PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościLojalność jest w cenie

Lojalność jest w cenie

Wiadomości 22.04.2013 (08:37)

W Banku BGŻ świadomie różnicujemy klientów na tych, którzy nas wybrali jako swój główny bank oraz takich, którzy korzystają z naszych usług sporadycznie i selektywnie wybierają produkty. Zdecydowanie dbamy o tę pierwszą grupę, żeby im było u nas jak najlepiej – mówi  w rozmowie z PRNews.pl Andrzej Budasz z Banku BGŻ.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Zmieniacie Państwo warunki Konta z Premią podkreślając przy tym, że dla lojalnych klientów niewiele się zmieni. Czy klient może być w ogóle lojalny?

Andrzej Budasz, dyrektor Departamentu Produktów i Usług Bankowości Detalicznej Banku BGŻ: Zyskanie lojalności zarówno w życiu jak i w biznesie nie jest łatwe. Choć banki to instytucje zaufania publicznego, doświadczenia ostatnich lat pokazują, że wypracowanie tego zaufania i zasłużenie sobie na grono lojalnych klientów, nie jest takie oczywiste. Klienci są coraz bardziej wymagający, mobilni i …coraz mniej związani ze swoim bankiem. Sprzyja temu dostęp do usług i ogromna konkurencja na rynku. Nie zapominajmy, że bank nie jest instytucją non-profit. Powinien wypracowywać zyski, zarabiać i przynosić wartość swoim akcjonariuszom. Połączenie tych wszystkich elementów i zgranie biznesu w sposób korzystny dla obu stron – klienta i banku – jest coraz większym wyzwaniem. Jednak stabilna baza aktywnych klientów, to podstawa. Dlatego warto ją budować.

Jak buduje się taką lojalność?

Jest kilka dróg i sposobów w zależności od profilu biznesowego. Kilka elementów, jak tanie, dostępne i dobre produkty, dobre relacje, profesjonalna obsługa wymieniane są praktycznie przez wszystkich klientów, niezależnie od obszaru – zarówno w detalu jak i w korporacjach. W przypadku klientów indywidualnych Banku BGŻ nasza filozofia i konstrukcja produktów pozwala dzielić się zyskiem z naszymi klientami. Tak jest przy Koncie z premią (klient otrzymuje co miesiąc od banku premię 1%, maksymalnie 50 zł).

Czyli dobry, a zarazem tani produkt jest bardzo istotny?

W Banku BGŻ świadomie różnicujemy klientów na tych, którzy nas wybrali jako swój główny bank – przelewają do nas swoje wynagrodzenie, aktywnie korzystają z kart płatniczych i innych naszych produktów oraz takich, którzy korzystają z naszych usług sporadycznie i  selektywnie wybierają produkty. Zdecydowanie dbamy o tę pierwszą grupę, żeby im było u nas jak najlepiej.  Chcemy im dać produkty na korzystnych warunkach oraz wysoką jakość obsługi. To oni zawsze przez nas będą najbardziej doceniani.

Czy takie produkty jak Konto z Premią są rentowne?

 

To zależy od korzystania przez klienta z innych produktów bankowych. Stąd ostatnie zmiany w programie Premia+. Także i my musieliśmy dokonać pewnej modyfikacji.  Podnieśliśmy m.in. minimalny próg transakcji bezgotówkowych dokonywanych kartą z 300 do 500 zł miesięcznie. Prosimy także naszych klientów o pamiętanie o aktualizacji zlecenia przekazywania wynagrodzenia na Konto w Banku BGŻ w przypadku zmiany pracy, gdyż 1% naliczamy wyłącznie od stałych udokumentowanych wpływów takich jak wynagrodzenie, emerytura, renta.

Dodatkowo chcemy aby nasi klienci korzystali także z bankowości elektronicznej. Każdy w momencie otwarcia w banku konta otrzyma dostęp do swojego rachunku poprzez eBGŻ oraz tą droga lub mailem co miesiąc będzie miał dostarczany wyciąg. Te dwie ostatnie zmiany dotyczą tylko nowych rachunków, które będą otwierane po 28 maja b.r.

Z czego wynikają wprowadzane zmiany i ograniczenia?

 

Po pierwsze wprowadzone zmiany dla większości klientów nie będą odczuwalne. Chcemy aby klienci aktywniej korzystali z naszych kart. W dzisiejszych czasach i dostępie do usług bezgotówkowych nie jest to wygórowane oczekiwanie. Co do wyciągów – już bardzo wiele banków kontaktuje się ze swoimi klientami wyłącznie elektronicznie.

Jak to się skończy?

Dziś nie chcemy mówić o końcu, a raczej o procesie budowania pełnych i  długotrwałych relacji z naszymi klientami. Od sierpnia  będziemy oczekiwać od klientów , których nagradzamy premią, aby związali się z naszym bankiem również innymi produktami, nie tylko kontem osobistym.

Dziękuję za rozmowę.

 

Rozmawiał Wojciech Boczoń

2013-04-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców