Fakt, że do boju o klienta ruszą wiodący ubezpieczyciele w zakresie direct, nie pozostanie bez wpływu na aktywnośc pozostałych graczy. Jesień będzie gorącym okresem reklamowym także dla największych towarzyrzystw. Znaczące w ostatnim czasie obniżki reklam sprzyjają efektywnemu promowaniu się, informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
„- Jesienią czeka nas bój Axy Direct, Avivy Direct i Liberty direct. Wszystkie działają od dwóch lat i na razie nie mają nawet szans na zbliżenie się do pułapu rentowności. Coś z tym muszą zrobić”, mówi na łamach dziennika Marcin Broda z firmy Ogma.”-Planujemy dużą jesienną kampanię reklamową”, dodaje Michał Witkowski z PZU.
„Polem największej rywalizacji jest rynek directów, czyli polis sprzedawanych przez internet i telefon.(…) Większość towarzystw niemal całkowicie wycofała się z natomiast z rywalizacji reklamowej w segmencie ubezpieczeń na życie„, czytamy dalej w „DGP”.
Fakt, że najbardziej walczą o klienta oferenci ubezpieczeń w kanale direct nie budzi zaskoczenia. Dystrybucja polis tą drogą jest naturalną koleją rzeczy i coraz więcej towarzystw zwyczajnie musi uruchamiać sprzedaż przez internet czy telefon, jeśli chce skutecznie konkurować na rynku. Mimo że popularny, nadal jednak kanał direct nie jest tak zyskowny, jak życzyliby sobie jego posiadacze.
Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej”, w artykule Michała Fury i Marcina Jaworskiego pt. „Jesienią ubezpieczyciele zaleją rynek reklamami”, s. C10.