PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeMobilne rozwiązania usprawniają sklepy: 36 proc. sprzedawców widzi korzyści, a 16 proc. inwestuje w Tap to Pay

Mobilne rozwiązania usprawniają sklepy: 36 proc. sprzedawców widzi korzyści, a 16 proc. inwestuje w Tap to Pay

Informacje 30.11.2025 (11:11) informacja prasowa
KartyPłatności mobilne

Wyniki badania „Adyen Index: Retail Report 2025” pokazują, że 36 proc. polskich sprzedawców zauważa poprawę szybkości obsługi oraz ogólnej jakości doświadczenia klienta po wdrożeniu rozwiązań mobilnych w sklepach. Tap to Pay coraz częściej pojawia się w tym kontekście jako praktyczne uzupełnienie standardowych metod płatności – 16 proc. firm deklaruje, że wdroży je jeszcze w tym roku.

Szybkość stała się priorytetem dla wszystkich: klienci chcą robić zakupy sprawnie i bez kolejek, a sprzedawcy obsługiwać ich szybciej i zwiększać sprzedaż. Nic więc dziwnego, że rośnie zainteresowanie rozwiązaniami, które pozwalają finalizować transakcje dokładnie w tym miejscu w sklepie, w którym znajduje się klient. Zwłaszcza że aż 36 proc. z nich wybiera sklepy stacjonarne z potrzeby natychmiastowego posiadania produktu oczekując, że cały proces będzie szybki, wygodny i pozbawiony zbędnych przeszkód.

W takiej rzeczywistości Tap to Pay wyrasta na jedno z kluczowych narzędzi, które pozwala sklepom skrócić czas obsługi i dostosować się do rosnących oczekiwań konsumentów.

SoftPOS w praktyce

Smartfon lub tablet może dziś pełnić funkcję terminala płatniczego w pełni zastępując fizyczne urządzenie POS. Rozwiązania typu SoftPOS umożliwiają przyjmowanie płatności kartą, telefonem (Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, WeChat Pay) czy smartwatchem bez dodatkowego sprzętu i bez utrzymywania infrastruktury terminalowej.

Okazuje się, że aż 36 proc. polskich firm korzystających z mobilnych płatności zauważa wyraźne przyspieszenie obsługi oraz poprawę całego doświadczenia zakupowego. W praktyce Tap to Pay oznacza natychmiastową transakcję, pełną mobilność zespołu i obsługę, która nie wymaga od klienta stania w wyznaczonym miejscu.

– Tap to Pay usuwa największe tarcia w finalizacji zakupu: kolejki, sztywne punkty obsługi i przestoje operacyjne. Daje tym samym sprzedawcom pełną mobilność, a klientom tempo zgodne z ich oczekiwaniami. To technologia bezpośrednio wzmacniająca konwersję i podnosząca komfort zakupów – mówi Matouš Michněvič, Country Manager CEE w Adyen.

Luksus bez kolejki dzięki Tap to Pay

Dobrym przykładem tego, jak technologia wspiera doświadczenie zakupowe, jest marka kosmetyczna Rituals, która wdrożyła Tap to Pay na iPhone w swoich sklepach. Dzięki współpracy z Adyen, sprzedawcy mogą przyjmować płatności bezpośrednio na smartfonach– bez terminali i kabli oraz bez konieczności pracy przy kasie.

Podczas szczytu zakupowego 23 grudnia 2024 r. aż 15 proc. wszystkich transakcji w sklepach Rituals zostało zrealizowanych właśnie za pomocą Tap to Pay na iPhone. Technologia pozwoliła nie tylko skrócić czas obsługi, ale też zachować luksusowy, spersonalizowany charakter zakupów – konsultanci mogli towarzyszyć klientom w dowolnym miejscu w sklepie, nie przerywając rozmowy ani procesu sprzedaży.

– Rozwiązanie Tap to Pay doskonale wspiera także mikro- i małe firmy, dając im pełną elastyczność i możliwość przyjmowania płatności bez dodatkowej infrastruktury – podkreśla Matouš Michněvič.

Sklep, który mieści się w kieszeni

Zastąpienie terminala smartfonem obniża koszty operacyjne i otwiera możliwości obsługi klienta w miejscach, gdzie tradycyjny POS był dotąd niepraktyczny: na targu, w salonie kosmetycznym, w restauracji czy podczas wizyty u klienta. Niezależnie od lokalizacji obowiązują te same standardy autoryzacji i bezpieczeństwa.

To mobilne podejście idealnie wpisuje się w model Unified Commerce: już 39 proc. firm w Polsce deklaruje, że umożliwia klientom płynne poruszanie się między kanałami sprzedaży, a Tap to Pay staje się integralną częścią tej infrastruktury, zapewniając spójność danych, procesów i doświadczenia klienta w całym ekosystemie.

2025-11-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców