PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyKobiety kupują duże auta

Kobiety kupują duże auta

Analizy 08.03.2012 (07:15)

Blisko 40 proc. kierowców stanowią kobiety. W ciągu ostatniej dekady ich udział w ogólnej liczbie osób, posiadających prawo jazdy wzrósł aż o 10 proc. Z okazji Dnia Kobiet MultiBank sprawdził, na zakup jakich aut decydują się panie oraz czy ich wybory różnią się od tych dokonywanych przez mężczyzn.

Co trzeci klient, który w ciągu ostatniego roku skorzystał z oferty kredytu samochodowego w MultiBanku, to kobieta. Średnio panie pożyczają na ten cel około 50 tys. zł (mając około 40 proc. wkładu własnego), zaciągając w ten sposób zobowiązanie przeciętnie na około 5 lat. Statystyki dotyczące mężczyzn wyglądają niemal identycznie, co ciekawe nie tylko w zakresie kwoty czy okresu kredytowania.

 – Panie decydując się na auto ze średniej półki zazwyczaj sięgają po takie same marki co mężczyźni. W obu przypadkach klienci naszego banku zazwyczaj stawiają na samochody z logo Forda, Kia oraz Hyundaya. Co więcej, także w zakresie konkretnych modeli nie zauważamy istotnych różnic związanych z płcią klienta – mówi Paula Nachnybida, ekspert ds. kredytów samochodowych w MultiBanku i mBanku. – Wbrew powszechnej opinii, panie decydując się na zakup samochodu nie wybierają aut małych, a raczej wersję typu limuzyna czy combi.  W 2011 roku najwięcej kredytów zaciągniętych przez nasze klientki przeznaczonych zostało na zakup takich modeli jak Ford Focus,  Mondeo oraz suv Kia Sportage – dodaje Nachnybida.

Dane MultiBanku potwierdzają również opinie dealerów samochodowych. Agnieszka Zachaj-Zafirow, marketing manager sieci dealerskiej Inchcape Motor, dystrybutora marki BMW, twierdzi, że decyzje klientów odzwierciedlają przede wszystkim aktualne trendy na rynku.

– Wybór w niewielkim stopniu uzależniony jest od płci klienta – komentuje Agnieszka Zachaj-Zafirow. – Zazwyczaj mężczyźni do salonu samochodowego przychodzą, rzeczywiście nieco lepiej przygotowani pod względem merytorycznym, ale ich preferencje niewiele różnią się od tych deklarowanych przez panie – dodaje.

Poza tym, jak zgodnie twierdzą eksperci, kobiety zaczynają już dorównywać panom w tej dziedzinie.

– Panie zadają coraz więcej bardzo technicznych i konkretnych pytań. Dowodem zmian zachodzących w świadomości kobiet może być również fakt, że systematycznie wzrasta liczba pań zajmujących się zakupem oraz serwisowaniem floty firmowej – mówi Przemysław Szafrański, brand manager Land Rover Polska. 

Panowie auta kupują pod wpływem emocji

Eksperci potwierdzają także, że wbrew panującej opinii, panie do zakupu samochodu podchodzą bardzo racjonalnie, panowie natomiast częściej dają się porwać emocjom. A kolor auta ostatecznie ma takie samo znaczenie dla mężczyzn,  jak i dla kobiet.

– Wśród naszych klientów największym zainteresowaniem cieszą się tzw. bezpieczne kolory. Rzadko przyjmujemy zamówienie na czerwone czy żółte auto. Panowie i panie w równym stopniu zwracają też uwagę na praktyczne elementy tj. moc silnika, kolor tapicerki czy uchwyty na napoje oraz pojemność bagażnika – podkreśla Agnieszka Zachaj-Zafirow.

Na zakup tzw. „kobiecego samochodu” nie decydują się też mężczyźni poszukujący auta dla swoje partnerki czy córki.  Panowie zazwyczaj stawiają wtedy na model, którym sami chętnie by jeździli.

– Aspekty ekonomiczne, w takim przypadku, mają znaczenie dlatego, że najczęściej pojazd taki jest drugim samochodem w gospodarstwie domowym. Ale nie oznacza to jednak, że decyzje panów w takiej sytuacji podyktowane są ceną, często wręcz odwrotnie. Mężczyzna woli wydać więcej, by w wybranej wersji samochodu znalazło się dodatkowe wyposażenie – dodaje Przemysław Szafrański.

Panie są praktyczne, panowie lubią blask

Istotne różnice zauważyć możemy dopiero, gdy przyjrzymy się bardziej kosztownym zakupom dokonywanym przez klientów salonów samochodowych. Pod tym względem panowie zdecydowanie prześcigają płeć piękną. W 2011 r. najdroższe auto, którego zakup został współfinansowany kredytem z MultiBanku, nabył mężczyzna i było to Porsche (o wartości 522 tys. zł). W przypadku pań maksymalna kwota nie przekroczyła 234 tys. zł (BMW).

– Samochód dla kobiety to nadal głównie środek transportu, tak więc przede wszystkim musi być praktyczny. Mężczyźni natomiast częściej wybierają auta drogie i efektowne – mówi Nachnybida i dodaje: Obserwacje te potwierdzają dane brytyjskiej firmy konsultingowej Bain&Co, z których  wynika, że w 2010 roku w Europie tylko 10 proc. sprzedaży luksusowych i sportowych samochodów, tj. Maserati czy Ferrari, wygenerowanych zostało przez kobiety.

Źródło: MultiBank

analizy multibank 2012-03-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy multibank

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców