Obejmuje ona zarówno skierowaną do klientów segmentu Consumer Finance kartę db kredyt, jak i wypukłe karty z logo Deutsche Bank: Silver, Gold i Platinum. Wszystkie nowe karty wyposażone są w dwa nośniki danych – chip oraz pasek magnetyczny.
Skierowane do klientów indywidualnych karty umożliwiają dokonywanie zarówno transakcji bezgotówkowych, wypłat gotówkowych, transakcji na odległość (np. zakupów internetowych, zamówień telefonicznych), a także dokonywania przelewów i zleceń stałych na wskazany rachunek bankowy bezpośrednio z rachunku karty.
Karty kredytowe Deutsche Bank, oprócz wyraźniej segmentacji odzwierciedlającej warunki i funkcjonalności skierowane do konkretnych grup klientów, posiadają szeroki pakiet ubezpieczeń oraz usług dodatkowych. Dla kart Deutsche Bank Silver, Gold i Platinum pakiet ten obejmuje m.in. usługi Assistance, dla kart Gold i Platinum – program Concierge, a dla karty Platinum również bezpłatną usługę Priority Pass, umożliwiającą dostęp do 500 VIP-owskich saloników na 300 lotniskach na całym świecie.
Karty oferują szereg ciekawych funkcjonalności w tym:
– program rabatowy „Strefa Rabatów” obejmujący wiele atrakcyjnych ofert i zniżek (w tym m.in. zniżki na zakupy w salonach Monnari, Pabia, Molton, Roy, Smith’s, Cartoon Planet, Vip Collection, Big Star, Wine House, Kodak, Dermika Salon&Spa, Denique czy w salonach fryzjerskich Franck Provost. Dla kart prestiżowych współpraca obejmie także Partnerów selektywnych, takich jak: Poza Showroom, Greenestablishment Showroom, Scabal, czy Indivi Design Store, a także współpracę z butikami: Flash, Galilu, Laura Boutique, Serek-Shop, Warszawska Nike, Blueberry, posiadającymi w swojej ofercie takie marki jak: Jil Sander, Bamford, Strenesse i Alessandra Marchi, Comme de Garcons, Lacoste, Levi’s Kids, LIU·JO Junior i czy Gant)
– model znoszenia opłat rocznych premiujących aktywnych użytkowników:
1) zwolnienie z opłaty za wydanie karty w zamian za szybkie rozpoczęcie korzystania – wystarczy wykonanie 1 transakcji w ciągu pierwszego miesiąca po dokonaniu aktywacji
2) możliwość zwolnienia z kolejnych opłat rocznych w przypadku realizacji określonych obrotów na karcie
– możliwość dokonywania przelewów oraz zleceń stałych na dowolne rachunki bankowe bezpośrednio z rachunku karty (zarówno przelew na konto, jak i płatność rachunków np. za prąd, gaz, telefon)
– możliwość rozkładania wybranych transakcji bezgotówkowych na raty (6-24 rat), których oprocentowanie jest niższe niż standardowe oprocentowanie na karcie (zależne od rodzaju posiadanej karty). Minimalna wartość transakcji: kart DB Silver – 300 PLN, karty DB Gold i DB Platinum – 500 PLN
– wydłużony, nawet do 87 dni, grace period – dzięki usłudze „Wakacje od spłaty” możliwość odroczenia spłaty kwoty minimalnej o 1 cykl rozliczeniowy
– SMS-owe przypominanie o terminie spłaty karty – wysyłane do posiadacza karty głównej na 5 dni przed terminem spłaty
– elastyczny mechanizm oprocentowania dla kart DB Platinum, dla których oprocentowanie zaczyna się już na poziomie 14,99%
możliwość elastycznego definiowania daty zakończenia cyklu rozliczeniowego podczas składania wniosku o kartę lub w trakcie jej użytkowania (możliwe opcje: 1, 10, 15, 20, 25 dzień miesiąca)
Ponadto, wszystkie grupy klientów mogą skorzystać z szerokiego pakietu ubezpieczeń i usług dodatkowych:
Pakiet Bezpieczna Karta oferowany do wszystkich typów kart, zapewnia ochronę na wypadek nieuprawnionego użycia karty, rabunku gotówki wypłaconej z bankomatu, rabunku kart i dokumentów oraz utraty bądź uszkodzenia towaru zakupionego kartą
Pakiet Gwarancja Spłaty dostępny dla posiadaczy wszystkich kart to pomoc w spłacie zadłużenia na karcie w przypadku utraty pracy, trwałej niezdolności do pracy lub zgonu
Pakiet Bezpieczna Podróż oferowany do kart DB Silver, DB Gold oraz DB Platinum zapewnia ochronę podczas podróży zagranicznej; NNW, zwrot kosztów leczenia, pomoc Assistance, ochronę w przypadku utraty lub opóźnienia w dostarczeniu bagażu, opóźnienia bądź odwołania lotu oraz odpowiedzialności cywilnej
Pakiet Assistance oferowany do kart DB Silver (assistance domowy), DB Gold (assistance domowy, medyczny i prawny) oraz DB Platinum (assistance domowy, medyczny, prawny i komunikacyjny) obejmuje szybką pomoc w codziennych sytuacjach:
– domowy – naprawa sprzętu RTV/AGD/PC, interwencja hydraulika, ślusarza, informacja o sieci usługodawców itd.
