PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNajlepsze źródła klientów – wyniki ankiety wśród pośredników nieruchomości

Najlepsze źródła klientów – wyniki ankiety wśród pośredników nieruchomości

Wiadomości 08.04.2013 (12:47)

Najlepsze źródła klientów – wyniki ankiety wśród pośredników nieruchomości

Reklama w portalach ogłoszeniowych i osoby polecone przez zadowolonych z obsługi klientów – to zdaniem większości pośredników nieruchomości najlepsze sposoby na pozyskiwanie nowych klientów. Jednocześnie tylko co dwusetny pośrednik uznaje za najbardziej efektywny udział w targach nieruchomościowych – wynika z ankiety przeprowadzonej przez portal domy.pl.

W dobie internetu dającego możliwość szybkiego i łatwego wyszukiwania informacji w sieci rynek obrotu nieruchomości bezsprzecznie skoncentrowany jest wokół portali nieruchomościowych. Już od wielu lat to one stanowią dla klientów najważniejsze źródło danych o nieruchomościach oferowanych do sprzedaży i wynajmu; efektem tego to właśnie z portali trafi najwięcej klientów do biur obrotu nieruchomościami. Potwierdzają to wyniki ankiety przeprowadzonej przez portal domy.pl wśród pośredników. Wg ponad 41% z nich internetowe portale ogłoszeniowe są najlepszym źródłem pozyskiwania klientów dla biur nieruchomości. Dla porównania – ogłoszenia w prasie, które jeszcze przed dekadą wyznaczały rynkowa pozycję większości biur nieruchomości i decydowały o ich „być albo nie być” niemal całkowicie straciły na znaczeniu. Obecnie, gdy zamawiane ogłoszenie może być nieaktualne jeszcze przed ukazaniem się w druku, znaczenie prasy drastycznie spadło. Zamieszczających w niej oferty jak i przeglądających zniechęcają też opłaty – czy to za zamieszczenie ogłoszenia, czy za konieczność zakupu gazety. W internecie wszystko można znaleźć szybciej, wygodniej, bez ponoszenia dodatkowej opłaty i bez wychodzenia z domu.

Drugim bardzo ważnym źródłem klientów dla biur nieruchomości są ich dotychczasowi klienci. Ci – zadowoleni z profesjonalnej obsługi dokonanej transakcji – polecają biuro lub konkretnego pośrednika swoim bliskim, przyjaciołom i znajomym. W ten sposób stają się żywą i – zdaniem blisko 29% pośredników – najbardziej skuteczną reklamą.

Stosunkowo niewielu pośredników – zaledwie 8,8% – uznaje za najlepsze źródło pozyskiwania klientów stronę internetową biura. Choć zawiera ona cenne informacje dla klientów i jest niezbędnym świadectwem profesjonalizmu firmy, to jednak jej siła przekazu i skuteczność jest zdecydowanie mniejsza niż wspomnianych wcześniej portali ogłoszeniowych. Własnej strony WWW nie można nie mieć, ale traktować ja trzeba jako wspierające, a nie podstawowe narzędzie komunikacji marketingowej firmy.

Z ankiety portalu domy.pl wynika, że najmniejszym uznaniem wśród pośredników cieszą się targi nieruchomości. Tylko co dwusetny uznał je za najlepsze źródło klientów. Wymagające sporego zaangażowania finansowego i osobowego targi nieruchomości nie przynoszą zwykle oczekiwanego efektu; „klientów z targów” jest mało, a koszt ich pozyskania jest wielokrotnie wyższy od tego, za jaki można pozyskać klienta w internecie.

Blisko 1/5 uczestników ankiety portalu domy.pl przy pytaniu o najlepsze źródło pozyskiwania klientów wybrała odpowiedź otwartą, oznaczoną jako „inne”. Wśród wielu podawanych w niej odpowiedzi pośrednicy jako najlepsze źródło klientów rozumiane jako najskuteczniejsza reklamę wymieniali m.in. banery reklamowe wywieszane w oknach, na balkonach lub ogrodzeniach oferowanych nieruchomości, uczestnictwo w sieci MLS, dystrybucję ulotek reklamujących biuro oraz aktywną promocję w portalach społecznościowych, głównie na Facebooku.

Na koniec warto podkreślić fakt, że łącznie wg ponad połowy pośredników uczestniczących w ankiecie portalu domy.pl najwięcej klientów trafia do biur nieruchomości z internetu. Na tak wysoko cenioną efektywność tego medium składają się mailingi, reklamy w wyszukiwarkach, informacje zamieszczane na portalach społecznościowych, prezentacja firmy i ofert na własnej stronie WWW, a przede wszystkim – publikacja ofert we wskazywanych jako najbardziej skuteczne internetowych portalach ogłoszeniowych.

Tabela z rozkładem odpowiedzi na pytanie: co Twoim zdaniem jest najlepszym źródłem pozyskiwania klientów dla Twojego biura?

/ domy.pl

2013-04-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców