Udział Kredyt Banku w rynku wszystkich usług bankowych w Polsce oscyluje wokół 5 proc. Ronnie Richardson, prezes banku, poinformował, że belgijska grupa KBC chce, by udział w rynku usług bankowych wzrósł do l0 proc. w ciągu najbliższych kilku lat.
Bank rozpocznie ekspansję od rozbudowy sieci oddziałów, które pozwoliłyby zwiększyć sprzedaż produktów. Kosztem 100 mln zł do końca przyszłego roku powstanie 120 nowych, stosunkowo niewielkich placówek KB. Oprócz produktów bankowych będą w nich sprzedawane ubezpieczenia Warty. – Chcemy być rzeczywistym liderem usług bancassurance w Polsce. I liczmy, że dzięki kompleksowej ofercie usług finansowych uda nam się przyciągnąć nowych klientów, także tych korzystających z usług naszych konkurentów – deklaruje prezes KB.
Andrzej Powierża, analityk BDM Domu Maklerskiego, komentuje: Cel jest ambitny, ale nie niemożliwy do realizacji. Banki w Polsce działają wciąż na rosnącym rynku, gdzie duży odsetek ludności nie korzysta jeszcze z usług bankowych. W ostatnich latach bank wykonał ciężką pracę, by z pozycji outsidera przesunąć się do rynkowych średniaków. By zrobić kolejny krok i poważnie nadgryźć konkurentów, bank będzie musiał znacznie zintensyfikować działalność na niemal wszystkich segmentach rynku.