W zeszłym roku wydatki na reklamę w skali globalnej osiągnąły pułap prawie pół biliona dolarów – donosi najnowszy raport Nielsena – “Global AdView Pulse 2012”. Jest to wzrost o ponad 7%. Swój wpływ na to miała także branża finansowa, której działania reklamowe odpowiadały za wypracowanie ponad 5% tej sumy.
W dalszym ciągu mocną pozycję w działaniach marketingowych firm mają tradycyjne media. Dominują dwa kanały, tj. telewizja i dzienniki, do których należy odpowiednio 65% i 20% globalnych wydatków na reklamę. Ale tylko szklany ekran cieszy się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem wśród marketerów. Jego udział w zeszłym roku zwiększył się znacząco – o 10%. Wynikiem dwucyfrowym na tym polu, zdaniem Nielsena, może pochwalić się jeszcze tylko internet. Jego znaczenie w działaniach reklamowych wzrosło globalnie rok do roku o 24%.
W pierwszej dziesiątce branż przeznaczających najwięcej na reklamę znalazł się sektor finansowy. Według danych “Global AdView Pulse 2012” w zeszłym roku należał do niego co dwudziesty dolar wydawany na działania promocyjno-sprzedażowe. Ogółem podmioty z sektora finansowego przeznaczyły 25 miliarda dolarów na działania marketingowe. Nakłady te były o 6% większe aniżeli to miało miejsce w roku 2010. Ponadto szacuje się, iż ten wzrost wydatków w finansach jest nawet trzykrocznie większy jeżeli weźmie się pod uwagę wyłącznie działania reklamowe w internecie.
– Na kolejnych konferencjach i spotkaniach branżowych co chwilę widzimy co raz to ciekawsze przykłady pokazujące efektywne i kreatywne połączenie reklamy telewizyjnej oraz internetowej. Reklamodawcy w telewizji podczas rozgrywek Super Bowl odsyłają potencjalnych klientów na swoje strony www. Patrząc na nasze własne podwórko, również można dostrzec podobne próby. Wystarczy przeanalizować dziesiątki reklam telewizyjnych zapraszających na stronę fanów na Facebooku. – komentuje Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic.
– TV z internetem dopiero zaczynają dominować. Połączenie olbrzymiego zasięgu z możliwościami przywiązania użytkownika, jakie daje sieć, nie pozostaje bez znaczenia również dla budżetów reklamowych. Pozostaje jeszcze poczekać na atrakcyjne przykłady wykorzystania tego “małżeństwa z rozsądku” dla branży finansowej, która ma inne wymagania niż chrupki czy piwo. – dodaje Kowalik
Twórcy “Global AdView Pulse 2012” chcieli przekazać jasny sygnał. Bez względu na branżę będzie pogłębiać się przewaga duopolu telewizji i internetu w działaniach reklamowych. Wyniki te idą w parze z podobnymi badaniami. Według ostatnich danych ZenithOptimedia w tym roku wartość działań reklamowych z udziałem w telewizji ma osiągnąć wartość 193 miliarda dolarów, a z udziałem sieci – 88 miliarda dolarów. Ich przewaga z roku na rok będzie się powiększać względem innych formatów reklamowych.
Źródło: OMG! PR