieintuicyjną obsługą strony, będą mieć problemy z odnalezieniem koszyka, formularza logowania czy z użytkowaniem katalogu.

Obsługa sklepu internetowego powinna być przyjazna dla użytkownika, czyli – w tym przypadku – maksymalnie uproszczona. Nie oznacza to oczywiście, że serwis ma wyglądać nieestetycznie, że nie możemy proponować klientom dodatkowych opcji, czy że katalog produktów nie może zawierać podkategorii. Wręcz przeciwnie.

Estetyka strony ma bardzo duże znaczenie. Na pewno często sami odwiedzając nieatrakcyjną stronę internetową przyłapujecie się na myśli, że nie bardzo ufacie jej właścicielowi. Grafika, która wygląda jak stworzona przez gimnazjalistę na lekcji informatyki może sprawić, że nasi klienci zrezygnują z usług naszej firmy. Profesjonalnie wyglądający sklep internetowy o ciekawej szacie graficznej przyciągnie zdecydowanie większą liczbę użytkowników.

Dodatkowe opcje wyboru rodzaju produktów, dostępne na stronie sklepu internetowego, muszą być oczywiście dostosowane do naszej oferty. Dla klienta (jak również dla właściciela e-sklepu) o wiele wygodniejsze jest określanie swoich potrzeb w oparciu o znajdujące się na stronie formularze, niż pisanie długich maili z opisami produktów. Jeżeli więc nasz sklep internetowy ma np. w swojej ofercie meble, pamiętajmy o tym, by zadbać o odpowiednie formularze z opcjami dodatkowymi – kolorem, rodzajem drewna lub materiału, wymiarami itd. Dzięki temu unikniemy wielu pomyłek, przeoczeń, zaoszczędzimy na reklamacjach, a nasi klienci będą o wiele bardziej zadowoleni z naszych usług.

Katalog produktów


Istnieje pewna zasada, stosowana przez wielu projektantów stron internetowych – tzw. zasada trzech kliknięć. Jej głównym założeniem jest to, że internauci nie lubią klikać, co w praktyce oznacza tu błądzenie po całym serwisie w poszukiwaniu potrzebnej im informacji. Jeżeli nie znajdą tego, czego szukają szybko (optymalnie – na drodze trzech kliknięć), opuszczą stronę i skorzystają z konkurencyjnego serwisu.

Owszem, jest to prawdą – nikt z nas nie lubi kluczyć po stronie internetowej, bezskutecznie szukając informacji. Jeżeli jednak wiadomości na witrynie internetowej będą logicznie skatalogowane, a jej obsługa będzie intuicyjna, różnica między trzema a sześcioma kliknięciami nie będzie dla internautów aż tak istotna.

W przypadku sklepów internetowych, posiadających przecież często rozbudowane i skomplikowane katalogi, informacja ta jest szczególnie przydatna. Zdecydowanie lepiej jest więc zaprezentować użytkownikowi większy katalog z kilkoma poziomami podkategorii, zbudowany jednak w sposób logiczny i prosty, niż katalog, w którym do każdego produktu prowadzą dwa-trzy kliknięcia, ale który jest przy okazji zabałaganiony. Dobrym pomysłem jest także zamieszczanie odnośników do produktów powiązanych. Pozwalają one wielu internautom oszczędzić czas na poszukiwania innych towarów; z drugiej strony stanowią podpowiedź, co dodatkowo może ich zainteresować.

Duże znaczenie ma także czytelność komunikatów. Wielką stratą dla e-sklepów są klienci, którzy chcieliby dokonać zakupu, ale nie są do końca pewni, jak to zrobić – komentuje Michał Chołuj z NETFACE. Strach przed oszustwem sprawia, że rzadko podejmujemy decyzje, których konsekwencji tak naprawdę nie znamy. Postarajmy się więc przeprowadzić naszego klienta przez cały proces zakupowy w taki sposób, by ani przez chwilę nie zawahał się, jaki powinien być jego następny krok. Brak zaufania klientów odbije się na zdecydowanie mniejszej konwersji – a przecież nie to jest naszym celem.

I, ostatecznie, pamiętajmy o zapewnieniu użytkownikom sklepu internetowego dostępu do regulaminu oraz kontaktu z obsługą klienta, najlepiej w kilku formach – telefonicznej, czatu z konsultantem, drogi e-mailowej. To z pewnością pozwoli uniknąć wielu problemów.

Przygotowując projekt e-sklepu musimy pamiętać o tym, że jego zadaniem jest służenie naszym klientom. Odpowiednie zaprojektowanie sklepu internetowego, dostosowanego do potrzeb naszych i naszych klientów z pewnością zajmie więcej czasu i będzie wymagało większych nakładów finansowych niż skorzystanie z gotowego, masowego rozwiązania. Dla właściciela e-sklepu jest to jednak inwestycja, która zwróci się z naddatkiem. 

Źródło: Netface

e-commerce 2010-11-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców