Idea Bank wprowadza do swojej oferty kasoterminale #IDEAPAY. Te ergonomiczne, proste w użyciu urządzenia pozwalają efektywnie zarządzać punktem handlowym. Są przeznaczone dla obecnych i nowych klientów korzystających z rachunku firmowego. Dzięki uczestnictwu w Programie „Polska Bezgotówkowa” oraz zaangażowaniu banku w upowszechnianie wśród klientów obrotu bezgotówkowego, kasoterminale dostępne są w promocyjnej cenie.
Od 2 kwietnia 2019 r. Idea Bank we współpracy z firmą iPOS oferuje klientom kasoterminal #IDEAPAY. Jest to drukarka fiskalna zintegrowana z terminalem płatniczym i aplikacją w chmurze #IDEAPAY Web. Urządzenie zaprojektowano z myślą o codziennym użyciu przy dokonywaniu transakcji finansowych nie tylko w warunkach sklepowych. Platforma iPOS Web do zdalnego zarządzania sprzedażą dostarcza bieżące informacje o kluczowych aspektach prowadzonej działalności oraz pozwala na zarządzanie urządzeniami, usługami, asortymentem i podległymi pracownikami online z dowolnej przeglądarki internetowej. Jest dostępna w trzech pakietach (free, standard i premium), między którymi można przełączać się w dowolnym momencie, dostosowując sprzęt do indywidualnych potrzeb klienta. Urządzenie spełnia wszystkie wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Finansów – potwierdza to homologacja nr PT 2/2017 wydana przez Główny Urząd Miar.
Przy założeniu, iż klienci będą mogli skorzystać z dofinansowania w ramach Programu „Polska Bezgotówkowa”, a także dzięki wsparciu finansowemu ze strony banku, kasoterminale będą oferowane w cenie od 799 zł netto dla klientów nie posiadających jeszcze konta firmowego w Idea Bank. Jest to dużo mniej niż wynosi cena rynkowa urządzenia. Dodatkowo kasoterminal umożliwia akceptację płatności bezgotówkowych bez konieczności dzierżawienia terminala płatniczego, co w 5-letnim cyklu życia urządzenia fiskalnego pozwala zaoszczędzić kilka tysięcy złotych, a dzięki promocyjnym warunkom banku przedsiębiorca będzie mógł akceptować płatności kartowe przez rok za darmo. Aktualizacje oprogramowania urządzenia są bezpłatne.
„Jesteśmy pierwszym bankiem w Polsce, który wprowadza do oferty kasoterminale. Decyzja o wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań kasowych stanowi dowód konsekwencji wdrażania relacyjnego modelu biznesowego. Chcemy służyć wsparciem przedsiębiorcom, zwłaszcza rozpoczynającym prowadzenie działalności gospodarczej, poprzez zapewnienie im w jednym miejscu dostępu do wszystkich usług związanych z firmą” – mówi Tomasz Górski, członek zarządu Idea Banku. „Z drugiej strony zmiany zachodzące w zakresie regulacji fiskalnych oraz towarzyszące im nowoczesne rozwiązania IT sprawiają, że zarządzanie punktem handlowym z poziomu przeglądarki internetowej jest na wyciągnięcie ręki każdej małej firmy. Naszym celem jest zachęcenie przedsiębiorców do korzystania z tańszych i szybszych rozliczeń bezgotówkowych. Stanowią one obecniew Polsce 30% wszystkich transakcji, a średnia transakcja kartą jest o 40% większa od średniej płatności gotówką wg danych Fundacji Polska Bezgotówkowa” – dodaje.
Zastosowana aplikacja zapewnia m.in. pobranie danych do faktury bezpośrednio z bazy REGON, łatwe sterowanie opcjami (rabatowanie, usuwanie pozycji, zmiana cen czy ilości), wyszukiwanie produktów po nazwie dzięki zainstalowanemu słownikowi, automatyczny odczyt ważonych towarów, modyfikację paragonu na każdym etapie sprzedaży, dzielenie zapłaty na różne formy płatności, rejestrację kilku paragonów jednocześnie, dzielenie wprowadzonych pozycji na kilka paragonów oraz obsługę zwrotów w dowolnym kasoterminalu w sieci.
Klienci Idea Banku mogą zamawiać kasoterminale w placówkach banku i za pośrednictwem strony internetowej ideabank.pl. Dystrybucja urządzeń odbywa w systemie door to door. Od początku kwietnia wszyscy klienci Banku mogą wypróbować modele pokazowe w Idea Hubach w całej Polsce.
Źródło: Idea Bank