Mimo że wyniki branży leasingowej wyhamowały z powodu epidemii koronawirusa, aż 91 proc. badanych klientów Santander Consumer Multirent korzystających z takiej formy finansowania zakupu auta wybrałoby ją ponownie. Co dziesiąty zdecydowałby się na najem długoterminowy, a zaledwie 1 proc. firm podpisałoby umowę na klasyczny kredyt samochodowy.
Prawie połowa (48 proc.) klientów ankietowanych przez Santander Consumer Multirent sądzi, że w obecnej sytuacji gospodarczej korzystanie z auta w ramach stałego abonamentu jest atrakcyjnym rozwiązaniem. Niemal wszyscy badani przedsiębiorcy, bo aż 91 proc., wybraliby leasing jako formę finansowania zakupu pojazdu do firmy.
Statystyki za pierwsze miesiące 2020 r. wskazują niestety na spowolnienie w branży leasingowej spowodowane epidemią koronawirusa. Według danych Związku Polskiego Leasingu w pierwszym kwartale br. sfinansowano za pośrednictwem leasingu i pożyczki inwestycyjnej aktywa o wartości 15,9 miliardów złotych, co jest wynikiem o 13,2 proc. niższym niż rok temu. W samym segmencie pojazdów wynik był słabszy o 17,1 proc. Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują z kolei, że w kwietniu 2020 r. zarejestrowano w Polsce 15 241 samochodów osobowych, czyli o 67,14 proc. mniej niż rok wcześniej i o 48,61 proc. mniej niż w marcu 2020 r.
– Nikt nie wie, jak długo jeszcze potrwa epidemia ani kiedy nastąpi widoczne odbicie. Obecne zmiany na rynku spowodowane koronawirusem powodują, że branża leasingowa zaczęła dostrzegać potrzebę wprowadzenia nowych rozwiązań w zakresie zakupu i finansowania aut. Leasing, jak pokazuje też nasze badanie, wciąż jest najchętniej wybieraną formą takiego finansowania przez przedsiębiorców, dlatego staramy się ułatwić im wszelkie procedury i formalności – mówi Marta Kozłowska Dyrektor Działu Produktu i Zarządzania Procesami z Santander Consumer Multirent.
Dlaczego leasing jest tak popularny? Ta forma finansowania posiada wiele zalet, m.in. szybkie, nieskomplikowane i elastyczne procedury. Dzięki nim klient może dopasować do swoich możliwości finansowych wysokość miesięcznej raty, opłaty wstępnej i wartości wykupu. Nową grupę odbiorców przyciąga także zdobywający popularność leasing z niską ratą. Dzięki temu rozwiązaniu klient ponosi niższe koszty, niż gdyby korzystał z klasycznej formy leasingu. Po zakończeniu umowy użytkownik auta ma do wyboru dwie opcje: wykupienie samochodu lub jego zwrot do finansującego. Klient może także podpisać kolejny kontrakt na nowych atrakcyjnych warunkach.
– Wciąż proponujemy klientom kolejne udogodnienia, między innymi możliwość uruchomienia i aktywacji umowy leasingowej wyłącznie na podstawie faktury zakupu i skanu karty pojazdu. Wychodząc naprzeciw sytuacji rynkowej i oczekiwaniom firm, wdrażamy do naszej oferty nowe rozwiązania technologiczne – w najbliższych miesiącach planujemy wprowadzenie kolejnej usługi, która na pewno znacznie uprości i przyspieszy cały proces zakupu samochodu – dodaje Marta Kozłowska Dyrektor Działu Produktu i Zarządzania Procesami z Santander Consumer Multirent.
Źródło: Santander Consumer Multirent