Zarówno badanie, jak i konkurs były elementem kampanii „iSeries. moc wspólnych rozwiązań” prowadzonej przez Sarto Public Relations na zlecenie partnerów handlowych IBM i IBM Polska. Fakt, że zdobywczyniami głównych nagród zostały kobiety – mówi Mirosław Zagórski, dyrektor agencji Sarto – nas nie zaskoczył. Od początku kampanii obserwujemy coraz większe zainteresowanie płci pięknej zaawansowanymi rozwiązaniami informatycznymi.
W zakończonym właśnie badaniu ankietowym panie stanowiły 10 procent ogółu respondentów, natomiast w konkursie wymagającym wiedzy o rozwiązaniach na platformie IBM iSeries już 15 procent. Co więcej 95 procent kobiet uczestniczących w konkursie odpowiedziało bezbłędnie na wszystkie pytania. Poziom wiedzy wszystkich uczestników konkursu – stwierdza dyrektor Zagórski – znacznie przewyższał nasze oczekiwania. I na przekór stereotypom, że wiedza informatyczna jest zarezerwowana dla męskiej części użytkowników Internetu panie pokazały, że IT im niestraszne.