Po możliwości założenia VeloKonta z pomocą aplikacji mObywatel i uczestnictwa w akcji Sadzimy razem #VeloLas, od 1 września br. VeloBank jest gotowy na weryfikację tożsamości klientów w placówkach oraz u pośredników za pomocą mDowodu. To nowość wprowadzona w najnowszej wersji aplikacji mObywatel 2.0.
W bieżącej odsłonie aplikacji rządowej – mObywatel 2.0 Polacy znajdą mDowód, czyli nowy e-dokument, który potwierdza ich tożsamość, eliminując w wielu sytuacjach konieczność prezentowania fizycznego dowodu osobistego czy paszportu. Taką metodę weryfikacji danych od 1 września br. honorują w swoich placówkach banki, w tym VeloBank.
Klienci VeloBanku korzystają z udogodnień jakie daje rządowa aplikacja mObywatel od listopada zeszłego roku, gdy w życie weszła oferta VeloKonta. Z jej pomocą mogą automatycznie wypełnić swoimi danymi osobowymi wniosek o założenie rachunku osobistego. Zmniejsza to możliwość pomyłki w danych, daje możliwość złożenia wniosku w dowolnym miejscu i czasie oraz przyśpiesza cały proces, bo nie ma potrzeby samodzielnego wpisywania informacji. Dodatkowo, od czerwca br. VeloBank za każde założenie VeloKonta z użyciem aplikacji mObywatel, zasadzi drzewo w polskich lasach w imieniu nowego klienta, łącząc wykorzystanie wygodnej technologii z działaniami na rzecz środowiska. Liczba VeloDrzew sięga już prawie 3000 sztuk i ciągle rośnie.
– W VeloBanku dbamy o jak największą cyfrową dostępność naszych usług. Dzisiaj coraz więcej osób nosi przy sobie smartfon, który już dawno przestał służyć wyłącznie do komunikacji. Zastępuje wiele dokumentów i kart płatniczych. Jest naszym oknem na świat, do którego wchodzimy poprzez aplikację mobilną banku. Nową odsłonę „mobilki” VeloBanku zaprezentowaliśmy kilka miesięcy temu. Projektowaliśmy ją z myślą o fanach tego typu rozwiązań. Dziś dzięki mDowodowi, udostępnionemu w aplikacji mObywatel, otwieramy kolejne możliwości w posługiwaniu się cyfrowym portfelem. Wchodzimy na nowy poziom bankowania, w którym tradycyjny dowód tożsamości nie jest potrzebny. Wystarczy zeskanowanie QR kodu dostępnego w naszych oddziałach, a dane osobowe, z wizerunkiem włącznie, zostaną automatycznie przekazane z rejestrów państwowych. Zapraszamy do Świata Bardziej Velo, gdzie finanse są w zasięgu kilku kliknięć – mówi Przemysław Koch, Członek Zarządu VeloBanku odpowiedzialny za Pion Operacji i IT.
Osoby, które będą chciały skorzystać z elektronicznej możliwości identyfikacji i weryfikacji swojej tożsamości w placówce VeloBanku, powinny mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji – czyli mObywatela 2.0 i dodany w niej mDowód. W oddziałach banku znajdą kod QR przy stanowiskach doradców, którym potwierdzą swoją tożsamość. Wystarczy zalogować się do aplikacji mObywatel, kliknąć na „kod QR” w dolnym menu ekranu, wybrać opcję „Zeskanuj kod QR” i zrobić to przy pomocy aparatu w telefonie lub wpisać kod przypisany do kodu QR, który wyświetli się obok niego na ekranie. Po wykonaniu tych czynności na ekranie telefonu pojawi się informacja o udostępnianych danych oraz to, komu zostają one przekazane. Po wybraniu mDowodu jako domyślnego dokumentu i kliknięciu „Udostępnij dane”, pracownik banku będzie widział je na swoim urządzeniu i na ich podstawie dokona weryfikacji.
Źródło: VeloBank