PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMasterCard promuje usługę Płać kartą i wypłacaj

MasterCard promuje usługę Płać kartą i wypłacaj

Wiadomości 18.04.2016 (13:35)

Rusza nowa kampania reklamowa MasterCard promująca usługę Płać kartą i wypłacaj, dzięki której można wypłacić gotówkę z kasy sklepu przy płaceniu kartą za zakupy. Dane NBP wskazują, że popularność tej usługi wśród Polaków dynamicznie rośnie. Przynosi ona zalety zarówno konsumentom, którzy mogą ją potraktować jako opcję uzupełniającą korzystanie z bankomatu, jak i sklepom, które mogą przyciągnąć nowych klientów, oferując im dodatkową usługę.

Płać kartą i wypłacaj, czyli inaczej mówiąc cashback, to wygodny dla konsumenta dostęp do pieniędzy zgromadzonych na koncie bankowym. Usługa umożliwia wypłatę do 300 złotych z kasy sklepu podczas płatności za zakupy kartą płatniczą i to niezależnie od kwoty, na jaką opiewa rachunek. Z Płać kartą i wypłacaj mogą skorzystać użytkownicy wszystkich kart debetowych i niektórych kart kredytowych.

Pieniądze z kasy można wypłacić m.in. w super- i hipermarketach, delikatesach, salonach prasowych, w małych osiedlowych sklepikach oraz na stacjach benzynowych. Wśród sieci handlowych oferujących usługę Płać kartą i wypłacaj znajdują się m.in. takie znane marki jak: Alma, Carrefour, E.Leclerc, Fresh Market, Krakowski Kredens, Lukoil, Media Ekspert, Media Markt, Małpka Express, Orlen, Ruch, Saturn czy Żabka.

Polacy polubili cashback. Z danych NBP1 wynika, że w 2015 r. wypłaciliśmy ze sklepowych kas łącznie 816 mln zł, czyli o 54% więcej niż rok wcześniej. Jeszcze szybciej rosła liczba tego typu transakcji, która zwiększyła się o 66%, do 7,85 mln transakcji. Na zainteresowanie konsumentów odpowiadają właściciele sklepów. Na koniec 2015 r. liczba punktów usługowo-handlowych oferujących tę usługę wyniosła 94 tys., co oznacza wzrost o ponad 30% w ciągu roku. Innymi słowy popularność cashback rośnie jeszcze szybciej niż liczba placówek przyjmująca płatności bezgotówkowe (wzrost o 19% na przestrzeni 2015 r.). W efekcie już ponad 1/4 z 364 tys. punktów handlowo-usługowych w Polsce akceptujących płatności kartą oferuje usługę cashback.

„Cieszymy się, że Polacy coraz chętniej korzystają z usługi Płać kartą i wypłacaj.Jest to wygodny sposób na uzupełnienie gotówki na drobne wydatki w miejscach, gdzie płatności bezgotówkowe nie są jeszcze akceptowane. Ta usługa cieszy się szczególnie dużą popularnością w sklepach i punktach usługowych, w pobliżu których nie ma bankomatu. Konsumenci doceniają też fakt, że mogą wypłacić dowolną, nie tylko okrągłą, kwotę” – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku i akceptacji kart płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe.

Rosnącą świadomość usługi Płać kartą i wypłacajwśród konsumentów potwierdzają również wyniki badania przeprowadzonego dla MasterCard w 2015 r.2 Wynika z niego, że konsumenci najchętniej korzystają z cashback robiąc codzienne zakupy (72%), a nieco ponad 1/4 kupuje drobne rzeczy jedynie po to, by wypłacić gotówkę. Spośród osób korzystających z usługi, zdecydowana większość już ją zna i sama pyta o możliwość wypłaty gotówki. Więcej transakcji przeprowadzanych jest w sobotę i w niedzielę, niż w pozostałe dni tygodnia.

Korzyści z oferowania możliwości wypłaty gotówki z kasy dostrzegają też zarządzający sklepami i punktami usługowymi. Blisko połowa (48%) ankietowanych właścicieli sklepów zaobserwowała, że ich klienci korzystali z usługi Płać kartą i wypłacaj częściej niż rok wcześniej. Ponad połowa (53%) pracowników lub właścicieli punktów handlowo-usługowych uznała wprowadzenie Płać kartą i wypłacajza dobry pomysł. Główne korzyści, jakie przyniosło ich placówce uruchomienie usługi, to te przekładające się bezpośrednio na zwiększenie obrotów: pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie lojalności tych, których już zdobyli. Zdaniem ankietowanych zaoferowanie usługi cashback umożliwiło również wyróżnienie się wśród konkurencji.

„MasterCard angażuje się w upowszechnianie usługi Płać kartą i wypłacaj od 2014 r., kiedy to przeprowadziliśmy pierwszą kampanię reklamową i wprowadziliśmy polską nazwę dla tej usługi. Jej świadomość i popularność wśród konsumentów znacznie wzrosły od tamtego czasu, a MasterCard jest dziś postrzegany jako pionier i lider usługi cashback w Polsce. Wierzymy, że kolejna kampania, którą właśnie zaczynamy, dodatkowo zwiększy popularność wypłat ze sklepowych kas, a jednocześnie przyczyni się do popularyzacji kart płatniczych” – mówi Luiza Derek, dyrektor marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe.

Nowa kampania reklamowa ruszyła 18 kwietnia i potrwa do końca czerwca. Będzie obejmować reklamy w prasie (Hurt i Detal, Handel, Życie Handlowe, Forbes, Newsweek), radiu, internecie oraz reklamę zewnętrzną. Celem kampanii jest informowanie o możliwości wypłaty gotówki w sklepie przez posiadaczy kart MasterCard i Maestro, a także o punktach handlowo-usługowych, w których usługa Płać kartą i wypłacaj jest dostępna.

/MasterCard Worldwide

2016-04-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców