Aplikacja bankowości mobilnej Raiffeisen Bank Polska, zarezerwowana dotąd dla użytkowników aparatów iPhone czy BlackBerry, jest już dostępna dla najpopularniejszych modeli telefonów.
Kontakt z bankiem za pomocą telefonu komórkowego sprowadza się najczęściej do rozmowy z osobą z centrum telefonicznego. Współczesne komórki umożliwiają jednak bezpieczne i wygodne sprawdzanie salda czy wykonywanie transakcji na takim poziomie jak w pełnej wersji systemu bankowości internetowej.
Pierwsze rozwiązanie bankowości mobilnej w postaci aplikacji na komórkę wprowadził w naszym kraju Raiffeisen Bank Polska. Dotychczas z Mobilnego Banku korzystały jedynie osoby, używające aparatów z systemami operacyjnymi Symbian, Windows Mobile, iPhone i BlackBerry. Dla pozostałych rodzajów telefonów dostępny był serwis R-Mobile. Obecnie wszyscy klienci mają możliwość korzystania z najlepszych rozwiązań bankowości mobilnej w ramach aplikacji Mobilny Bank – również ci, którzy używają popularnych telefonów takich producentów jak Nokia, Samsung, LG czy Sony Ericsson (posługujących się technologią Java). Tym samym Raiffeisen Bank oferuje obecnie najbardziej kompleksowe rozwiązanie bankowości mobilnej, oparte o aplikacje instalowane na telefonie komórkowym w Polsce.
Każdy, kto chciał skorzystać z Internetu przez telefon komórkowy, wie, że często jest to czynność niewygodna, a wiele serwisów bankowości internetowej nie ma wersji dostosowanej do specyfiki komórki. Utrudnieniem bywa również nieduży ekran aparatu, na którym nie mieszczą się w całości niezbędne informacje.
„Nasze rozwiązanie daje możliwość łatwego korzystania z bankowości mobilnej wszędzie tam, gdzie dostęp był utrudniony przez mały ekran, kłopoty z nawigacją czy nieczytelne strony internetowe. Mobilny Bank to aplikacja dostosowana do specyfiki telefonu i jego małych rozmiarów. Daje komfortowy dostęp do usług bankowych na równie wysokim poziomie, jak w przypadku bankowości internetowej za pomocą komputera. I jest bezpieczniejsza od korzystania z przeglądarki internetowej telefonu” – mówi Mariusz Gliński, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Raiffeisen Bank Polska.
Korzystając z Mobilnego Banku, można bezpieczne wykonać praktycznie wszystkie operacje bankowe. Oznacza to, że jej użytkownicy mają możliwość wykonania m.in.:
- przelewów,
- sprawdzanie sald i historii rachunków,
- obsługi kart kredytowych,
- obsługi lokat,
- obsługi kredytów.
Bardzo ważnym elementem oferty bankowości mobilnej jest ograniczanie kosztów przesyłu danych, związanych z wykonywaniem przez telefon operacji bankowych. Aplikacja, dzięki temu że jest instalowana na telefonie, obniża ilość wysyłanych danych poprzez zastosowanie wysokiej jakości kompresji.
Pełną wersję demonstracyjną aplikacji Mobilny Bank można pobrać na telefon komórkowy wchodząc z wykorzystaniem przeglądarki internetowej telefonu na stronę www.mobilnybank.pl. Umożliwia to aktywację aplikacji do wersji pozwalającej klientom na korzystanie z konta w banku.
Więcej informacji o aplikacjach bankowości mobilnej oferowanych przez Raiffeisen Bank Polska znajduje się na stronie internetowej www.mobilnybank.pl.
Źródło: Raiffeisen Bank Polska