Z każdym numerem Franchising Info zyskuje nowych czytelników i notuje sukcesywny wzrost liczby sprzedawanych egzemplarzy. W 2005 roku sprzedaż wzrosła o 48 proc. w porównaniu do okresu poprzedzającego. Utrzymany został trend wzrostowy z poprzedniego roku – w 2004 roku sprzedaż wzrosła o 51 proc. w porównaniu do 2003 roku. Przewidując utrzymanie korzystnej tendencji PROFIT system, wydawca dwumiesięcznika, zwiększył nakład do 10 tys. egz. Po zwiększeniu nakładu wydawca szacuje sprzedaż na poziomie ok. 6 tys. egzemplarzy. Ale to nie jedyne zmiany, jakie sukcesywnie wprowadza wydawca magazynu.
Magazyn dla każdego
Nowy Franchising Info [Własny Biznes] ma być pismem biznesowym i źródłem praktycznych informacji dla właścicieli małych i średnich firm oraz osób, które szukają dobrego pomysłu na firmę. W najnowszym numerze wykorzystano mocne strony dotychczasowego Franchising Info: praktyczne informacje, raporty, komentarze eksperckie i aktualny Katalog Systemów zawierający kilkaset sprawdzonych sposobów na biznes. Miesięcznik wzbogacono o treści ogólnobiznesowe, które uzupełniają dotychczasową problematykę franczyzową, opisującą biznes na licencji (franchising, agencje). Magazyn zyskał również większy format i atrakcyjną wizualnie makietę. Nie zmieniła się natomiast cena pisma – Franchising Info [Własny Biznes] kosztuje 9,8 zł.
Oblicza biznesu
Tematem przewodnim najnowszego 18 numeru jest rynek finansowy. Placówki bankowe, punkty kredytowe i kasowe cieszą się bowiem dużą popularnością wśród przedsiębiorców. W marcowo-kwietniowym Franchising Info staramy się odpowiedzieć na pytanie, czy prowadzenie firmy w sektorze finansowym zapewnia godziwe zyski. W dziale „Własny Biznes” publikujemy ekskluzywny wywiad z aktorem-biznesmenem Markiem Kondratem, który z sukcesem zainwestował we własny sklep z winami. Podsuwamy również czytelnikom pomysły na biznes, które zawsze mają klientów – opisujemy aptekę i firmę pogrzebową. Poza tym doradzamy, jak założyć niepubliczne przedszkole oraz przygotować biznesplan dla salonu kosmetyczno-drogeryjnego. Czytelnicy dowiedzą się także, na co trzeba zwrócić uwagę przy zakładaniu biznesu internetowego. W magazynie relacjonujemy również najnowsze wydarzenia z rynku, m.in. zapowiedź rozwoju sieci partnerskiej Próchnika oraz plany wejścia do Polski sieci szkół językowych Linguaphone. Specjalnie dla magazynu eksperci projektują wnętrze sklepu i komentują bieżące wydarzenia. Nie zabraknie również najnowszych wiadomości z firm.
Franchising Info, Własny Biznes – wizytówka
Franchising Info jest dwumiesięcznikiem, który ukazuje się na polskim rynku prasowym nieprzerwanie od 2003 roku. Dystrybucja magazynu odbywa się m.in. za pośrednictwem sieci salonów EMPiK, Relay, Kolporter, Inmedio, Ruch, FranPress oraz w prenumeracie zamawianej przez portal www.franchising.info.pl. Pismo ma nakład kontrolowany przez Związek Dystrybucji i Kontroli Prasy. Jako jedno z nielicznych pism branżowych nie prowadzi bezpłatnego rozpowszechniania.
Wydawcą magazynu Franchising Info [Własny Biznes] i portalu www.franchising.info.pl jest PROFIT system, firma konsultingowa, która zajmuje się doradztwem w zakresie franczyzy. Spółka jest członkiem Horwath Franchise Services Group z siedzibą w Londynie, międzynarodowej sieci firm specjalizujących się w doradztwie franchisingowym. Od 2002 roku PROFIT system opracowuje i wydaje jedyny w Polsce raport o rynku franchisingu. Firma organizuje też Ogólnopolski Salon Franchisingu.