Astronomiczne prezentacje multimedialne, konkurs prowadzony przez Szymona Majewskiego oraz koncert Urszuli Dudziak „Niebo Dźwięków” – to atrakcje, które towarzyszyły otwarciu najbardziej oczekiwanego miejsca w Warszawie – planetarium „Niebo Kopernika”. Wyłącznym partnerem tego projektu jest PKO Bank Polski.
Otwarte 19 czerwca planetarium, to jedno z najnowocześniejszych tego typu miejsc w Europie.
– Jestem przekonany, że łącząc siły świata nauki, biznesu i nowoczesnych technologii z sukcesem wypełnimy misję promowania nauki, pobudzania kreatywności i dostarczania wyjątkowych wrażeń wszystkim, którzy zechcą odwiedzić i wykorzystać niezwykłe możliwości tego obiektu. Wierzę, że planetarium stanie się jednym z najważniejszych ośrodków popularyzacji wiedzy – mówił podczas oficjalnej części uroczystości otwarcia Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Jedną z gwiazd wieczoru był Szymon Majewski, który od połowy marca br. jest twarzą kampanii reklamowych m.in. najnowszej oferty rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych Banku, a obecnie zachęca również do odwiedzania planetarium. Promocji towarzyszy hasło „Świat nie kręci się wokół Szymona”. Podczas uroczystego otwarcia obiektu Szymon Majewski w imieniu Banku przeprowadził konkurs dla gości. Nagrodami były lewitujące globusy oraz „przejażdżka” – oczywiście z Szymonem – Zerokopterem (taką nazwę dla maszyny z najnowszej reklamy wymyślili nasi fani na Facebooku). To nie jedyne atrakcje, jakie Bank przygotował z okazji otwarcia planetarium. W świetlistym namiocie sferycznym goście mogli malować światłem dzięki innowacyjnej technice „graffiti wall”. Każdy mógł zrobić sobie „kosmiczne” zdjęcie. Punktem kulminacyjnym wieczoru była iluminacja „Nieba Kopernika” sprawiająca wrażenie żarzącego się kamienia.
Z tej okazji Bank uruchomił poświęconą temu projektowi stronę internetową, na której zachęca klientów, aby odwiedzili planetarium i przekonali się, że jest to unikatowe miejscem nie tylko w skali kraju, lecz Europy.
Planetarium dzięki wyposażeniu, jakości pokazów oraz swojej konstrukcji jest jednym z najnowocześniejszych i najoryginalniejszych tego typu obiektów w Europie. W swoim wnętrzu kryje 16-metrową kopułę, w której na półsferycznym ekranie wyświetlane są multimedialne pokazy dające wrażenie zanurzenia w prezentowanej rzeczywistości.
Źródło: PKO Bank Polski