Mobilna autoryzacja w wersji dla korporacji będzie alternatywą dla tokenów. Użytkownicy systemu CompanyNet będą mogli logować się do konta i zatwierdzać przelewy bez przepisywania kodów jednorazowych.
Mobilna autoryzacja to stosunkowo nowa metoda zatwierdzania transakcji na rachunku. W trakcie zlecania przelewu w systemie bankowości internetowej użytkownik nie wpisuje już hasła przesłanego kodem SMS lub wygenerowanego tokenem, a zatwierdza operację PIN-em mobilnym w aplikacji. Do tej pory usługa była dostępna dla klientów detalicznych, teraz mBank udostępnia ją dla korporacji.
Użytkownicy za jej pomocą będą mogli logować się do systemu transakcyjnego mBank CompanyNet oraz autoryzować operacje na rachunku. W trakcie logowania na rachunek lub potwierdzania przelewu, użytkownik systemu dostanie powiadomienie push na telefon ze szczegółami operacji. Żeby autoryzować dyspozycję, wystarczy wpisać mobilny kod PIN i kliknąć „Akceptuj”. Klient nie musi już więc przepisywać hasła jednorazowego.
Rozwiązanie będzie dostępne dla telefonów z systemem Android oraz iOS i ma być alternatywą dla tradycyjnych tokenów sprzętowych. Różnica będzie też w cenie. Token kosztuje 200 zł, a jednorazowa opłata związana z aktywacją mobilnej autoryzacji wyniesie 6 zł.
Bank przekonuje, że rozwiązanie jest w pełni bezpieczne. Komunikacja między aplikacją mobilną a serwisem transakcyjnym zabezpieczona jest szyfrowaniem SSL / TLS 1.2 oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. Ma to zapewnić gwarancję autentyczności powiadomień autoryzacyjnych i pełną poufność transakcji. Dodatkowo wszystkie szczegóły operacji są przetwarzane wewnątrz aplikacji mobilnej, co chroni je przed nieautoryzowanym dostępem oraz złośliwym oprogramowaniem.
Mobilna autoryzacja w wersji korporacyjnej to rynkowa nowość. W bankowości detalicznej oprócz mBanku udostępniają ją jeszcze TMUB i ING Bank Śląski. Nad jej wdrożeniem pracuje kilka kolejnych banków. Chcą ją mieć PKO BP, BZ WBK, Millennium i Raiffeisen. mBank podaje, że z mobilnej autoryzacji korzysta obecnie 133 tys. klientów detalicznych.