Raport „Polacy w podróży 2014” zrealizowany przez firmę Diners Club wskazuje, że większość Polaków ubezpiecza się, kiedy wyjeżdża na wakacje poza granice kraju. Aż 77 proc. ankietowanych zadeklarowało, że wykupi ubezpieczenie wyjeżdżając w tym roku na wakacje.
95 proc. Polaków zadeklarowało, że wybierze się w tym roku na wakacje. Większość z nas zorganizuje je samodzielnie, jednak niezależnie od celu podróży, bardzo dbamy o bezpieczeństwo swoje i bliskich. Zdecydowana większość respondentów wykupi ubezpieczenia, w obawie wysokich kosztów leczenia zagranicą.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Bez wątpliwości, najważniejsze dla Polaków są koszty leczenia i nieprzewidziane koszty podróży. Aż 90 proc. Polaków wskazało to w ankiecie jako najważniejsze w ubezpieczeniu. Na kolejnym miejscu jest utrata bagażu, obawia się o to 38 proc. ankietowanych, chociaż jedynie 14 proc. kiedyś doświadczyło faktycznej takiej utraty na lotnisku. Zakres, który jest dla nas ważny obejmuje również: koszty akcji ratowniczej, utratę dokumentów oraz następstwa nieszczęśliwego wypadku.
Biorąc pod uwagę jaki zakres ubezpieczeń interesuje Polaków, a czego się obawiają, nie mamy wątpliwości, że łączenie produktów finansowych jest dobrym rozwiązaniem. „Coraz częściej za niezbędną w podróży uznajemy kartę płatniczą, a nasze karty obejmują posiadacza wraz z rodziną pełnym zakresem ubezpieczeń i dodatkowymi usługami na lotniskach. Tym sposobem klient otrzymuje dużo więcej w jednym produkcie niż miałby na kilku oddzielnych” – tłumaczy Katarzyna Fatyga z Diners Club.
Dlaczego się ubezpieczamy?
85 proc. ankietowanych wskazało, że ubezpiecza się, aby uniknąć konsekwencji wysokich kosztów leczenia po wypadku. 69 proc. wskazało, że ubezpieczenie daje im po prostu większe poczucie bezpieczeństwa. Uczestnicy ankiety mieli wskazać maksymalnie 3 odpowiedzi. Trzecią istotną przyczyną ubezpieczania się jest obawa przed nieprzewidzianymi kosztami podróży, takimi jak opóźnienie lotu czy też utrata bagażu. Zwróciło na to uwagę 44 proc. badanych.
Obawa przed ceną
Organizując samemu wakacyjny wyjazd, stajemy przed zadaniem opanowania kosztów poszczególnych usług. Ankietowani zapytani o czynniki zniechęcające do wykupienia ubezpieczenia wskazali na zbyt wysoką cenę – 38 proc. zapytanych. Kolejnymi czynnikami są formalności oraz przeświadczenie, że do tej pory nic na wakacjach jeszcze się nie przydarzyło. 14 proc. ankietowanych po prostu zapomina o ubezpieczeniu, a jedynie 2 proc. uważa ubezpieczenie za całkowicie niepotrzebne, bo całe wakacje chce spędzić na plaży.
Organizatorem i pomysłodawcą przeprowadzenia badania online jest Diners Club Polska. Partnerami badania są: Polskie Linie Lotnicze LOT, Mondial Assistance, Centrum Podróży AIR Club, Portal podróżniczy eTraveler, Serwis o podróżach Voyage.pl, WakacyjnyWynajem.pl
Diners Club Polska
