Jerzy i Maciej Stuhrowie to główni twórcy i wielkie gwiazdy kampanii, której celem jest ukazanie w intrygujący, zabawny sposób, z jakimi problemami stykali się niegdyś ludzie przedsiębiorczy i jak dzisiaj Raiffeisen Bank Polska S.A. ułatwia życie takim osobom poprzez nowatorską ofertę produktową oraz wyjątkowe podejście do swoich klientów.
Trwający 45 sekund, czarno-biały film „Rockefeller” wyreżyserowany został przez Jerzego Stuhra, a w tytułowej roli wystąpił jego syn – Maciej. Autorem zdjęć jest Paweł Edelman, zdobywca nagrody Cezara za zdjęcia do „Pianisty” Romana Polańskiego. Koncepcja kampanii i scenariusz filmu to dzieło Agencji Reklamowej Opus B, zaś za produkcję odpowiadało Studio ODEON. Przemiany współczesnej Warszawy w Nowy Jork początków XX wieku dokonała wybitna scenograf Monika Sajko, zaś kostiumy z epoki są dziełem Magdaleny Biedrzyckiej. Bez przesady można więc powiedzieć, że za tę reklamę odpowiadają czołowe osobowości polskiego filmu.
Piotr Czarnecki, Prezes Zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A., komentując decyzję o związaniu wizerunku banku ze znanymi postaciami świata kultury, powiedział:
– Planując strategię reklamową Banku w dłuższej perspektywie, bo tylko taka służy zbudowaniu pozytywnego, trwałego wizerunku, nie chcieliśmy wykorzystać po prostu popularnych twarzy. Zależało nam, by artyści, którym powierzymy to odpowiedzialne zadanie, mieli wolną rękę i mogli stworzyć wyjątkowe filmy. By wystąpili w kampanii właśnie w swoich rolach – reżyserów, aktorów, aby swoim warsztatem, jakością pracy wywołali w nas określone uczucia i przekazali ważne idee. Jesteśmy przekonani, że z pomocą świetnej ekipy, której przewodzili Jerzy Stuhr jako reżyser i operator Paweł Edelman, udało się ten cel osiągnąć.
– Z tą ekipą – mówi Jerzy Stuhr, który udzielił w filmie swojego głosu – pracuję od lat i dziś właściwie porozumiewamy się bez słów. A zdecydowałem się reklamować ten bank, bo daje szanse takim ludziom, jakich teraz w Polsce chcemy. Ludziom, którzy najbardziej zasługują na kredyt zaufania.
W roli głównej wystąpił Maciej Stuhr. Dla ojca i syna nie było to pierwsze spotkanie na planie filmowym, dla obu jednak doświadczenie z reklamą to nowość:
Maciej Stuhr następująco uzasadnia swój udział w reklamie Raiffeisen Bank Polska S.A.: – To pierwsza propozycja reklamowa, na jaką przystałem. Propozycje, jakie dostawałem wcześniej, były albo zabawne, albo nie pasowały mi ze względów ideowych. Firma, na którą się zdecydowałem, musiała być instytucją, którą warto wspierać, którą bym z czystym sumieniem mógł ludziom polecać. Niewiele jest takich firm.
Od pucybuta do milionera… Ten amerykański mit od dawna wyzwala ducha przedsiębiorczości, rozpala wyobraźnię ludzi na całym świecie, nierzadko dając im odwagę i wiarę w powodzenie ich przedsięwzięć. I to właśnie oryginalne spojrzenie na tę legendę – a wraz z nią na postać Rockefellera, przysłowiowego amerykańskiego milionera – otwiera nową kampanię wizerunkową Raiffeisen Bank Polska S.A., przebiegającą pod hasłem „Bank Ludzi Przedsiębiorczych”. Mówi ona o tym, jakim bankiem jest Raiffeisen. A więc jest to nowoczesny bank, BANK LUDZI PRZEDSIĘBIORCZYCH, właścicieli małych i średnich firm oraz klientów indywidualnych, którzy przedsiębiorczość rozumieją jako sposób na życie i nie boją się wyzwań. Polegając na własnej inwencji i pracowitości, szukają partnera finansowego, który pomoże im zrealizować plany. Takim partnerem jest Raiffeisen Bank Polska S.A.