PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKarciane inserty, czyli płyta CD lub torba na zakupy

Karciane inserty, czyli płyta CD lub torba na zakupy

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 13.07.2007 (06:24)
Karty

MultiBank jako pierwsza w Polsce wprowadził tzw. fotokartę, czyli możliwość personalizacji karty płatniczej polegającej na umieszczeniu tam dowolnego, wybranego przez jej użytkownika zdjęcia lub grafiki. W konsekwencji klient po raz pierwszy dostał możliwość samodzielnego projektowania najczęściej w końcu wykorzystywanego przez niego produktu bankowego. Obecnie taką możliwość mają również klienci Fortis Banku i przede wszystkim (ze względu na rząd wielkości) ING BSK dla kart debetowych.Chociaż wydawałoby się, że fotokarta powinna być czymś wyjątkowo innowacyjnym i przyciągającym zainteresowanie mediów i klientów, to o dziwo tak się nie stało. Trudno powiedzieć z jakiego powodu. Zapewne wpływ na to ma fakt, że rynek kart kredytowych dopiero się w Polsce rozwija. Z tego też względu największą innowacją, którą może wdrożyć bank, nie są ani miękkie, ani twarde elementy oferty, a przede wszystkim sposób jej dystrybucji. Zapewne jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie, zanim się to zmieni, i w Polsce będzie można stosować zachodnie sposoby promocji kredytówek. Do tego momentu będzie się liczyła przede wszystkim baza klientów i sposób jej sprzedaży.

Z tego powodu raczej nie ma się co dziwić, że taka karta jak MultiZET, nie odniosła spektakularnego sukcesu (swoją drogą musieliśmy składać reklamację otrzymawszy ją po raz pierwszy. Nadruk miał drobną skazę, jednak w takim miejscu zdjęcia, że psuł cały wizualny efekt karty. Żeby nie było, to z kolei przy ING BSK zdjęcie wyblakło i do tego karta się niestety rozwarstwia). Zresztą sama oferta kart MultiBanku jest pewnego rodzaju przykładem, jak szybko rynek idzie do przodu. Kiedyś kredytówki tej instytucji były uważane za najlepsze na rynku. Ten czas jednak już dawno minął. W tym momencie, z miesiąca na miesiąc, ich konkurencyjność spada. Zresztą nie ma się czemu dziwić. O ile jeszcze akwizycja, jak na ten bank jakoś wygląda, to z późniejszym utrzymaniem klientów, można powiedzieć, że jest bardzo źle. Zresztą uczciwie przyznajmy – nie tylko tam. Faktem jest jednak, że oferta MultiBanku w tym zakresie wymaga pilnego odświeżenia. Nie jest najgorsza, jednak czasy świetności ma jednak zdecydowanie za sobą. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby było lepiej. Problemy z akwizycją mają przecież wszystkie banki z małą bazą klientów detalicznych. Mimo wszystko jakoś próbują. Multi zresztą w ostatnim czasie też coś robi. Bank oblicza wcześniej zdolność kredytową klienta i sam wychodzi z ofertą wystawienia karty z ustalonym limitem. Jako, że odbywa się to w placówkach, jest całkiem skuteczne, a argument, że za pierwszy rok nie pobiera się opłaty, czyni cuda. Niestety po roku sielanka się kończy. Bank nie zdecydował się, tak jak konkurenci, na jasną politykę zwalniania z opłat.

O ile powyższe działania nie są czymś w sumie zaskakującym, bo jest tak w wielu innych bankach, to jednak pozytywnie zaskoczyła nas muzyczna przesyłka z tego banku. Jako posiadacze karty MultiZET otrzymaliśmy pocztą płytę Radio ZET „czułe granie”. Co prawda są tam przeboje lat 2005/2006, ale darowanemu koniowi nie patrzy się przecież w zęby. Ważne jest, jak na taki gest reaguje klient. A reaguje bardzo pozytywnie.

Od razu nachodzi nas taka refleksja, czy i jak wyglądają takie działania w innych bankach. Cóż szkodziłoby, gdyby BZ WBK wysyłał raz na jakiś czas bez specjalnego powodu do posiadaczy swoich kart dwa bilety do Multikina? (z zawodowej złośliwości podpytujemy się raz na jakiś czas w kasach tego kina jak taką kartę zdobyć. Ostatnia odpowiedź: W banku. Chyba BPH). A może bezpłatna myjnia na stacjach BP dla posiadaczy kart Citibanku? Próbki perfum dla posiadaczek karty Millennium? Takich niespodzianek, czyli w tym przypadku rzeczy, które są zupełnie poza regulaminem programu, można stworzyć zawsze sporo. Oczywiście z punktu widzenia banku to są dodatkowe koszty, jednak w tym przypadku dzielone pomiędzy partnerami. Z drugiej strony wiadomo, że rośnie lojalność klienta, jego zadowolenie z produktu, a w końcu usług samego banku, etc. Do tego, jeśli się taki program dobrze stworzy, rośnie również transakcyjność kart. Zresztą takie niespodzianki można przecież wysyłać jedynie wybranej grupie klientów, na przykład tych, którzy mają wysokie obroty, czy zadłużenie. Jako, że nikt się takich rzeczy nie spodziewa, to pozytywny efekt murowany.

