PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyKampania Meritum Banku na Facebooku „Oszczędzam paliwo” – case study

Kampania Meritum Banku na Facebooku „Oszczędzam paliwo” – case study

Analizy 12.04.2012 (09:42)

Kampania Meritum Banku „Oszczędzam paliwo” przeprowadzona na Facebooku powstała w odpowiedzi na ważny problem, jakim są rosnące ceny ropy naftowej. Akcja Banku pokazuje, że w mediach społecznościowych jest miejsce na angażujące i edukacyjne działania wspierające zarówno cele społeczne, jak i marketingowe.

Rosnące ceny paliwa są od wielu miesięcy kluczowym tematem pojawiającym się na łamach mediów i wśród rozmów między kierowcami. Coraz częściej słyszymy o protestach i pikietach właścicieli aut sprzeciwiających się kolejnym podwyżkom na stacjach benzynowych. Nic w tym dziwnego, ponieważ jak podaje Ministerstwo Gospodarki, w ciągu ostatniego roku ceny benzyny wzrosły o blisko 30 proc., a oleju napędowego aż o 50 proc. Wychodząc naprzeciw problemom kierowców, Meritum Bank przygotował edukacyjną kampanię na Facebooku, dzięki której można było dowiedzieć się, w jaki sposób jeździć ekonomicznie i jak umiejętnie szukać oszczędności w wydatkach na paliwo, przy okazji wygrywając atrakcyjne nagrody.

Angażować i edukować

Celem komunikacyjnym aplikacji konkursowej „Oszczędzam Paliwo” było zwrócenie uwagi fanów Meritum Banku na dostępne sposoby minimalizowania wydatków na stacjach benzynowych. Problem, jakim są wysokie ceny paliw, stał się kontekstem do rozmowy o zasadach ekonomicznej jazdy autem oraz o produkcie Meritum Banku, jakim jest Konto Zarabiające. Jedną z głównych korzyści, jakie czerpią posiadacze tego konta jest możliwość otrzymywania 4 proc. zwrotu wydatków poniesionych na stacjach benzynowych – w perspektywie miesiąca posiadacz może otrzymać nawet do 30 złotych premii. Założeniem dla twórców kampanii było przede wszystkim wykreowanie wzrostu zaangażowania społeczności zgromadzonej wokół profilu Meritum Banku na Facebooku oraz pozyskanie 5 tysięcy nowych fanów.

 

 

 

Granie na oszczędzanie

Kampania „Oszczędzam Paliwo” opierała się w głównej mierze o interaktywną grę konkursową, która ruszyła na fanpage Meritum Banku 13 lutego br. i trwała przez 30 dni. Gra składała się z dwóch części sprawdzających umiejętności wirtualnego kierowcy i polegała na przejechaniu jak najdłuższej trasy na jednym baku paliwa. Pierwszym zadaniem było zatankowanie dokładnie pełnego baku, co wymagało od graczy nie lada refleksu. Następnie należało przejechać trasę w jak najbardziej ekonomiczny sposób, zmieniając biegi przy odpowiedniej liczbie obrotów silnika. Zgodnie z zasadami ekonomicznej jazdy, zużycie paliwa jest najmniejsze, kiedy prowadzimy auto na najwyższym możliwym biegu, dostosowanym do prędkości. Po przejechaniu trasy, gracz dowiadywał się, jak daleko udało mu się zajechać na jednym baku. Jeśli chciał poprawić swój wynik, mógł do zabawy zaprosić 5 znajomych i tym sposobem zyskać kolejną szansę. Każdemu przysługiwały maksymalnie 2 próby w ciągu 1 dnia. O tym, jaki wynik był najlepszy danego dnia, fani dowiadywali się z postów Meritum Banku, które wzbudzały duże emocje wśród rywalizujących osób. Gracze porównywali swoje wyniki, a nawet wymieniali się wskazówkami na temat tego jak osiągnąć sukces. Każdego dnia do zdobycia był jeden bon na paliwo o wartości 100 złotych. Nagrodę główną – kurs ekonomicznej jazdy samochodem – otrzymała osoba, która uzyskała najwyższy wynik w trakcie całego konkursu.   

W ramach kampanii „Oszczędzam Paliwo”, oprócz facebookowej gry, prowadzono działania komunikacyjne ukierunkowane na angażowanie i edukację fanów, takie jak animacja na Wallu pod kątem objaśniania zasad ekonomicznej jazdy czy sposobów obniżania wydatków na paliwo.

Do mediów został również rozesłany komunikat prasowy zapowiadający konkurs. Ponadto kampanię wspierano działaniami reklamowymi w formie Facebook Ads.

Zaangażowani wirtualni kierowcy

Kampanię Meritum Banku można uznać za sukces, ponieważ zostały spełnione wszystkie jej założenia. Jak wynika z raportów „Fanpage Trend”, przygotowanych przez SmartNet i SoTrender (dawnej Fanpage Trender), w lutym br. profil Meritum Banku był czwartym, a w marcu br. już drugim najbardziej angażującym polskim profilem bankowym na Facebooku (kampania była realizowana na przełomie lutego i marca). Na koniec marca, fanpage znajdował się w pierwszej trójce profili o największym względnym i bezwzględnym przyroście fanów. Łącznie wskutek kampanii do grona fanów Meritum Banku dołączyło ponad 5,7 tys. osób, co o 14 proc. przekroczyło założenia projektu. Profil znalazł się także w czołówce najbardziej popularnych banków w oparciu o wskaźnik „liczba osób, która o tym mówi” – w trakcie kampanii o Meritum Banku mówiło ponad 6 tys. osób.

W sumie kampania objęła zasięgiem przeszło 760 tys. osób.

 

 Rys. Wzrost liczby fanów w trakcie trwania kampanii

 

Aplikacja była wielokrotnie rekomendowana, a informacje o Koncie Zarabiającym ze zwrotem 4% na paliwo przekazywano pocztą pantoflową. W samej grze udział wzięło ponad 4 tys. użytkowników Facebooka, którzy łącznie przejechali 23.284.036 km. Pozytywne przyjęcie kampanii przez Facebookową społeczność znajdywało również odzwierciedlenie w przychylnych opiniach publikowanych na tablicy Meritum Banku.

Źródło: Meritum Bank

analizy facebook meritum bank oszczędzanie 2012-04-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy facebook meritum bank oszczędzanie

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców