PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKtóry bank jest najlepszy w social media? A który robi najlepsze reklamy? Zagłosuj w konkursie Złoty Bankier

Który bank jest najlepszy w social media? A który robi najlepsze reklamy? Zagłosuj w konkursie Złoty Bankier

Informacje Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 07.03.2019 (07:00) Ważne

Ruszyło głosowanie internautów w konkursie Złoty Bankier. Możecie zadecydować o tym, który bank najlepiej obsługuje klientów w social media, który ma najlepsze spoty reklamowe i który jest najbardziej wrażliwy społecznie.

Od 4 do 17 marca na stronie zlotybankier.pl głosować można na 15 reklam bankowych, 14 projektów z zakresu CSR i 12 banków, które najlepiej komunikują się z klientem w social media. Wszyscy, którzy wezmą udział w głosowaniu, a także zostawią swój adres e-mail i odpowiedzą na pytanie konkursowe, będą mieli szansę na wygranie jednej z 30 nagród.

Marcin Małecki, NowyMarketing

Sektor bankowy jest jednym z najbardziej konserwatywnych, jeśli chodzi o reklamę. Wciśnięty w sztywne ramy, często popada w sztampę. Czasami konsumentom wręcz trudno przyporządkować poszczególne reklamy do konkretnych marek, ponieważ posługują się one tymi samymi motywami, budując bliźniacze narracje. Są to najczęściej historie opowiadające o wizycie w placówce bankowej lub, od stosunkowo niedawna, o korzystaniu z aplikacji mobilnej. Dodając do tego częstotliwość, z jaką nadawane są te reklamy, sektor bankowy jest zawsze w czołówce jeśli chodzi o wydatki reklamowe, trudno dziwić się znużeniu konsumentów.

Na szczęście są marki, które zamknięte w ramy gatunku “reklama banku” potrafią poruszać się w nich w bardzo pomysłowy i niebanalny sposób. Są też takie, które z tych ram odważnie wyskoczyły i zaproponowały coś zupełnie nowego. W tym roku mieliśmy szczęście zobaczyć kilka takich reklam. To bardzo dobra zmiana i trend, który powinien rozwijać się i nabierać pędu w najbliższych latach. Dzięki niemu banki zaczynają budować silną tożsamość swoich marek, a konsumenci zaczynają je nie tylko rozróżniać, ale też mają szansę je polubić.

Głosowanie internautów jest jedną ze składowych konkursu Złoty Bankier. Oprócz tego badaniu zostanie poddana jakość wielokanałowa jakość obsługi oraz produkty. Przyznamy też nagrody specjalne w kategorii Fintech i Bezpieczny bank.

Jakość obsługi klienta zweryfikują partnerzy projektu – Kantar TNS i Obserwatorium.biz. Badanu zostanie podane 16 banków, 915 placówek, 96 rachunków osobistych i bankowość elektroniczna. Analitycy wykonają też 960 kontaktów zdalnych z bankami. Ocenie podlegać będzie podejście do klienta, umiejętność rozpoznania jego potrzeb oraz szeroko pojęta jakość obsługi.

Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Jednym z najbardziej charakterystycznych działań banków z zakresu CSR są projekty dotyczące edukacji finansowej – skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, ale także do klientów indywidualnych a nawet dzieci. Mają budować umiejętność odpowiedzialnego korzystania z produktów finansowych. Jednak najważniejszym aspektem, w kontekście odpowiedzialności branży finansowej jest jej siła oddziaływania poprzez decyzje o tym jak są lokowane pieniądze z funduszy inwestycyjnych i jakie inwestycje są przez nie kredytowane. Odpowiedzialne finansowanie to jeden z najprężniej rozwijających się obszarów społecznej i środowiskowej odpowiedzialności, coraz częściej brany pod uwagę przez inwestorów.

Podstawą skutecznych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są rozwiązania wewnątrz organizacji. Najlepsze efekty przynoszą działania długofalowe, wpisane w strategię firmy lub będące jej uzupełnieniem.

Eksperci z Bankier.pl i PRNews.pl ocenią natomiast produkty oferowane przez banki. Wybiorą najlepsze konto osobiste, kartę kredytową, kredyt gotówkowy i hipoteczny. W tym czasie eksperci cyberbezpieczeństwa będą prowadzić testy zabezpieczeń i stabilności serwerów bankowych.

Najlepszy fintech wyłoni natomiast kapituła złożona z ekspertów Bankier.pl, PRNews.pl, Pulsu Biznesu, Obserwatorium.biz i autorytetów rynkowych. Ocenie zostanie poddana innowacyjność, impakt rynkowy i potencjał rozwojowy.

dr Jan Zając, prezes i założyciel Sotrendera

Michał Wieczorek, Content Marketing Specialist, Sotrender

Banki, podobnie jak firmy telekomunikacyjne, bardzo dużą uwagę poświęcają komunikacji w mediach społecznościowych, utrzymując zespoły odpowiedzialne jedynie za obsługę klienta w tych kanałach. Nic dziwnego, coraz więcej klientów korzysta z mediów społecznościowych do komunikowania się z markami, a także – co ważne w przypadku banków – wysyłania skarg, bardzo często w formie publicznych postów. I właśnie szybka oraz odpowiednia reakcja na nie jest kluczowa. Klienci w social media oczekują prawie natychmiastowej reakcji całą dobę. Klienci narzekają często także na niską jakość obsługi, problemy z usługami czy awariami systemów bankowości internetowej.

Przyczynkiem do kryzysu może być awaria, błąd ludzki lub niezbyt trafny dobór kampanii reklamowej. Do mediów społecznościowych przeniosła się większość dyskusji, a tematy wzbudzające emocje odbijają się szczególnie silnym echem. Kryzysy wizerunkowe w branży nie są bardzo częste i też mniej dotkliwe niż kiedyś.  Banki, jako wielkie korporacje, korzystają z usług wyspecjalizowanych agencji PR, którym udaje się zapobiegac większym kryzysom wizerunkowym.

2019-03-07
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl i PB.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Masz temat lub chcesz nawiązać…

Inne wpisy tego autora:
World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App,…

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa informuje, że wraz z partnerami zrealizowała…

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank informuje o czasowej ofercie depozytowej powiązanej…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców