Mimo stagnacji na rynku obrotu nieruchomościami i widma kryzysu Polacy nadal inwestują w remonty. Podczas gdy w czwartym kwartale 2008 i pierwszym kwartale 2009 roku załamała się sprzedaż mieszkań, specjalistyczny sklep internetowy łazienki24.pl przez pięć miesięcy z rzędu odnotowywał rekordowe przychody.
Ilość sprzedanych mieszkań spada, wiele nieruchomości oddanych do użytku ze względu na utrudnione warunki przyznawania kredytów nie znajduje właścicieli. Firmy budowlane, tradycyjne hurtownie z wyposażeniem wnętrz i inne firmy związane z tą branżą narzekają na malejące przychody.
Tym tendencjom najwyraźniej nie poddaje się Internet. Polacy nie ograniczają wydatków, ale rozsądniej dobierają dostawców i uważniej patrzą na ceny. Tym można wyjaśnić wzrost zainteresowania ofertą sklepu łazienki24.pl, który od pięciu miesięcy rejestruje kolejne rekordowe wyniki sprzedaży. W samym styczniu 2009 roku, w ciągu tylko 20 dni roboczych firma zarobiła równowartość 16% ponad 5-milionowego przychodu za rok 2008 i 58% wartości IV kwartału ubiegłego roku.
Zdaniem przedstawicieli sklepu łazienki24.pl przed polskim e-biznesem pojawiła się ogromna szansa. Według najnowszego raportu Centrum Badania Opinii Publicznej aż 50% Polaków odczuło skutki kryzysu gospodarczego i zmuszona była ograniczyć swoje wydatki. Wielu z ankietowanych wskazuje na Internet jako sposobu na tańsze zakupy, dlatego dobrze zarządzane sklepy internetowe mogą zwielokrotnić swoje przychody i zyski – szczególnie w czasie kryzysu.
Źródło: łazienki24.pl