Poza wspomnianą płytą, innym ciekawym przykładem, a zauważonym z racji posiadania przez nas takiej karty, jest „promocja” kart Tesco MasterCard. Otóż razem z wyciągiem do karty klient dostawał ulotkę, która zachęcała do zrobienia zakupów w supermarkecie. Przy tej okazji mógł odebrać ekologiczną torbę na zakupy. Zyskiwał ten co wybrał się z kartą do sklepu i ten, który akurat tę promocję przegapił. Nawet jeśli torby nie ma, to ma świadomość, że jest to „specjalna” oferta przeznaczona specjalnie dla posiadaczy karty Tesco. Oczywiście rzecz drobna, jednak patrząc na ten segment rynku, to naszym zdaniem strzał w dziesiątkę. „Zadłuż się i odbierz gratis torbę”. Koronkowa robota, jak to się ostatnio mówi.

Pomysłów zachęcających klientów do korzystania z kart jest z całą pewnością dużo. Aż dziwne, że żaden bank nie wpadł na to, żeby wynagradzać klientów oferując im darmowe dzwonki na komórkę czy tapety w zamian za wykonywanie operacji kartą płatniczą (ostatnio w ten sposób działa McDonald’s). Że dorośli nie będą korzystać? Być może. Mogą mieć jednak dzieci, które z chęcią skorzystają. Eliminuje to też problem tego, że większość nagród w programach lojalnościowych jest poza zasięgiem zwykłego śmiertelnika. Wydać pół miliona złotych, żeby dostać rower? Bez sensu. Znacznie lepszą strategią jest losowanie nagród – chociażby tak jak zrobił to jakiś czas temu Citi Handlowy dla kart kredytowych, gdzie do wygrania było BMW. Jeszcze lepiej, żeby namacalna korzyść, nawet ta mała, była dostępna od razu i na jasnych zasadach – ot chociażby tak jak ma to miejsce w przypadku mBank mobile. Jeszcze lepiej, gdyby połączyć oba rozwiązania. Przy wyborze, którą kartą płacić, klient raczej nie miałby wówczas żadnych wątpliwości.

W tym momencie trudno oczekiwać rewolucji. Na razie zobaczymy, co wymyśli Inteligo wdrażając swoją telefonię komórkową. Powinno być dość ciekawie. Przykład ciekawych możliwości (a w przypadku tego banku skala z całą pewnością zawsze będzie) dała ostatnia kampania organizowana przez PKO BP: „Wygraj bilet na Roda Stewarda – ciesz się wolnością! Płać kartą PKO BP i baw się na koncercie gwiazdy!”. W tym przypadku wystarczyło wykonać transakcję bezgotówkową kartą PKO BP i zgłosić ją sms’em bądź telefonicznie o godzinie wyznaczonej w regulaminie konkursu. Do wygrania były bilety na koncert. To przykład aktywizacji klientów, podobnej do tego w wykonaniu Citi. Do tej pory przodowały w tym organizacje VISA i MasterCard. Jak widać nic nie stoi na przeszkodzie, żeby również banku tworzyły takie rozbudowane programy samodzielnie. A jest się w końcu o co bić. Bo każdy wie, że wepchnąć klientowi kartę to jedno. Spowodować, żeby zaczął jej używać, to już często zupełnie co innego. Z tego też względu można się spodziewać, że na polskim rynku niedługo zacznie się masowe wdrażanie dużych programów rabatowych, lojalnościowych i aktywizacyjnych. Docelowo dużo powinien tutaj zrobić chip, jednak wydaje się, że już teraz warto pracować nad samą filozofią takich projektów. Co prawda, jak przy fotokarcie, na początek raczej nie można się spodziewać, że dzięki temu przyciągnie się masę klientów, jednak za dwa, trzy lata, wszystko będzie możliwe!

A wydaje się, że warto to jednak robić. Karta może przecież być doskonałą przynętą dla ciekawej grupy klientów. Popatrzmy chociażby na Raiffeisena, który promował możliwość przeniesienia do siebie zadłużenia karty kredytowej. Można się zastanawiać – po co to robił. Jeśli tylko szaleńcy zadłużają się na stałe kartach kredytowych, to raczej nie zrozumieją reklamy banku i nie skorzystają z możliwości transferu zadłużenia. Gdyby bowiem mieli taką świadomość, dawno spłaciliby te kredyty pieniędzmi chociażby z linii kredytowej w rachunku. Oczywiście. Zapewne większość tak by zrobiła. Z drugiej jednak strony, jeśli już taki klient się trafił, to bank nie musi ograniczać się w oferowaniu mu jedynie konta osobistego. Nowy plastik to dopiero pierwszy etap oferty. Potem jest konto, produkty inwestycyjne i cały wachlarz innych kredytów. Jednym słowem sama karta również może być doskonałą podstawą do dalszej sprzedaży krzyżowej. Oczywiście wszyscy mają tego świadomość. W tym momencie jednak łatwiej jest zdobyć nowego klienta, niż podbierać go konkurencji. Warto jednak pamiętać, że z kredytami mieszkaniowymi było podobnie. Kiedy rynek jest już duży, klienci wyedukowani, można im zaproponować refinansowanie. A właśnie wówczas kłania się właśnie ta wspominana płyta, czy torba.

karty kredytowe 2007-07-13
Michał Macierzyński
Tagi: karty kredytowe

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Who is who

Michał Tabor

Michał Tabor

Michał Tabor, Partner i Członek Zarządu Obserwatorium.biz…

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

International Marketing Communications Manager w Twisto Od…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców