Coraz więcej bankowych stron internetowych wygląda tak, jak gdyby zostały zbudowane z wykorzystaniem jednego szablonu. Z utartego schematu wyłamuje się z nowa strona internetowa Noble Banku, marki dedykowanej klientom private bankingu.
Tablety wymusiły duże zmiany w konstruowaniu stron internetowych. Coraz więcej witryn pisanych jest specjalnie po to, by wygodnie wyświetlały się na urządzeniach mobilnych. W ten trend wpisują się także strony internetowe banków. Jest też jednak pewien efekt uboczny tego procesu. Wszystkie strony zaczynają wyglądać podobnie, tak jakby były zbudowane na jednym szablonie. Pisałem o tym przy okazji wdrożenia nowej strony w eurobanku. W krótkiej recenzji zwróciłem uwagę, że o ile strona jest ładna i tak naprawdę trudno jej cokolwiek zarzucić, to wygląda jak klon kilkudziesięciu innych witryn bankowych: „Patrząc na ostatnie wdrożenia Kredyt Banku, Getin Banku (dotyczy też pozostałych banków z grupy), mBanku czy chociażby Kas Stefczyka nietrudno znaleźć wspólny mianownik. Dominuje biel, przestrzeń, boksy i duże przyciski nawigacyjne” – pisałem wówczas.
Na tym tle wyróżnia się ostatnie wdrożenie w Noble Banku. Strona wyłamuje się z utartego schematu, a mimo to dobrze wygląda nie tylko na komputerach, ale i na tabletach. Całość zbudowana jest w formie mozaiki czarno białych zdjęć utrzymanych w retro stylistyce. Ten specyficzny layout podkreśla ekskluzywny charakter instytucji. W centralnej części wyświetla się krótki film, a lewa strona zawiera klasyczne menu. Każde ze zdjęć mozaiki odpowiada konkretnemu działowi – kartom, depozytom, kredytom itp.
Treść na stronie poukładana jest w sposób przejrzysty i dość intuicyjny, dzięki czemu potencjalny klient-internauta nie powinien mieć problemu ze znalezieniem interesujących go zagadnień. Choć jak na bank dla zamożnego klienta przystało, część warunków jest negocjowalna, więc nie wszędzie możemy znaleźć „twarde” dane. Nawigację dodatkowo ułatwia Mapa Serwisu. Ciekawostką jest możliwość dodawania określonych zagadnień „do koszyka” rozmów z private bankierem. Po kliknięciu na zakładkę Kontakt, klient ma już zapisane wybrane wcześniej zagadnienia do omówienia.
Strona nie jest przeładowana treścią, co akurat w tym przypadku wydaje się plusem. Witryna Noble Banku, w odróżnieniu od stron internetowych banków dla klienta masowego, nie pełni roli serwisu sprzedażowo-informacyjnego. Stanowi w zasadzie klasyczną, internetową wizytówkę banku. I z tej roli wywiązuje się chyba całkiem nieźle.
Za realizację projektu odpowiada studio kreatywne Huncwot.
Źródło: PR News