W 2005 roku Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zorganizowała pierwszą ogólnopolską kampanię edukacyjną „Ostatni wyskok”, poświęconą stosowaniu pasów bezpieczeństwa. Jej celem jest wzrost liczby osób regularnie zapinających pasy bezpieczeństwa. Kampania ta miała uzmysłowić realność i nieprzewidywalność zagrożenia związanego z niezapinaniem pasów bezpieczeństwa, obalić błędne przekonania dotyczące ich stosowania, w tym przede wszystkim niezapinania pasów przez pasażerów na tylnych siedzeniach. „Ostatni wyskok” skierowano przede wszystkim do ludzi młodych – w wieku 18-24 lata – wśród których odsetek zapinających pasy bezpieczeństwa jest najniższy.
Z badań TNS OBOP wynika, że kampania dotarła aż do 93% grupy celowej kampanii za pośrednictwem przynajmniej jednego kanału dotarcia. Zauważyli ją niemal wszyscy młodzi kierowcy (98%) oraz 89% pasażerów. Reklama była również widoczna wśród ogółu dorosłych Polaków – ponad połowa (54%) z nich (osoby powyżej 15 roku życia) zetknęła się z przekazem kampanii „Ostatni Wyskok”.
Wyniki badań TNS OBOP potwierdzają statystyki policji. Zdaniem policjantów w trakcie trwania kampanii w wypadkach drogowych zginęło o 118 osób mniej w stosunku do analogicznego okresu w 2004 roku. A zakładając, że kampania miała wpływ na zachowania kierowców jeszcze miesiąc po jej zakończeniu liczba ta może wzrosnąć do 210 osób.