mBank coraz mocniej zaznacza swoją obecność w obszarze e-commerce. Rozpoczął współpracę z firmą PayU w zakresie finansowania zakupów na Allegro i uatrakcyjnił dotychczasową ofertę internetowych kredytów ratalnych.
– mBank konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję w obszarze kredytów niezabezpieczonych. W 2013 r. udzieliliśmy blisko 3,5 mld kredytów dla osób fizycznych. Blisko 70 proc. tej sprzedaży zrealizowana została w pełni przez internet, co plasuje nas wśród liderów rynku kredytowania online. Teraz te doświadczenia chcemy wykorzystać we współpracy z rynkiem e-commerce – mówi Dariusz Solski, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych mBanku.
Allegro to największa wirtualna platforma handlowa w Polsce. Od czerwca 2012 roku jej użytkownicy za pośrednictwem PayU mogą kupować oferowane na portalu produkty na raty. Teraz do tego duetu dołączył mBank, który w ramach współpracy z PayU finansuje część udzielanych w tym kanale pożyczek.
Maksymalna wartość zakupów, jakie użytkownik możne w ten sposób sfinansować to 20 tys. złotych. Pożyczka udzielana jest całkowicie on-line i nie wymaga dostarczenia żadnych papierowych dokumentów czy podpisywania tradycyjnej umowy (jej warunki akceptowane są poprzez pobranie pliku PDF i kliknięcie „akceptuj”). Aby skorzystać z rat na Allegro klient wybiera „raty PayU” jako formę płatności za zakupy i wypełnia krótki wniosek kredytowy. Następnie trafia on do banku, gdzie w ciągu maksymalnie kilkunastu minut wydawana jest decyzja o przyznaniu lub nie pożyczki. Jeśli odpowiedź jest pozytywna transakcja na Allegro jest finalizowana.
Nowa odsłona e-rat
Współpraca z Allegro to nie koniec zmian jakie mBank wprowadził w obszarze e-commerce. Na początku maja uruchomił nowy rodzaj pożyczki, umożliwiającej dokonywanie zakupów w sklepach internetowych – mRaty.
Zaletą produktu jest prosty sposób wnioskowania i bardzo krótki czas oczekiwania na finansowanie, wynoszący maksymalnie 15 minut (jak pokazuje doświadczenie, mRaty uruchamiają się nawet w 5 minut). Równie szybko z oferty skorzystać mogą także klienci nie posiadający rachunku w mBanku. W tym przypadku standardowo decyzja wydawana jest na podstawie deklaracji klienta na temat jego dochodów.
– Po miesiącu od wdrożenia, mRaty dostępne są w ponad 1500 sklepach, w tym punktach dostępnych na platformie IAI oraz u sprzedaców współpracujących z integratorem płatności DotPay. Niebawem do grona tego dołączy także ponad 3,5 tys. e-sklepów działających na platformie Shoper.pl – mówi Dariusz Solski.
Warto zaznaczyć, że w przypadku DotPay, mRaty stanowią dodatkową podkategorię płatności. Po dodaniu produktu do koszyka, w dostępnych formach płatności klient powinien wybrać „mBank mRaty”, co automatycznie przesienie go do wniosku o pożyczkę.