Laurence Erhat, odpowiedzialna za rozwój nowych produktów w MasterCard Europe, powiedziała podczas odbywających się po raz 20., dorocznych targów CARTES w Paryżu: „Wkraczamy w erę masowej indywidualizacji produktów konsumpcyjnych. Emitenci kart nie mogą ignorować coraz silniejszego trendu wśród konsumentów, który skłania ich do wyboru kart wyraźniej odzwierciedlających ich osobowość lub styl życia. Dziś każdy z nas chce mieć najmodniejszy i najbardziej elegancki telefon komórkowy – wkrótce będziemy domagać się kart płatniczych pachnących naszymi ulubionymi perfumami albo ozdobionych zdjęciem naszych najbliższych – to oczywiste.”
Na targach CARTES odbywających się w dniach 15-17 listopada MasterCard Europe prezentuje kilka nowatorskich wzorów kart, w tym karty zapachowe, karty o specjalnej fakturze, karty przezroczyste, metalizowane, holograficzne, a nawet fosforyzujące w ciemnościach. MasterCard Europe przedstawia także szeroki asortyment opcji umożliwiających posiadaczowi karty dokonanie personalizacji karty MasterCard® lub Maestro® poprzez ozdobienie jej własnym zdjęciem lub samodzielnie wykonaną grafiką. Osoby prywatne mogą umieszczać na kartach fotografie rodziny, przyjaciół czy ulubionych miejsc, podczas gdy firmy – zarówno małe, jak i duże – mogą nanieść swoje logo lub grafiki promujące jakiś aspekt ich działalności.
System indywidualizowania oprawy graficznej kart MasterCard Card Customization Services™ (MCCS), dzięki któremu wydawcy mogą zaoferować klientom indywidualnym i małym przedsiębiorstwom możliwość tworzenia własnych unikatowych wzorów kart kredytowych, debetowych i przedpłaconych, został już uruchomiony 14 listopada br. przez MasterCard International. Badania przeprowadzone wcześniej przez MasterCard wykazały znaczny poziom zainteresowania nową usługą wśród konsumentów i małych firm. Na przykład 70% konsumentów i 85% właścicieli małych firm wyraziło zainteresowanie otrzymaniem spersonalizowanej karty.
Posiadacze kart banku-wydawcy kart systemu MasterCard mogą indywidualizować swoje karty za pośrednictwem strony internetowej wydawcy, po tym jak ten wdroży u siebie taką usługę. MasterCard przygotował także oprogramowanie Image Administrator dostępne przez MasterCard Online i służące przesyłaniu grafiki do weryfikacji i akceptacji. Grafika jest akceptowana lub odrzucana na podstawie wytycznych ustalonych przez MasterCard i wydawcę.
„Dla małych przedsiębiorstw zindywidualizowane karty są czymś więcej niż tylko środkiem płatniczym. Kiedy właściciel małej firmy płaci za coś, podając zindywidualizowaną kartę z logo firmy i wizerunkiem jej produktów, to wręcza w pewnym sensie swoją wizytówkę i pokazuje, że jest dumny z marki swojej firmy” – powiedział Bruno Perreault, Dyrektor Grupy Globalnego Działu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w MasterCard International. „Poprzez tą innowację MasterCard daje małym firmom atrybuty, które pozwolą im się wyróżnić i skuteczniej konkurować na rynku.”
Kolejną propozycją zaprezentowaną na targach CARTES będzie możliwość natychmiastowego wystawienia karty. Oferta ta przeznaczona jest dla banków, które będą mogły wydawać karty tymczasowe w ciągu 10 minut od zgłoszenia zagubienia lub kradzieży karty oryginalnej oraz dla placówek handlowo-usługowych, w których karty typu co-branded będą mogły być wydane zaraz po złożeniu stosownego wniosku przez klienta. Po udanym pilotażu programu natychmiastowego wydawnictwa kart MasterCard w sklepach C&A w Brazylii sprzedaż kart kredytowych wzrosła o 119%. Obecnie MasterCard zamierza dotrzeć ze swoim programem także do Europy.