Na koniec sierpnia mBank miał 125,8 tys. klientów wśród mikroprzedsiębiorstw. mBank szacuje, że ma czwartą pozycję na rynku mikroprzedsiębiorstw, jednak liczy, że w ciągu kilku lat ją umocni. Chce awansować do pierwszej trójki największych banków w Polsce na rynku mikrofirm już w przyszłym roku. W 2009 będzie chciał konkurować o pozycję lidera.
Według banku, motorem wzrostu tego segmentu będzie nowa oferta kredytowa, jaką bank uruchomił na początku września. Teraz w ofercie mBiznes klienci mogą wybrać limit kredytowy, mPlan hipoteczny oraz kartę Visa Business. Bank liczy, że dzięki nowej ofercie na koniec 2007 roku jego portfel kredytów dla mikrofirm przekroczy 300 mln zł, a w ciągu trzech najbliższych lat liczba ta przekroczy 1 mld zł. Bank szacuje, że wówczas ponad połowę portfela będą stanowiły kredyty hipoteczne, a resztę limity kredytowe.
Bank liczy, że oferta kredytowa będzie w przyszłym roku dodatkowym impulsem do wzrostu liczby klientów. Chce bowiem przejąć klientów innych banków, których brak oferty kredytowej dotychczas hamował przed przejściem do mBanku.