Kampania PZU „Agenci mocno pomocni”, która ruszyła dwa tygodnie temu, stała się jednym z hitów w polskim internecie. W ciągu dwóch tygodni od uruchomienia strony www.mocnopomocni.pl Agent PZU zgadł już ponad 1,4 mln postaci (stan na godz 15.30), zadając internautom ponad 50 mln pytań.
Stronę kampanii odwiedziło już ponad 550.000 osób. Dzięki zastosowaniu mechanizmu angażującej i zaskakującej użytkowników gry średni czas odwiedzin na stronie wyniósł ponad 6 minut. W szczytowych momentach w zabawie uczestniczyło jednocześnie 5000 graczy.
Sukces kampanii oparty jest przede wszystkim o media społecznościowe, które skłaniają kolejnych użytkowników do wypróbowania możliwości Agenta Zbyszka. Na Facebooku pojawiło się ponad 40.000 interakcji z hasłem mocnopomocni. Na Twitterze – serwisie o wciąż niewielkim zasięgu tag #mocnopomocni przez kilka dni z rzędu utrzymywał się na liście trendów w Polsce. Liczba tweetów z frazą lub tagiem mocnopomocni przekroczyła 5.000. Kampania PZU „Agenci mocno pomocni” osiągnęła jeden z najlepszych oddźwięków związanych z kampanią reklamową na polskim Twitterze.
– Nasza kampania udowadnia, że Twitter w Polsce przekroczył już masę krytyczną, która pozwala na skuteczne wykorzystanie go w działaniach marketingowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów. Wśród użytkowników tego serwisu nastąpił efekt kuli śnieżnej i masowo wchodzili oni na stronę gry z polecenia znajomych. Był to efekt spontaniczny, ponieważ działania na Twitterze, jak również na Facebooku nie były wspierane kampanią reklamową. Udało nam się osiągnąć zaangażowanie użytkowników, a o to dziś coraz trudniej – powiedziała Marta Życińska, dyrektor Biura Marketingu PZU.
– Wśród najbardziej popularnych, odgadywanych postaci są m.in.: Justin Bieber, ‘Twoja mama’, ‘Przyjaciel’, Doda, Michael Jackson, Harry Porrer, Kuba Wojewódzki, Bartosz Kurek, Angelina Jolie, Lionel Messi, Christiano Ronaldo i Robert Lewandowski. Dzięki tej formie angażowania internautów udało nam się dotrzeć do szerokiego grona osób, którym przekazaliśmy najważniejszy komunikat naszej kampanii, że nasi Agenci są Mocno Pomocni. Tak samo jak w zabawie agent Zbyszek odgaduje postaci, nasi Agenci odgadują potrzeby klienta, bo wiedzą, o co pytać – powiedział Dariusz Maciołek, kierownik Zespołu Mediów i E-marketingu w PZU.
Źródło: PZU
