Klienci Banku Pocztowego mogą już korzystać z debetowej karty wirtualnej organizacji płatniczej Mastercard. To pierwsza na polskim rynku karta wirtualna z pakietem ubezpieczeń. Dzięki nowej usłudze przedstawiciele Banku Pocztowego liczą na dalszy wzrost liczby klientów korzystających z kart płatniczych. Przez ostatnie 12 miesięcy liczba transakcji kartami wzrosła w Banku Pocztowym o ponad 20%.
Klienci Banku pocztowego złożyli już pierwsze wnioski o wydanie karty wirtualnej. Karta występuje w postaci zapisu elektronicznego w bankowości internetowej, ale posiada także wszystkie cechy karty plastikowej: numer, datę ważności oraz kod zabezpieczający CVC2, co umożliwia dokonywanie transakcji internetowych. Karta jest stworzona również do płatności mobilnych poprzez portfele cyfrowe, co oznacza że można nią dokonywać transakcji w terminalach POS, jak również wypłacać gotówkę z bankomatów posiadających funkcjonalność zbliżeniową.
– W efekcie ubiegłorocznej decyzji o rozwoju współpracy z Mastercard i oferowaniu klientom Banku kart płatniczych wyłącznie tej organizacji, podjęliśmy szereg wspólnych działań umożliwiających udostępnienie naszym Klientom nowoczesnych i innowacyjnych produktów oraz usług. Obecnie wprowadziliśmy do oferty kartę wirtualną dla klienta detalicznego, w grudniu zeszłego roku kartę biometryczną dla klienta biznesowego, ale to nie jest jeszcze nasze ostatnie słowo – komentuje Rafał Gawroński, Dyrektor Zarządzający Pionu Biznesu i Sprzedaży Banku Pocztowego. – W wyniku wspomnianych działań od kilkunastu miesięcy obserwujemy wyraźny wzrost liczby transakcji kartami. Rośnie także wartość tych transakcji. Liczymy na to, że nasza karta wirtualna, będąca ciekawą alternatywą dla karty plastikowej, zachęci większą liczbę klientów do korzystania z usług i rozwiązań Banku Pocztowego – dodaje Rafał Gawroński.
Co unikalne dla kart wirtualnych, karta Banku Pocztowego posiada także bezpłatny pakiet ubezpieczeń. Ubezpieczenie obejmie utratę towaru zarówno w wyniku kradzieży, zalania czy pożaru. Karta wirtualna Banku Pocztowego umożliwia także przedłużenie o rok gwarancji na wszystkie produkty AGD/RTV oraz elektroniczne np. smartfony. Klient może także wnioskować o zwrot różnicy między kwotą zapłaconą za towar, a niższą ceną identycznego produktu w ciągu 30 dni od zakupu. Minimalna różnica w cenie to 200 zł. Ubezpieczeniami są objęte zakupy dokonane zarówno w internecie, jak również stacjonarnie.
Posiadacze karty mogą też korzystać z programu lojalnościowego – Mastercard Bezcenne Chwile.
Wniosek o wydanie karty można złożyć przez bankowość internetową i mobilną Banku Pocztowego, w placówkach stacjonarnych Banku i Poczty Polskiej oraz za pośrednictwem Infolinii.
Źródło: Bank Pocztowy