PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNajchętniej pracę zmieniają pracownicy branży bankowej i ubezpieczeniowej

Najchętniej pracę zmieniają pracownicy branży bankowej i ubezpieczeniowej

Informacje 06.12.2019 (08:01) informacja prasowa

Z najnowszego raportu Devire „Rynek zmiany pracy” wynika, że 9 na 10 kandydatów otrzymało zaproszenie do procesu rekrutacyjnego w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Ilu z nich zdecydowało się na zmianę pracy? Które branże są najbardziej narażone na rotację?

Photo by bruce mars from Pexels

Dziś kandydat jest świadomy możliwości, jakie oferują mu: rynek pracy i potencjalni pracodawcy. Wciąż docierają do nas informację o rekordowo niskiej stopie bezrobocia, a w wielu branżach liczba wakatów przeważa nad liczbą dostępnych kandydatów. To przekłada się na atrakcyjniejsze oferty i warunki współpracy. Co więcej, na rynku obserwujemy deklaratywnie wysoką otwartość do zmiany pracy – aż 90% respondentów badania jest otwartych na nowe propozycje zawodowe.

Jak wynika z raportu – nastawienie Polaków do pracy diametralnie się zmieniło. Michał Młynarczyk, dyrektor zarządzający firmą rekrutacyjną i outsourcingową Devire podkreśla, że: – W obecnych czasach, gdzie pensja minimalna i średnie zarobki rosną systematycznie rok do roku, praca zaczyna odgrywać większą rolę niż comiesięczny przelew na konto – Michał Młynarczyk, Dyrektor Zarządzający Devire.

Kandydat – aktywny i kuszony przez pracodawcę

Z raportu wynika, że aż 86% respondentów otrzymało zaproszenie do udziału w procesie rekrutacyjnym w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jednocześnie 84% osób, które nie otrzymało podwyżki w tym samym czasie, również dostało zaproszenie do udziału w rekrutacji. Efekt? Świadomy kandydat nieustannie dąży do poprawy swojej sytuacji zawodowej.

Co ważne, praktycznie wszyscy aktywni zawodowo są na etapie zmiany, poszukiwania pracy lub deklarują otwartość na nowe wyzwania. 51% osób chce zmienić pracę i aktywnie jej szuka. Niewielu mniej respondentów (39%) nie szuka aktywnie pracy, ale jest otwartych na nowe propozycje. Jedynie 7% w ogóle nie szuka pracy. Pozostałe 3% to osoby, które właśnie zmieniły pracę lub są w trakcie przejścia do nowej firmy.

Ciekawą grupę stanowią pracownicy IT – łącznie 84% jest otwartych na zmianę pracy, ale niemal połowa z tej grupy (49%) nie szuka aktywnie nowych wyzwań, czekając na propozycję od potencjalnego pracodawcy.

Najbardziej stabilną branżą jest PR i Social Media – tutaj aż 38% respondentów nie szuka pracy i nie chce zmieniać obecnej.

– Nie oznacza to, że te osoby aktywnie poszukujące pracy po prostu aplikują na ogłoszenia. Często są one po prostu w kontakcie z rekruterami – bezpośrednio lub poprzez portale społecznościowe. Wynika to po części z tego, że potencjalni kandydaci przy tak częstym bombardowaniu ofertami (poprzez kampanie kontekstowe w Google Display Network, zaczepki na LinkedIn/GoldenLine, mailingi z ofertami czy wreszcie telefony od rekruterów) – mają poczucie, że coś tracą i jakaś okazja może im przejść koło nosa – Michał Młynarczyk.

Kto najczęściej zmienia pracę?

Przy tak dużej liczbie zaproszeń do procesów rekrutacyjnych, aż 44% respondentów badania zdecydowało się na zmianę pracy w ciągu ostatniego roku. Pracodawcom najtrudniej było zatrzymać młodych – 63% przedstawicieli pokolenia Z (18-25 lat) zdecydowało się na transfer do innej firmy. Na drugim miejscu znaleźli się Millenialsi (26-35 lat) – 47% z nich zadeklarowało zmianę. Niewiele mniej, bo 41% respondentów z pokolenia X (36-54 lat) również zdecydowało się na transfer do innego pracodawcy.

Pracodawcy muszą mieć świadomość, że kandydat będący na początku swojej drogi zawodowej będzie bardziej skłonny to ryzyka. Wynika to z prostego faktu – potrzeby świadomego kształtowania swojej kariery. Niekoniecznie musi to oznaczać potencjalnego „skoczka”. Takie podejście zaowocuje większą lojalnością pracownika w późniejszym etapie kariery zawodowej.

– Pracodawcy muszą mieć świadomość, że kandydat będący na początku swojej drogi zawodowej będzie bardziej skłonny to ryzyka. Wynika to z prostego faktu – potrzeby świadomego kształtowania swojej kariery. Niekoniecznie musi to oznaczać potencjalnego „skoczka”. Takie podejście zaowocuje większą lojalnością pracownika w późniejszym etapie kariery zawodowej – Michał Młynarczyk.

Niezmiennie osoby z największym stażem pracy cechują się większym przywiązaniem do firmy i rzadziej decydują na zmianę pracy. W przypadku Baby Boomers (55+) – co czwarta osoba zmieniła pracę – 26% respondentów.

Źródło: Devire

2019-12-06
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Mateusz Czerniawski

Mateusz Czerniawski

Marketing Manager – Vestor Dom Maklerski Posiada…

Hubert Kifner

Hubert Kifner

Head of Financial Services / Employee Practice…

Kamila Kępińska

Kamila Kępińska

Rzecznik prasowy, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców