Nationale-Nederlanden od lat angażuje się w inicjatywy promujące troskę o zdrowie. W tym roku firma dołączyła do grona partnerów akcji Dzień na U, organizowanego przez fundację Rak’n’Roll. W ramach tej społecznej inicjatywy ubezpieczyciel umożliwia pracownikom skorzystanie z dodatkowego dnia wolnego na wykonanie badań profilaktycznych i potwierdzenie swojego zdrowia.
Brak czasu jest jedną z najczęstszych wymówek do niebadania się. Właśnie z tego powodu powstała inicjatywa Dzień na U, czyli dodatkowego dnia wolnego, w którym kobiety i mężczyźni idą do lekarza, aby potwierdzić swoje zdrowie. W ramach akcji Nationale-Nederlanden zapewnia swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań profilaktycznych w czasie pracy. To udogodnienie, które przy okazji pozwala kształtować pozytywne przyzwyczajenia.
– W Nationale-Nederlanden o tym, co ważne mówimy wprost, a dbanie o zdrowie pracowników jest naszym priorytetem. Chcemy dawać im jak największe poczucie bezpieczeństwa. Dlatego od lat organizujemy dla naszego zespołu badania profilaktyczne oraz spotkania na temat well-beingu i zdrowego trybu życia. Dołączenie do akcji fundacji Rak’n’Roll było dla nas naturalnym, następnym krokiem. Natłok codziennych obowiązków, zarówno zawodowych, jak i prywatnych powoduje, że zapominamy o najważniejszym – naszym zdrowiu. Mam nadzieję, że Dzień na U stanie się naszą wspólną tradycją i na stałe wpisze się w kalendarze zarówno moich koleżanek, jak i kolegów z pracy – mówi Liwia Kwiecień, członek zarządu ds. HR w Nationale-Nederlanden.
Dzień na U został zapoczątkowany w 2019 r. z inicjatywy Fundacji Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi. W tegorocznej edycji do partnerów dołączyło również Nationale-Nederlanden. Wspólnie chcą przekonać jak największą część społeczeństwa, że nie ma nic ważniejszego niż troska o swoje zdrowie. Organizatorom i partnerom akcji zależy, by profilaktyka stała się w Polsce zdrowym nawykiem.
– Jako firma, która od lat edukuje Polaków w zakresie profilaktyki zdrowotnej, jesteśmy dumni, że mogliśmy zostać partnerem kampanii Dzień na U. Wraz z fundacją Rak’n’Roll chcemy ułatwić zarówno kobietom, jak i mężczyznom możliwość potwierdzenia swojego zdrowia. Jednocześnie jako odpowiedzialny pracodawca chcemy zadbać o tę świadomość w naszej organizacji. W związku z tym, oprócz udziału w akcji zachęcającej do regularnych badań lekarskich, zaplanowaliśmy szereg aktywności, które mają pomóc całemu zespołowi w kompleksowym zatroszczeniu się o własne zdrowie – podkreśla Liwia Kwiecień.
Wśród działań skierowanych do pracowników Nationale-Nederlanden, warto wyróżnić badania profilaktyczne zorganizowane na terenie firmy, a także spotkanie z ekspertami Fundacji Rak’n’Roll pod hasłem ,,12 sposobów na zdrowie”. Do końca roku, każda osoba zainteresowana poprawą swojego dobrostanu, nie tylko fizycznego, ale i psychicznego, będzie mogła wziąć udział w cyklu webinarów promujących well-being.
Dzień na U to nie jedyna kampania profilaktyczna z partnerskim udziałem Nationale-Nederlanden. Obecnie trwa ósma edycja akcji Mosznowładcy, wspierana przez ubezpieczyciela. Dzięki niej, mężczyźni w całej Polsce mogą w październiku i listopadzie wykonać bezpłatne badania USG oraz wykonać test poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.
Źródło: Nationale-Nederlanden