Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych (PTUW), spółka w 100 proc. należąca do Poczty Polskiej (PP), powoli zaczyna nabierać animuszu w walce o udział w ubezpieczeniowym rynku.
– Podstawowym kanałem sprzedaży mają być pocztowe okienka. W ubiegłym roku przeszkoliliśmy do sprzedaży polis ponad 500 pracowników poczty. Plany zakładają także współpracę z Pocztową Agencją Usług Finansowych (PAUF), której agentami są listonosze – mówi Zbigniew Pusz, prezes Pocztowego TUW.
W 2005 r. PTUW zebrało 21 mln zł składki brutto. W tym roku plan zakłada, iż będzie to 45 mln zł. Na początek PTUW zaoferuje klientom m.in. ubezpieczenia turystyczne, mieszkań czy OC komunikacyjne. W przyszłości mogą pojawić się także polisy zdrowotne. W realizacji tych planów pomoże współpraca z Bankiem Pocztowym.
– Chcemy po sfinalizowaniu rozmów z siostrzanym bankiem rozpocząć negocjacje z PKO BP. Mam nadzieję, że Poczta Polska, która już z nim współpracuje, pomoże nam w tych staraniach – mówi prezes.