Młodzi ludzie coraz chętniej korzystają z usług bankowych w sieci, dzięki czemu uczą się nie tylko zarządzać własnym budżetem, ale też bankować zdalnie. Santander Bank Polska stale rozwija swoje usługi online, by ułatwić klientom korzystanie z dostępnych produktów. Rodzice mogą skorzystać ze zdalnego procesu otwierania konta nastolatkom w wieku od 13 do 18 lat.
Najmłodsza grupa klientów Santander Bank Polska zdecydowanie woli korzystać z bankowości mobilnej niż internetowej. Liczba logowań do banku rośnie wraz z wiekiem młodych użytkowników – w ciągu ostatniego roku 15-latkowie zalogowali się ze smartfona średnio 89 razy, 16-latkowie 102 razy, a 17-latkowie 123 razy*.
– Nasze dane potwierdzają, że młodzi chętnie wchodzą do świata finansów. W ostatnim roku osoby w wieku 13-18 lat dokonały ponad pół miliona transakcji zakupowych przy użyciu BLIKA**. Chcemy umożliwić tej grupie klientów zakładanie konta w jeszcze prostszy niż dotychczas sposób, by zwiększyć ich wygodę w działaniach online – mówi Łukasz Żytkiewicz, z zespołu sprzedaży bankowości intrenetowej i mobilnej w Santander Bank Polska.
Konto Jakie Chcę dla młodych zakłada rodzic wraz z przyszłym właścicielem rachunku. Po wypełnieniu danych w bankowości internetowej opiekuna następuje połączenie z doradcą online, podczas którego weryfikowana jest także tożsamość towarzyszącego mu w tym procesie nastolatka. Konto jest aktywne natychmiast po otwarciu, a jego właściciel może otrzymać dostęp do bankowości internetowej oraz mobilnej, a także kartę, jeśli rodzic wyrazi na to zgodę. Z takiego rozwiązania mogą skorzystać wszyscy nastolatkowie w wieku 13-18 lat, którzy nie korzystali wcześniej z usług Santander Bank Polska.
– Dzięki dostępowi do produktów bankowych, młode osoby uczą się gospodarować swoim budżetem, co pozwoli im na lepsze zarządzanie finansami w przyszłości. Z naszego doświadczenia wynika, że jeśli tylko mają taką możliwość, chętnie korzystają z usług bankowych – w szczególności z bankowości mobilnej. Statystyczny młody klient Santandera ma 16 lat, w ciągu ostatniego roku 10 razy zalogował się poprzez bankowość internetową, a 98 razy przez aplikację mobilną. Dodatkowo 8 razy zapłacił za zakupy BLIKIEM i 2 razy zrobił przelew na telefon – mówi Katarzyna Kasprzak, z zespołu akwizycji w Santander Bank Polska.
Konto Jakie Chcę dla nastolatków zwolnione jest m.in. z opłaty za prowadzenie rachunku, wypłaty gotówki z bankomatów w Polsce i za granicą czy za przelewy natychmiastowe. Korzystanie z karty płatniczej do konta jest bezpłatne pod warunkiem zmiany wariantu opłaty i 5 płatnościach kartą w miesiącu. Nastolatkowie mogą płacić również przy użyciu smartfona lub smartwatcha.
Źródło: Santander Bank Polska