PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeLojalność w dobie cyfrowej rewolucji, czyli jak integrować programy lojalnościowe z technologiami mobilnymi

Lojalność w dobie cyfrowej rewolucji, czyli jak integrować programy lojalnościowe z technologiami mobilnymi

Informacje 11.03.2020 (10:30) Nasz Gość
Karty

Rozwój płatności cyfrowych, na przestrzeni ostatnich lat szczególnie dynamiczny w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, stwarza niezwykłą okazję dla firm i instytucji, by budować coraz silniejsze relacje z konsumentami. Dlatego rozwój programów lojalnościowych, w coraz większym zakresie przybierających formę cyfrową, stopniowo staje się warunkiem utrzymania pozycji na rynku każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od jego wielkości czy branży. Drogą do tego są przede wszystkim intuicyjne w obsłudze narzędzia do szybkich, wygodnych i bezpiecznych płatności, które m.in. dzięki zapewnianiu wysokiej jakości obsługi i personalizacji zwiększają szansę finalizacji zakupów.

Grzegorz Suszko, Senior Manager Loyalty CEE, Visa

Jak wynika z raportu „Monitor programów lojalnościowych” na podstawie badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, w 2019 roku już około 60% Polaków korzystało z programów lojalnościowych[1]. 40% z nich to osoby, które śledzą na bieżąco aktualizacje i starają się zawsze korzystać z dostępnych zniżek bądź nagród. Wskaźnik ten wzrósł w porównaniu do poprzedniej edycji o 10 punktów procentowych. Jednocześnie, o 12 p.p. zwiększył się odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych (z 60% do 72%).

Tego typu dane  potwierdzają, że programy lojalnościowe powinny stać się integralnym elementem strategii marketingowej przedsiębiorstw. Niemniej wprowadzenie atrakcyjnego programu i zainteresowanie nim klientów jest wyzwaniem. Mnogość i różnorodność ofert, nadmiar bodźców oraz informacji o produktach, liczne promocje czy duża konkurencja sprawiają, że prawdziwa lojalność staje się towarem deficytowym. A to właśnie ona pozwala marce bezpiecznie funkcjonować na rynku, zyskiwać stałą przewagę konkurencyjną i wciąż się rozwijać.

Programy lojalnościowe są tą formą współpracy, z której korzystają wszystkie podmioty w nią zaangażowane. Dla konsumentów oznaczają one wymierne zyski w postaci benefitów czy dostępu do usług premium. Firmy czy instytucje natomiast zyskują możliwość definiowania rosnących oczekiwań konsumentów i budowania wartości swoich marek poprzez tworzenie ofert, które jak najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby.

Mobilność szansą na zwiększenie efektywności rozwiązania lojalnościowego

W związku z dynamicznym rozwojem rynku płatności cyfrowych, rozwiązania lojalnościowe i bonusowe nie opierają się już wyłącznie na plastikowych kartach płatniczych – coraz częściej przyjmują one formę cyfrową. Polacy szybko przekonali się do zalet płatności mobilnych po części za sprawą popularyzacji smartfonów, które każdy nosi stale przy sobie. Już teraz w gronie polskich posiadaczy kart Visa, płatności mobilne rosną 20 razy szybciej niż wszystkie inne płatności Visa[2].

Nie ulega wątpliwości, że rozwiązania mobilne będą w przyszłości dominować i programy lojalnościowe powinny to uwzględniać.

Coraz więcej aplikacji przechowuje dane pozwalające uiszczać płatności, co stanowi okazję do płynnego zintegrowania rozwiązania lojalnościowego z kartą płatniczą przechowywaną w aplikacji. Stwarza to także możliwości zwiększania lojalności klientów, poprzez np. wysyłanie w czasie rzeczywistym powiadomień przed i po transakcji. Tego typu integracja daje również możliwości personalizacji świadczonych usług i tworzenia dedykowanych promocji z poziomu jednej aplikacji na smartfonie.

Wygoda tego rozwiązania została doceniona przez ING Bank Śląski, który program lojalnościowy Visa Oferty zintegrował ze swoim systemem i zaoferował klientom banku możliwość korzystania z programu rabatowego z poziomu bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

Program lojalnościowy w dobie cyfryzacji

Kluczową rolę przy tworzeniu atrakcyjnych programów lojalnościowych odgrywają elastyczność oraz stałe monitorowanie zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów. W wielu programach konsumenci wyrażają zgodę na dostęp do danych odnoszących się do ich nawyków zakupowych. Pozwala to na tworzenie spersonalizowanych ofert ściśle dostosowanych do ich potrzeb, a historyczne dane znakomicie sprawdzają się w przewidywaniu przyszłych wydatków i zakupów klientów.

Przykładem może być opracowana przez Visa platforma lojalnościowa Visa Oferty, która pozwala firmom tworzyć oferty dla wszystkich grup klientów – nowych, byłych i tych aktualnych i lojalnych – w oparciu o ich własne definicje. Umożliwia im ona tworzenie ofert czasowych czy mających na celu zwiększenie sprzedaży przyrostowej. Oznacza to, że jeżeli powracający klient korzysta z danego sprzedawcy czy usługi raz w tygodniu, można dopasować do niego indywidualną ofertę, która zachęci go do kolejnego zakupu. Sprawne operowanie narzędziami pozwalającymi na analizę historycznych danych dotyczących płatności ułatwia kształtowanie wysoce spersonalizowanych i efektywnych ofert dla konsumentów uczestniczących w programach lojalnościowych.

Warto też podkreślić, że dzięki technologii tokenizacji wrażliwe dane zapisane na karcie Visa pozostają niedostępne w procesie przetwarzania transakcji mobilnych oraz niektórych transakcji w internecie – zastępuje je token płatniczy, czyli specjalny identyfikator złożony z ciągu cyfr. Klienci nie muszą więc mieć obaw o bezpieczeństwo danej transakcji i mogą zwiększać ich liczbę.

Przyszłość jest cyfrowa

Polscy konsumenci są bardzo otwarci na innowacje technologiczne. Jako pierwszy rynek na świecie mogliśmy pochwalić się akceptacją transakcji zbliżeniowych w każdym terminalu, w którym przyjmowane są płatności Visa. Jednak to rosnące znaczenie płatności mobilnych, rozwój internetu rzeczy i sztucznej inteligencji będą wpływać na coraz większą integrację programów lojalnościowych z technologiami mobilnymi. W tej wizji przyszłości konsumenci mogą jeszcze bardziej polegać na zaletach rozwiązań mobilnych i  bez przeszkód wymieniać punkty na nagrody, nie musząc już korzystać z papierowych kuponów czy kart lojalnościowych. Z czasem elastyczne oferty dostosowane do poszczególnych użytkowników będą dostępne również na wyświetlaczach samochodów czy interaktywnych lodówek. Stworzy to dodatkowe możliwości rozwoju dla firm, pod warunkiem jednak, że stale będą reagować na zmieniające się oczekiwania i potrzeby konsumentów, wykorzystując innowacyjne programy lojalnościowe do budowania z nimi relacji opartych na lojalności i zaufaniu.

[1] https://arc.com.pl/Polacy-coraz-bardziej-wierza-w-programy-lojalnosciowe-blog-pol-1567069955.html

[2] Dane Visa, porównanie kwartału 1.07-30.09.18 do 1.07-30.09.19, płatności w fizycznych punktach sprzedaży przy użyciu kart Visa wydanych w Polsce

Grzegorz Suszko, Senior Manager Loyalty CEE, Visa

2020-03-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców