PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćMarcin Przybylski, prezes Travelplanet.pl

Marcin Przybylski, prezes Travelplanet.pl

Nasz gość 10.12.2009 (06:12) artykuł nadesłany

Wakacje wraz z początkiem października można uznać za zakończone. Jesień jest okresem podsumowań i snucia planów na kolejny sezon w biurach turystycznych. Wiele z nich w czasach kryzysu sumuje straty i walczy by przetrwać. Poszukiwanie nowych metod rozwoju i pozyskiwania rynku stało się punktem kluczowym dla wielu z nich. Jedną z możliwych dróg wybrał Travelpanet.pl, który rozpoczął współpracę z Getin Bankiem.

Ma ona polegać na kredytowaniu przez Getin Bank wycieczek dla klientów biura. W placówkach banku po dokonaniu rezerwacji wstępnej w travelpanet.pl można zaciągnąć kredyt ze spłatą rozłożoną na raty, od 3 do 10. O szczegóły tej oferty oraz obecna sytuację spółki travelpanet.pl zapytaliśmy Marcina Przybylskiego, prezesa Travelpanet.pl:

Jakie korzyści będą płynęły ze współpracy dla Travelplanet.pl, a jakie dla GETIN Banku ?

Marcin Przybylski: Mam nadzieję, że współpraca Getin Banku i Travelplanet.pl przyniesie korzyści wszystkim zainteresowanym, spodziewam się jednak, że największa korzyść przypadnie w udziale naszym klientom. Możliwość zapłacenia na raty za upragnioną podróż sprawi, że wyjazdy staną się jeszcze bardziej dostępne, a co za tym idzie – więcej osób zdecyduje się spełnić swoje marzenia. Dla Banku oznacza to potencjalnie znaczące rozszerzenie akcji kredytowej i zainteresowanie nowych osób swoją – bardzo atrakcyjną – ofertą. Travelplanet.pl będzie mogła pozyskać dla swoich usług osoby, dla których jednorazowy większy wydatek na wycieczkę może być kłopotliwy oraz klientów, którzy – korzystając z rat – znacząco podwyższą standard swojej podróży. Tak czy owak – wszyscy zyskują. A procedura przyznawania kredytu ratalnego została maksymalnie uproszczona, tak aby wymogi administracyjne nie zmniejszyły atrakcyjności tej oferty. Teraz będziemy wspólnie monitorować przebieg współpracy i ewentualnie korygować parametry oferty, aby jak najbardziej odpowiadała potrzebom naszych klientów.

Jakie są plany nowego zarządu spółki ?

M.P.: Chcemy utrzymać pozycję najbardziej innowacyjnej spółki internetowej. Środkiem do osiągnięcia tego celu jest dalszy rozwój platformy internetowej i koordynacja działań w poszczególnych kanałach sprzedaży, a w efekcie – maksymalizacja skuteczności działań firmy. Oczywiście to nie sztuka dla sztuki – wszystkie nasze działania podporządkowane są wygodzie klientów. Jeśli zaobserwujemy, że któreś z proponowanych przez nas rozwiązań nie przypadło do gustu korzystającym z oferty Travelplanet.pl, natychmiast zastępujemy je innym, bardziej dopasowanym do oczekiwań i wymagań naszych klientów. Już wkrótce zaprezentujemy kilka rozwiązań, które uczynią kupowanie turystyki przez Internet jeszcze bardziej naturalnym i intuicyjnym procesem.

Jaka jest sytuacja finansowa/ekonomiczna spółki ?

M.P.: W dzisiejszych czasach wszechobecnego kryzysu, dobra ocena sytuacji zakrawa na kuszenie losu. Ja jednak zaryzykuję: firma jest w najlepszej kondycji od lat. Mamy stabilny cash flow, pozytywny wynik netto, a sprzedaż za ostatnie 4 miesiące przewyższa tę z analogicznego okresu rekordowego 2008 roku. Oczywiście zawsze można powiedzieć, że to wyłącznie kwestia deszczowego lata i koncentracji oferty last minute w kilku letnich miesiącach, ja jednak z optymizmem patrzę w przyszłość, szczególnie, że kluczowe wskaźniki operacyjne (jak na przykład konwersja) osiągają obecnie poziomy nie notowane do tej pory w historii firmy. A to dopiero początek…

Jak kryzys wpłynął na jej działalność i wyniki?

M.P.: Paradoksalnie kryzys spowodował, że firma ma się lepiej, niż można by się spodziewać mając na względzie uwarunkowania historyczne. Ścięliśmy koszty, podnieśliśmy sprzedaż, najbliższa przyszłość zapowiada się obiecująco – czego chcieć więcej? To chyba modelowe urzeczywistnienie powiedzenia co cię nie zabije, to cię wzmocni – wychodzimy z kryzysu jako firma bogatsza nie tylko o doświadczenia, ale w jak najbardziej dosłownym znaczeniu tego słowa.

Jakie są prognozy wyników finansowych spółki w stosunku do pierwszej połowy roku?

M.P.: Nie publikujemy prognozy wyników. Do końca roku odrobimy prawdopodobnie stratę z pierwszego półrocza. Byłoby to naprawdę duże osiągnięcie, zważywszy że na koniec maja sięgnęła ona grubo ponad milion złotych w wyniku netto, jednak ostatnie miesiące pomogły odrobić ją z nawiązką. Kwestią, która mogłaby negatywnie wpłynąć na wynik może być zamknięcie w tym roku lub przeniesienie w inne miejsca kilku Punktów Obsługi Klienta, które nie osiągały spodziewanych wyników. Przeprowadziliśmy jak dotąd dwie takie operacje w tym roku. Fakt, że nakłady poniesione na ich adaptację nie zostały one w pełni zamortyzowane, skutkuje stratą księgową. Ma to rzecz jasna negatywny wpływ na wynik netto. Operacyjnie jednak nasze dotychczasowe wyniki przewyższają oczekiwania.

Jak Travelplanet.pl wygląda na tle konkurencji ?

M.P.: Ostatnie wiarygodne, powszechnie dostępne dane pochodzą z 2008 roku. Według nich naszej konkurencji sporo jeszcze brakuje, aby dotrzymać nam tempa. Na rynek docierają, co prawda, deklaracje ich przyszłych sukcesów, nie są jednak poparte żadnymi konkretami. Travelplanet.pl jako spółka giełdowa jest zobowiązana do publikowania wyników. Konkurencja widzi co miesiąc naszą sprzedaż, nie publikuje jednak swojej, nie ma zatem punktu odniesienia dla wiarygodnego porównania. Dla mnie liczą się twarde liczby – ich interpretację pozostawiam klientom i analitykom. Travelplanet.pl w kwestii wyników ma się czym pochwalić. To mówi samo za siebie – oznacza, że ufa nam coraz więcej klientów.

Jak można podsumować tegoroczny sezon wakacyjny w stosunku do 2008 ?

M.P.: Rok 2009 należy niewątpliwie do oferty last minute. Klienci zwlekali do ostatniej chwili z podjęciem decyzji o urlopie. Niewątpliwie wpływ na to miała również kapryśna polska aura, która – jak pamiętamy – w lipcu nas zbytnio nie rozpieszczała… Lato się już skończyło, nadchodzi czas oferty egzotycznej, rejsów i wycieczek objazdowych. Rozpoczęła się już też sprzedaż oferty narciarskiej. Różnicą w stosunku do 2008 roku jest zdecydowanie późniejsze rozpoczęcie sprzedaży oferty letniej oraz krótszy przeciętny okres pomiędzy zakupem a wylotem – w tym roku klienci naprawdę czekali na ostatnią chwilę!

W jaki sposób spółka chce pozyskiwać nowych klientów, na jakie kanały dystrybucji oferty będzie stawiała w najbliższym czasie ?

M.P.: Stawiamy na pozyskanie klientów, którzy szukają konkurencyjnej oferty za rozsądne pieniądze – stąd między innymi współpraca z Getin Bankiem. Mamy zbliżoną grupę docelową, a klienci obu instytucji znają dobrze wartość swoich pieniędzy i nie lubią bez potrzeby przepłacać. Planujemy szerokie wyjście do rynku – proszę śledzić naszą aktywność marketingową w najbliższych miesiącach. Kanałem dystrybucji, któremu zamierzamy poświęcić najwięcej uwagi jest oczywiście Internet – ze względu na ułatwienia, jakie niesie dla naszych klientów oraz możliwość precyzyjnego dopasowania ofert do ich upodobań i potrzeb. Nie do przeoczenia jest też fakt, że tam nigdy nie ma kolejek…

Rozmawiała Barbara Koziar, Bankier.pl

Artykuł pochodzi z Przeglądu Finansowego Bankier.pl.

 
Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów? Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.


Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!

 

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl

getin nasz gość travelplanet.pl turystyka 2009-12-10
Redakcja PRNews.pl
Tagi: getin nasz gość travelplanet.pl turystyka

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców