PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościKanał mobilny daje dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Kanał mobilny daje dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Wiadomości 05.07.2013 (14:36)
Płatności mobilne

Raptem 6% Polaków używa smartfonów, by kupować w sieci, a 9%, by szukać informacji o produktach. To trzykrotnie mniej niż średnia w Unii Europejskiej. Mimo to smartfonów będzie przybywać i do 2017 zakupi je 58% społeczeństwa. To dobra wiadomość dla rodzimego mcommercu. Wprowadzenie kanału mobilnego przez polskie sklepy internetowe może zwiększyć ich dodatkową sprzedaż nawet od 17% do 35% – wynika z badań przeprowadzonych w 35 europejskich sklepach online dla PayPal, przez Forrester Consulting.

Na potrzeby badania Forrester Consulting przeprowadził analizę finansową sklepów internetowych z różnych branż i sprawdził, jaki wpływ na ich wyniki miało wprowadzenie kanału mobilnego i systemu PayPal. Jakie są najciekawsze wnioski badania?

Problem z odróżnieniem urządzeń

Większość przedstawicieli polskich sklepów nie była pewna czy tablet jest urządzeniem mobilnym czy odmianą komputera PC. Polskie sklepy nie dysponują też narzędziami pozwalającymi na notowanie, z jakiego urządzenia korzysta klient podczas zakupów. Tylko jeden spośród pytanych sprzedawców prowadził oddzielne statystyki dla tabletów i smartfonów, z których wynikało, że tablety mają większy udział w sprzedaży mobilnej i dają większą konwersję.

Mobile zwiększa sprzedaż niezależnie od branży

Wszystkie sklepy ujęte w badaniu zarówno polskie jak i europejskie odnotowały wzrost sprzedaży w kanale mobilnym, a wartość udziału tego kanału w ogólnej sprzedaży na polskim rynku wzrosła w ciągu ostatnich trzech lat z 3% do 8%. W przypadku badanych sklepów dodatkowa sprzedaż w kanale mobilnym wzrosła w zależności od branży od 15% do 35%. Wzrost ten był możliwy m.in. dzięki temu, że sklepy oferując mobilne płatności zyskały nowych klientów, a ich dotychczasowi klienci zaczęli kupować częściej używając smartfonów i tabletów. Ponadto kanał mobilny dał sklepom możliwość tworzenia ofert szytych na miarę oraz uprościł proces płacenia na stronie.

Użytkownicy PayPal częściej płacą smartfonem

Dostępność na stronie bezpiecznej metody płatności takiej jak np. PayPal, zwiększa liczbę transakcji przy użyciu urządzeń mobilnych oraz daje sprzedawcy dostęp do nowej grupy odbiorców. W Polsce użytkownicy PayPal płacą smartfonami dwa razy częściej niż pozostali użytkownicy tych urządzeń.

Co ważne, dostosowanie strony web sklepu do potrzeb użytkowników smartfonów czy tabletów prawie nie zwiększa kosztów związanych z obecnością sklepu w sieci.

Jakie są koszty utrzymania kanału mobilnego?

Największe koszty pochłania promocja, zarządzanie stroną web oraz stworzenie własnej aplikacji mobilnej. Projektowanie i konstrukcja strony internetowej od podstaw to wydatek rzędu ok. 30 000 tys. zł do tej kwoty należy jeszcze dodać koszty bieżącej obsługi, wydatki związane z marketingiem czy obsługą klienta. Dla średniej wielkości sklepu internetowego całkowity koszt w ciągu trzech lat to ok. 276 000 zł. Uruchomienie kanału mobilnego to ok. 10.500 tys. zł co w zestawieniu ze wzrostem dodatkowej sprzedaży, jaką wygenerował kanał mobilny, z opcją płatności przez system PayPal, w badanych sklepach (przewidywany ok. 15% w ciągu 3 lat) daje ponad 100% zwrot inwestycji.

Aplikacja mobilna to lepszy kontakt z klientem

W dobie handlu mobilnego, aplikacja to świetny sposób na poznanie preferencji klienta
i zaoferowanie mu oferty dopasowanej do jego indywidualnych potrzeb. Aplikacja mobilna daje też możliwość zapisywania kart lojalnościowych, zniżek i punktów promocyjnych co z kolei przekłada się na częstsze odwiedziny sklepu. Według danych Forrester Consulting własna aplikacja mobilna już w pierwszym roku zwiększa dodatkową sprzedaż o 3%.

O badaniu: Badania Forrester Consulting, zakończone w marcu 2013, objęły 4 polskie sklepy online (po jednym z branży: kosmetycznej, zakupów grupowych, dóbr wirtualnych i mediów), które używały kanału mobilnego z opcją płatności przez system PayPal w pierwszym kwartale 2013 . W badaniu skupiono się przede wszystkim na kosztach, zyskach i ewentualnym ryzyku związanym z posiadaniem takiego kanału. Polska była jednym
z siedmiu krajów, w którym badanie zostało przeprowadzone. W sumie w badaniu udział wzięło 35 sklepów z różnych krajów europejskich.

Źródło: PayPal

2013-07-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców