PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyNiełatwo zrezygnować z usług firm

Niełatwo zrezygnować z usług firm

Przegląd prasy 04.05.2009 (06:05) artykuł nadesłany

Pożegnanie może być dla klienta prawdziwą drogą przez mękę. Pani Agnieszce z Łodzi rozwiązanie umowy o abonament z Polską Telefonią Cyfrową, właścicielem Ery, zajęło ponad trzy miesiące. Gdy poinformowała operatora, że rezygnuje z usług firmy, zaczęli do niej wydzwaniać konsultanci, którzy proponowali nowe warunki.

– Mogłam wybrać nowy telefon albo płacić mniej za abonament, byle bym tylko przedłużyła kończącą się właśnie umowę – mówi łodzianka.- Moja stanowcza odmowa nie robiła na nikim wrażenia, dzwoniły do mnie kolejne osoby oferując coraz lepsze warunki. Zaczęłam bać się dzwoniącego telefonu. Udało mi się jednak przeczekać konsultantów i po trzech miesiącach zakończyłam współpracę z Erą.

Konrad Mróz z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej nie chce komentować sposobów na odwiedzenie klienta od rezygnacji. – To nasza wewnętrzna sprawa – zastrzega.

Kłopoty z rozwiązaniem umowy mają także klienci szkoły językowej Speak Up, która kusi reklamami o darmowych kursach czy wysokich rabatach. Tymczasem okazuje się, że podpisując umowę ze szkołą, zaciągamy jednocześnie kredyt w banku, chyba że stać nas na opłacanie kilkuletniego kursu z góry. Im więcej semestrów obejmuje umowa, tym szkoła daje nam wyższy rabat, ale nie informuje już, że nie obowiązuje on, jeśli rozwiążemy umowę przed czasem. Jeśli chcemy zrezygnować wcześniej z nauki, musimy zapłacić pełną cenę całego kursu, a to kilka tysięcy złotych.

Piotr i Anna z Łodzi chcieli złożyć rezygnację z polis na życie wykupionych w towarzystwie Allianz.

– Zanieśliśmy do oddziału pisma z naszymi podpisami, wszelkimi danymi osobowymi, numerami polis oraz żądaniem zwrotu składki za niewykorzystane miesiące ubezpieczenia – opowiada pan Piotr. – Pracownica towarzystwa odmówiła przyjęcia rezygnacji. Stwierdziła, że musimy jej przynieść oryginały polis. Nie jestem w stanie tego zrozumieć. Przecież umowa została sporządzona w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach, jeden z nich ma towarzystwo ubezpieczeniowe. Moim zdaniem to zabieg służący tylko zniechęceniu klienta. Dodatkowo pani próbowała nam wmówić, że nigdy nie słyszała o zwracaniu części składki – denerwuje się łodzianin.

Zdaniem Marka Barana, rzecznika Allianz Polska, o celowym utrudnianiu nie ma mowy. – W przypadku polis na życie żądanie zwrotu oryginału było do niedawna standardem na rynku. Natomiast Komisja Nadzoru Finansowego uznała, że to niepotrzebne, i właśnie rozsyłaliśmy do oddziałów i agentów instrukcję, by zaprzestano tej praktyki – mówi Baran.

Łodzianie nie są wyjątkiem, z podobnymi problemami boryka się coraz więcej osób.

– Liczba skarg na towarzystwa ubezpieczeniowe rośnie z roku na rok. Największe problemy są właśnie z rozwiązywaniem polis na życie i odzyskiwaniem składek za niewykorzystany okres ubezpieczenia – mówi Krystyna Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych. – Jeżeli towarzystwo nie chce zwrócić pieniędzy, klienci powinni się zwrócić do nas, nasze interwencje są skuteczne.

Z roku na rok do Rzecznika Ubezpieczonych wpływa coraz więcej skarg. W 2008 roku było ich 7631 przy 6883 w roku 2007, 4601 w roku 2005 i 2576 w 2002 roku.

Nieoficjalnie przedstawiciele firm przyznają, że są w stanie wiele zrobić, by nie stracić klientów. – Utrata klienta to strata dochodu – tłumaczy jeden z nich. – Dla klientów to także nie jest dobre wyjście, załatwienie formalności w nowej firmie zajmuje przecież sporo czasu. Obie strony zyskują, gdy układ się nie zmienia.

Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, radzi, by dokładnie zapoznać się z warunkami rozstania z firmą zawartymi w umowie i regulaminie.

– Obie strony muszą stosować się do tych zapisów – podkreśla Małgorzata Cieloch. – Telefony z propozycjami kolejnych ofert ze strony operatora nie oznaczają przedłużenia umowy.

Wypowiedzenie może być przedstawione ustnie, o ile umowa na to pozwala. Jeżeli pracownik firmy łamie przepisy, powinniśmy złożyć reklamację do centrali firmy. Zdaniem dra Włodzimierza Głodowskiego z Zakładu Teorii Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego utrata jednego klienta może oznaczać odejście od firmy nawet kolejnych 12 – zgodnie z zasadą negatywnej rekomendacji. Niekorzystne opinie zapamiętuje się łatwiej niż pozytywne, które z kolei łatwo zniszczyć.

Alicja Zboińska, Piotr Brzózka, Magda Olczak

ubezpieczenia 2009-05-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

PRNews.pl

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Who is who

Damian Ziąber

Damian Ziąber

Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców