Możliwość komentowania wpisów na blogu mają tylko Ci pracodawcy, którzy są zarejestrowani w giełdzie infoPraca.pl, bezpośrednio z własnego konta lub w powiadomieniach o nadejściu zgłoszenia kandydata do pracy.
„Uważamy że pracodawcy, którzy korzystają z naszego serwisu powinni mieć możliwość komentowania informacji i wymiany poglądów nt rynku pracy i zjawisk, które tam zachodzą. Liczymy też, że poprzez swoje uwagi i spostrzeżenia będą pomagali nam w jeszcze lepszym funkcjonowaniu naszego serwisu” – stwierdziła Beata Szilf-Nitka, Country Manager internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. „To już drugi blog, nad którym roztoczyliśmy opiekę. Pierwszy, weblog.infopraca.pl, jest dostępny dla wszystkich Internautów. Mimo, że działa od kilkunastu miesięcy zyskał już bardzo dużą popularność i zdobył drugie miejsce w rankingu na najlepszy blog firmowy w 2008 roku w kategorii blogów profesjonalnych, który zorganizował serwis interaktywne.com.”
Blogowanie w Sieci wynika z potrzeby bardziej bezpośredniego, nie dziennikarskiego sposobu przekazywania informacji i chęci komentowania ich. Obecnie, według serwisu interaktywnie.com, w polskim Internecie jest aktywnych ponad 70 blogów firmowych. Ten proces będzie się pogłębiał. Jak wynika z raportu, przygotowanego przez Advisory Group TEST Human Resources, już 55% polskich pracodawców wykorzystuje Internet przy rekrutacji na wyższe stanowiska kierownicze, 69% na stanowiska niższe kierownicze, a 71% na specjalistyczne.
Za pośrednictwem Internetu, a więc w miejscach, w których potencjalni kandydaci przejawiają swoją aktywność zawodową i społeczną, poszukiwani są fachowcy z takich dziedzin, jak informatyka czy inżynieria, jak również specjaliści od reklamy i marketingu oraz pracownicy działów kadrowych. „Takimi miejscami są m.in. blogi, serwisy społecznościowe i listy dyskusyjne” – uważa Beta Szilf-Nitka Beata Szilf-Nitka, Country Manager internetowej giełdy pracy infoPraca.pl.
Pojawiające się także w Polsce symptomy spowolnienia gospodarczego powodują, że pracodawcy będą dążyli do ograniczenia kosztów i czasu rekrutacji. Tylko internetowe giełdy pracy pozwolą zrealizować te cele dając jednocześnie możliwość porównania wielu aplikacji. Dlatego też nowe pomysły oraz kreatywne, alternatywne sposoby dotarcia poprzez blogi i serwisy społecznościowe do wybranych grup kandydatów będą coraz ważniejsze. To także cenna wskazówka dla potencjalnych kandydatów do pracy. Aktywność w społecznościach internetowych może być kluczem do nowej, ciekawszej pracy.