Złych wyników na OC nie była w stanie zrekompensować nawet – jak bywało to wcześniej – sprzedaż AC, informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.
„Aż 0,95 mld zł stracili ubezpieczyciele w ubiegłym roku na sprzedaży polis OC komunikacyjnego – wynika z najnowszych danych KNF. Ale co istotniejsze, przestali też zarabiać na polisach AC. Tu strata wyniosła prawie 0,09 mld zł, choć jeszcze w w 2008 roku zarobili na nich 0,44 mld zł”, czytamy w „DGP”.
„Gorsza rentowność AC, przy ogromnych stratach na OC, zwiastuje podwyżki tych ostatnich. Z danych KNF wynika, że już w ubiegłym roku przedsiębiorcy – którzy odpowiadają za znaczną część strat na OC – płacili za nie o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec roku średnia składka za OC w tym segmencie wyniosła 750 zł, wobec 671 zł w 2008 roku”, informuje dziennik.
Polisy komunikacyjne – zwłaszcza OC – to produkty sztandarowe w ofercie każdego z towarzystw ubezpieczeniowych. Jako ubezpieczenia obowiązkowe, po które przychodzi każdy posiadacz samochodu, są często źródłem pierwszego kontaktu i przyczynkiem do sprzedaży kolejnych produktów. Ponieważ różnice między ofertami OC wiążą się wyłącznie z ceną, towarzystwa właśnie nią konkurują ze sobą.
Więcej w dzisiejszej „Dzienniku Gazecie Prawnej”, w artykule Marcina Jaworskiego pt. „Ubezpieczyciele tracą coraz więcej na OC komunikacyjnym”.