Związane to jest z przypadkami kradzieży poufnych danych osobowych klientów oraz haseł dostępu do kont bankowych, do jakich doszło w ostatnich miesiącach w Australii, w wyniku których banki australijskie zgodziły się zrekompensować straty tym, którzy stali się ofiarami przestępstw finansowych online. Dynamiczny wzrost wykorzystania Internetu do przeprowadzania transakcji finansowych spowodował wzrost skali przestępstw finansowych online, w tym ataków phishing-owych. To, czy posiadacz rachunku powinien być zobowiązany do ponoszenia odpowiedzialności za straty spowodowane tymi rodzajami przestępstw, jest jednym z najważniejszych punktów podejmowanych na forum przez banki australijskie.
Zdaniem niektórych banków, odpowiedzialność powinna leżeć po stronie instytucji finansowych tylko wtedy, gdy klient utraci środki finansowe mimo, że zaopatrzył się w urządzenia mające chronić go przed atakami finansowymi online. Media podają, że banki australijskie próbują wywrzeć nacisk na organizację ASIC, aby ta wprowadziła zasady, według których klienci ponosili by pełną odpowiedzialność za straty spowodowane przestępstwami internetowymi. Jednak ani organizacja ASIC ani Związek Banków Australijski (the Australian Bankers Association) nie potwierdzają tych informacji.