Pierwsze kilka sekund decyduje o tym, czy klient pozostanie na stronie internetowej, czy ją opuści. Duża konkurencja w sektorze bankowym sprawia, że instytucje szukają sposobów, by się wyróżnić. Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa przedsiębiorstwa z sektora bankowego, by przykuć i utrzymać uwagę użytkowników? Podpowiadamy.
Najważniejsze jest bezpieczeństwo
W bankowości kluczową rolę odgrywa bezpieczeństwo i poufność danych. Podczas budowania strony internetowej należy zwrócić uwagę na to, jaką ochronę zapewnimy użytkownikom. Konieczne jest zadbanie o odpowiednie szyfrowanie. W tym celu korzysta się z SSL, czyli Secure Socket Layer. Narzędzie gwarantuje, że strumień informacji pomiędzy użytkownikiem strony a serwerem jest w pełni bezpieczny. Tym samym chronione są takie dane, jak loginy, hasła czy numery kart.
Korzystanie z SSL jest dobrowolne i nie ma konieczności stosowania szyfrowania. Jednak mając na uwadze charakter działalności firm z sektora bankowego, stosowanie SSL jest bardzo pożądane.
Wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników
Już na etapie planowania strony internetowej istotne jest przeanalizowanie, jakie potrzeby może mieć przyszły użytkownik. Następnie powinniśmy wybrać wszystkie funkcjonalności strony internetowej, które są naszych zdaniem niezbędne. Zastanów się, z jakimi problemami mogą zgłaszać się klienci. W dzisiejszym, konkurencyjnym świecie czas reakcji odgrywa kluczową rolę. Aby przyspieszyć proces ich rozwiązywania, skorzystaj z chatbota, który ułatwi i przyspieszy kontakt, a także sprawi, że klient poczuje się zaopiekowany.
Strona internetowa firmy z sektora bankowego powinna być intuicyjna w obsłudze. W tym celu zadbaj o odpowiednią szatę graficzną – tak, by klient mógł szybko się zorientować, w jakiej sekcji rozwiąże swój problem. Zminimalizuj także liczbę klików, czyli akcji, jakie musi wykonać użytkownik, by uzyskać określone informacje: pamiętaj, że internauta chce znaleźć odpowiedź na pytanie tu i teraz.
Kolejnym elementem jest dostosowanie strony internetowej do różnych nośników: smartfona, tabletu czy laptopa. 75,8 proc. Polaków korzysta ze smartfona, a z tabletu 12,3 proc. – wynika z Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów. Dane potwierdzają tylko, że koniecznie należy zadbać o to, by strona była dostosowana do wszystkich tych urządzeń.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Bezpieczeństwo, wiarygodność, intuicyjność, funkcjonalność – to tylko wybrane czynniki, na które należy zwrócić uwagę podczas projektowania strony internetowej. Co jeszcze jest istotne?
- Personalizacja treści i oferty – zastanów się, w jaki sposób chcesz docierać do swoich grup docelowych. Na stronie internetowej powinny pojawiać się treści dostosowane do odbiorców. Pamiętaj, że inny przekaz jest odpowiedni dla Millenialsów, a inny dla Pokolenia Silver.
- Zoptymalizowanie pod kątem SEO – na początku powinniśmy wybrać słowa kluczowe, które będą charakterystyczne dla naszego brandu. Absolutną podstawą jest przygotowanie tekstów na stronę internetową, które będą zawierały słowa kluczowe. Należy pamiętać, aby treści były wartościowe dla odbiorców, a jednocześnie odpowiednio odbierane przez algorytmy Google, co pozwoli je lepiej pozycjonować.
- Profesjonalizm – Twoja strona internetowa musi być profesjonalna i budzić zaufanie w odbiorcach. Tak, by ci mieli pewność, że powierzyli swoje pieniądze odpowiedniej instytucji.
- Aspekty wizualne – warto zadbać o odpowiednie grafiki, które będą spójne z wizerunkiem marki. Jeśli np. masz czerwone logo, niech Twoja strona będzie w podobnych barwach. Kolejną rzeczą, o którą należy zadbać to posiadanie odpowiednich i profesjonalnych zdjęć. Warto zatem zainwestować w sesję zdjęciową.
- Odnośniki do mediów społecznościowych – social media to ważna platforma kontaktu odbiorców z marką. Pamiętaj więc, by na stronie internetowej w widocznym miejscu umieścić odnośniki do takich portali, jak LinkedIn czy Facebook.
Stosując się do powyższych wytycznych, trzeba także pamiętać, że strona internetowa musi być spójna ze strategią marki. Projekt warto więc powierzyć profesjonalnemu wykonawcy, który zadba o wszystkie kluczowe aspekty.
Autor: Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu w Commplace