Agencja K2, w ramach stałej współpracy z PKO Bankiem Polskim, zaprojektowała serwis bankowości elektronicznej adresowany do dzieci uczestniczących w programie Szkolnych Kas Oszczędności, prowadzonym przez bank.
K2 współtworząc koncepcję serwisu, jest odpowiedzialne za architekturę informacji, przeprowadzenie badań prototypu z udziałem dzieci, przygotowanie wersji demonstracyjnej serwisu, projekt graficzny, animacje i udźwiękowienie całości. Serwis został wdrożony przez Inteligo Financial Services.
SKO ma pomagać stawiać dzieciom pierwsze kroki w świecie oszczędzania i rozsądnego wydawania pieniędzy. Najważniejszym założeniem było przygotowanie serwisu transakcyjnego przyjaznego dzieciom i spełniającego jednocześnie funkcję edukacyjną.
Po zalogowaniu w serwisie możliwe jest sprawdzanie stanu konta, zarządzanie oszczędnościami, zapoznanie się z historią oszczędzania, zbieranie specjalnych odznak i korzystanie z wielu innych przydatnych narzędzi. Dziecko może zmienić ustawienia swojego profilu, wybrać wygląd serwisu i dźwięki.
Projektowanie serwisu transakcyjnego dla dzieci było dla nas intrygującym wyzwaniem. Chcieliśmy opowiedzieć o trudnym „dorosłym temacie”, jakim są finanse, w sposób zrozumiały i przede wszystkim atrakcyjny dla młodego odbiorcy. Musieliśmy na chwilę zapomnieć o naszych bogatych doświadczeniach z systemami transakcyjnymi dla dorosłych i spojrzeć na świat oczami naszych użytkowników. – mówi Paulina Rzymska, Senior User Experience Architect K2 UX.
Ważny etap projektowania stanowiły badania użyteczności, z wykorzystaniem indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz testów zadaniowych przeprowadzonych na prototypie. Dzięki przeprowadzeniu badań z udziałem dzieci, na dość graficznym prototypie, mogliśmy sprawdzić, czy koncepcja jest dla nich atrakcyjna oraz zidentyfikować większość błędów i braków w projektowanym serwisie. – dodaje Paulina Makuch, User Experience Research Manager K2 UX.
Część transakcyjna serwisu SKO https://sko.pkobp.pl jest dostępna tylko po zalogowaniu, natomiast najważniejsze funkcjonalności udostępniono w wersji demonstracyjnej serwisu http://sko.pkobp.pl/demo, dedykowanej również najmłodszym.
Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z K2 i efektów, jakie udało nam się wspólnie wypracować. Cieszymy się również, że serwis został tak dobrze przyjęty przez dzieci uczestniczące w SKO. – komentuje Łukasz Kuc, ekspert Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.
Źródło: K2