Kategoria 1: PR korporacyjny
Telefon do Mamy – Telekomunikacja Polska SA:
To autorski projekt Telekomunikacji Polskiej. Dzięki specjalnym, kolorowym i dostosowanym do potrzeb dzieci aparatom ?Telefon do Mamy”, umieszczanym na dziecięcych oddziałach szpitalnych w całej Polsce oraz kartom telefonicznym ?TP Dzieciom” mali pacjenci mogą za darmo kontaktować się z bliskimi.
Kategoria 2: PR produktu – zwycięzcy ex aequo
Philips nasz niepowszedni – agencja Partner of Promotion:
Stała i częsta obecność produktów Philips w mediach została osiągnięta poprzez premiery nowych linii produktów, kreatywne press packi oraz informacje prasowe. Spotkania prasowe: Elance, Cool Skin i Satinelle z elementami interaktywnej zabawy pozwoliły zaprezentować mediom nowości Philipsa w niekonwencjonalnej formie.
Moda na antykoncepcję: Evra – agencja Headlines Brand & Corporate Communication:
Cel projektu to budowanie nowej kategorii produktu w antykoncepcji (plaster antykoncepcyjny), poprzez wykorzystanie mody i przeniknięcie w środowisko tzw. trend setterów. Widoczna i modna antykoncepcja przyczyniła się nie tylko do rozpowszechnienia produktu, ale również przełamywania tabu, jakim wciąż jest temat antykoncepcji w Polsce.
Kategoria 3: Kampania edukacyjna
Stres pod kontrolą – agencja Multi Communications
Program edukacyjny „Stres pod kontrolą” uczy maturzystów radzenia sobie ze stresem i buduje pozytywny wizerunek marki Rexona wśród odbiorców programu. W I edycji (matura 2003) programem objęto 45% maturzystów, a w drugiej (matura 2004) już 72% wszystkich polskich maturzystów. Do tej pory programem objęto 500,000 młodych ludzi.
Kategoria 4: Komunikacja antykryzysowa i kryzysowa
Inteligo Financial Services „SOS” – agencja Partner of Promotion:
W lutym prasa zaalarmowała – seria włamań hakerskich do banków internetowych. Agencja skupiła się na wytłumaczeniu mediom różnicy pomiędzy: „technologicznym atakiem hakerów” a „próbą wyłudzenia kodów dostępu do rachunków”. Konkluzja – Inteligo jest bezpieczne, a próby wyłudzenia zdarzają się tak w wirtualnej, jak i w prawdziwej rzeczywistości.
Kategoria 5: Public affairs & lobbying
Działania dla Unii Farmaceutów – Właścicieli Aptek – agencja On Board Public Relations:
Celem programu było wsparcie postulatów prawnych środowiska farmaceutów i właścicieli aptek oraz poprawa bezpieczeństwa stosowania leków. Kampania wykorzystująca m.in. działania edukacyjne kierowane do ogółu społeczeństwa zakończyła się sukcesem, trwale wzmacniając wizerunek aptekarza jako zawodu zaufania publicznego.
Kategoria 6: Kampania społeczna
Potrzebna encyklopedia – agencja Feedback/Hill&Knowlton:
Ogólnopolska akcja społeczna `Potrzebna encyklopedia!` to kolejna inicjatywa Wydawnictwa Naukowego PWN, której celem była zbiórka encyklopedii od osób prywatnych i przekazanie zebranych egzemplarzy instytucjom, których nie stać na aktywne wzbogacanie księgozbiorów. Dzięki hojności Polaków kilkaset encyklopedii trafiło do szkół i placówek szkolno-wychowawczych w całym kraju.
Kategoria 7: Komunikacja wewnętrzna
Przeprowadzka – Commercial Union Polska:
Akcja komunikacyjna towarzysząca przeprowadzce do nowej siedziby. Wsparcie przeprowadzki i pomoc w zaaklimatyzowaniu się pracowników w nowym miejscu i nowej organizacji biurowej (open space), budowaniu pozytywnych skojarzeń związanych z pracodawcą. Akcję zakończyło wspólne zdjęcie wszystkich pracowników przed nową siedzibą i loteria z nagrodami.
Kategoria 8: Event
Oddaj się Levisovi – agencja Partner of Promotion:
Otwarcie flagowego sklepu Levi`sa w Galerii Mokotów przybrało formę dynamicznej i interaktywnej imprezy dla publiczności. Chętni „oddawali się ” Levi`sowi pozwalając na całkowitą metamorfozę: od fryzury do ubioru. Im więcej zaryzykowali – tym więcej mogli zyskać, otrzymując w prezencie cały zestaw ubrań. Patroni mediowi: MTV, Radiostacja.