– komunikacyjny – naprawa samochodu, holowanie pojazdu, dostarczenie paliwa, itd.
– medyczny – wizyta lekarza lub pielęgniarki, dostawa leków, transport do szpitala, itd.
– prawny – konsultacja prawna, możliwość uzyskania wzorów umów, aktualnych aktów prawnych itd.
Program Concierge oferowany dla kart DB Gold oraz DB Platinum – usługi o charakterze informacyjnym (uzyskanie informacji dotyczącej m.in. pogody, sytuacji drogowej, danych teleadresowych), organizacyjnym (m.in. pomoc w organizacji codziennych czynności m.in. zakup kwiatów, organizacja wypoczynku) i rezerwacyjnym (rezerwacje biletów, stolików w restauracji, etc.).
Program Priority Pass oferowany bezpłatnie do kart DB Platinum – wstęp do ponad 500 VIP-owskich saloników na 300 lotniskach całego świata. Wstęp do saloników dla użytkownika karty jest bezpłatny.
Niezależnie od oferowanych pakietów ubezpieczeniowych, poziom bezpieczeństwa użytkowania karty zwiększa:
– Umieszczony na każdej karcie chip
– Możliwość zdefiniowania własnego numeru PIN w momencie dokonywania aktywacji karty, a także telefonicznej zmiany wcześniej zdefiniowanego numeru PIN
– Ustalane przez klienta indywidualne limity transakcyjne ograniczające ryzyko utraty środków w przypadku utraty karty.
Komentarze
Szymon Kuchciak – Dyrektor Biura Kart Kredytowych Deutsche Bank PBC S.A.
Wprowadzenie do oferty kart kredytowych stanowi ważny element poszerzania gamy produktów Deutsche Bank PBC dla Klientów indywidualnych. By stać się właścicielem karty, nie trzeba posiadać w banku rachunku. Oferta obejmuje 4 produkty skierowane do różnych grup Klientów. Użytkownikom z segmentu Consumer Finance oferowana jest karta db kredyt. Pozostałe karty: Silver, Gold i Platinum dostępne będą z logo Deutsche Bank. Najbardziej prestiżowym produktem jest karta Platinum, skierowana do Klientów segmentu Private Banking.
Pod względem zastosowania kart rozróżniamy dwie grupy Klientów. Dla pierwszej z nich, do której kierujemy ofertę Gold i Platinum, karta jest głównie narzędziem rozliczeniowym. Dla tej grupy ważne są atrakcyjne funkcjonalności, usługi dodatkowe, ubezpieczenia, które zapewnią swobodę, komfort i bezpieczeństwo. Dla drugiej grupy Klientów karta jest źródłem finansowania, podobnie jak kredyt gotówkowy czy konsolidacyjny. Z myślą o nich powstała karta db kredyt.
Nasze produkty są przejrzyście posegmentowane. Warto zaznaczyć, że nie idziemy z trendem obserwowanym na rynku, który zakłada, że zarabiając już 750 zł można zostać posiadaczem złotej karty. Aby zostać użytkownikiem karty Gold lub Platinum Deutsche Bank, trzeba uzyskiwać wyższe przychody pozwalające na zabezpieczenie wyższych limitów, który w przypadku karty Platinum wynosi nawet do 200 000 zł.
Najważniejszą cechą naszych nowych kart jest ich multifunkcjonalność. W jednym produkcie, połączyliśmy wiele funkcji i rozwiązań, które są dla Klientów ważne. Karty Deutsche Bank PBC łączą w sobie rozwiązania zarówno dla tych osób, dla których karta jest głównie narzędziem rozliczeniowym, jak i dla tych, dla których jest po prostu jedną z form kredytu. Ważnym elementem oferty jest również bezpieczeństwo przejawiające się w wyposażeniu kart w chip, możliwość nadania własnego kodu PIN, ustalanie indywidualnych limitów transakcyjnych, czy rozbudowane pakiety ubezpieczeniowe. Mocną stroną oferty jest odpowiednia segmentacja i wysoka jakość usług dodatkowych. Tym samym z jednej strony sygnalizujemy, że każdy kolejny, wyższy produkt prezentuje wartość dodaną w stosunku do niższego. Z drugiej strony zapewniamy wszystkim użytkownikom kart, niezależnie od segmentu, określony zestaw funkcjonalności „dostępny dla każdego”. Karty Deutsche Bank PBC łączą w sobie rozwiązania zarówno dla tych Klientów, dla których karta jest narzędziem rozliczeniowym, jak i dla tych, dla których jest jedną z form kredytu.
Paweł Rychliński – Dyrektor Generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce
Wierzymy, że wspierając Deutsche Bank we wprowadzaniu na polski rynek tak szerokiej, szytej na miarę konkretnych grup klientów gamy kart kredytowych zwiększymy dynamikę rozwoju rynku kart w Polsce. Ufam, że pomoże w tym precyzyjna strategia segmentacji klientów Deutsche Bank – mówi Paweł Rychliński, dyrektor generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce i dodaje – MasterCard od wielu lat współpracuje z Deutsche Bank na świecie, teraz jesteśmy partnerami również w Polsce.