PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyMimo kryzysu Polacy nie rezygnują z polis

Mimo kryzysu Polacy nie rezygnują z polis

Przegląd prasy 25.06.2009 (06:02) artykuł nadesłany

Widać też spore ożywienie w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych chroniących przed chorobami czy utratą pracy. – Cały czas wzrasta sprzedaż polis na życie oraz ubezpieczeń zdrowotnych i od utraty pracy – mówi dr Adam H. Pustelnik, prezes dwóch spółek ubezpieczeniowych Signal Iduna w Polsce.

Jak to możliwe, skoro spółki sprzedające ubezpieczenia życiowe zebrały ogółem ok. 7,4 mld zł składek w I kwartale 2009 r., czyli o 0,4 proc. mniej niż rok temu? Towarzystwa stopniowo wycofują się ze sprzedaży tzw. polisolokat. Nie są to faktycznie ubezpieczenia na życie, a jedynie opakowane w ten sposób inwestycje, aby uniknąć płacenia 19 proc. podatku Belki. Produkty te w związku ze spadającymi w naszym kraju ostatnio stopami procentowymi, przestały być atrakcyjne. Spadki notuje się też w sprzedaży polis, gdzie część składki jest przeznaczona na inwestycję w funduszu.

Przykładowo Skandia Życie zebrała w pierwszym kwartale 2009 r. z tytułu tego typu polis (nazywanych UKF, czyli z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym) 75,8 mln zł składki, aż o ponad 46 proc. mniej niż rok temu.Ubezpieczycielom wzrasta sprzedaż polis na życie oraz od utraty stałej pracy

Przedstawiciele największych towarzystw podkreślają, że sprzedaż polis, gdzie całość składki idzie na ochronę życia i zdrowia, oparła się kryzysowi. Co więcej spowolnienia nie widać też na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Co prawda w tym roku sprzedanych zostanie ok. 280 tys. nowych aut, czyli o 40 tys. mniej niż w 2008 r., jednak Polacy nadal starają się regularnie przedłużać i płacić za polisy komunikacyjne.

– Wolimy ponieść jednorazowy wydatek na ubezpieczenie, niż później narażać się na potencjalnie dużo wyższe koszty związane z naprawą, np. auta, które nie ma polisy AC – mówi Damian Ziąber, dyrektor PR w Link4. Pierwszy gracz na rynku towarzystw typu direct, czyli oferujących sprzedaż przez telefon, od początku lipca umożliwia zakup polis komunikacyjnych również przez internet.

Link4 przewiduje, że sprzedaż ubezpieczeń direct będzie mimo kryzysu rosła w Polsce dwa razy szybciej niż cały rynek polis majątkowych. Czeska spółka directowa należąca do RSA – brytyjskiego właściciela Link4 w Polsce – sprzedaje przez sieć 35 proc. wszystkich polis. Niektóre towarzystwa, wbrew ogólnym warunkom ekonomicznym, notują wręcz skokowy wzrost sprzedaży i zysków. Sopockie towarzystwo Ergo Hestia pierwszy kwartał tego roku zakończyło 120 proc. wzrostem sprzedaży w spółce STU Ergo Hestia i ponad 130 proc. w MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń. Zyski netto w tych dwóch spółkach wyniosły odpowiednio 48 i 7 milionów zł.

Ostra konkurencja na rynku ubezpieczeń, zwłaszcza między tradycyjnymi towarzystwami a firmami typu direct, doprowadziła też do spadku cen polis. Oprócz udostępnienia ubezpieczeń przez internet towarzystwa coraz częściej decydują się na wiązaną sprzedaż dwóch produktów, z których jeden można kupić dużo taniej. Przykładowo w Hestii wystarczy kupić pakiet OC/AC, aby za symboliczną złotówkę otrzymać pakiet ubezpieczenia od kosztów leczenia za granicą dla siebie i rodziny. Zakres terytorialny obejmuje Europę, państwa obszaru Morza Śródziemnego oraz Wyspy Kanaryjskie.

Promocja dotyczy klientów, którzy od 19 czerwca wykupią AC i OC na okres co najmniej 12 miesięcy.
Tego typu połączenia produktów komunikacyjnych i np. turystycznych będą coraz bardziej powszechne, bo towarzystwa ubezpieczeniowe będą stawiały na lojalnych klientów.

ubezpieczenia 2009-06-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Who is who

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Dorota Anna Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Risco Software Dorota…

Anna Borowiec-Góra

Anna Borowiec-Góra

Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzająca, MSLGROUP Financial…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców